Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xoranlover schreef:Wij hebben sinds begin van dit jaar (na 3 jaar wachten) een Abessijn poesje in huis. Ik vind de Somali (langere haren maar verder het zelfde) ook heel mooi maar dat wilde mijn vriend niet.
[ [url=m/lvzcQR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KQxMFK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XxGlQa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is wel een ras waar je tegen moet kunnen. Ze zijn druk en ondernemend. En als jij niets verzint om ze bezig te houden doen ze het zelf wel. Ze gaan streken bedenken en proberen vanalles uit. Ze zijn super nieuwsgierig. Trek een kastdeurtje open en ze zitten er in. Onze aby houdt van knuffelen maar dat zijn ze ook niet allemaal.
Ik hou echt van dit ras. Ik ben er 6 jaar geleden mee in aanraking gekomen en ik vind het leven en de drukte maar op zijn tijd een knuffel echt heerlijk.
Zoe_97 schreef:Maar je spreekt jezelf enorm tegen. Je wil een raskat. Maar je hebt dus enkel een raskat als hij een stamboom heeft. Ook gezondheidstesten (dus niet gewoon een attesten met het beest is gezond van de Da) gaat in 99% van de gevallen enkel in combi met de stamboom voorkomen.
Roosch schreef:Een tweetalig nest, is het dan zo dat de een in het Nederlands en de ander in het Frans miauwt?
Mijn katten hebben ook geen stamboom trouwens, maar in jouw geval waar je echt op zoek bent naar een raskat zou ik daar wel zeker over nadenken.
Zoek goed uit welk ras bij je past qua karakter. Van daaruit zou ik verder kijken.
dromertje2 schreef:Testresultaten op papier en copie vragen, als ze dit niet willen meegeven, weet je genoeg.
Ik ben verliefd op heilige birmanen, zalig karakter, super met kinderen en andere dieren ( leven hier met een oudere kat, hond en 2 kleine kindjes samen), wel deugenietjes maar o zo lief. Zijn heel aanhankelijk, ook op momenten dat het minder uitkomt bv bij was plooien en derg
Roosch schreef:[ [url=m/6ylumG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn dikke boef is de grootste knuffel die je kan vinden. Hij achtervolgt me de hele dag! Hij is echter ook vreselijk brutaal en gehaaid maar ik vind het een wereldbeest met karakter. Hier dus blij met de Maine Coon
quera schreef:Onze ragdolls verliezen veel haar.