Natuurlijk zit je dan niet met overfokte lijnen, wat ik ook wel weet. Als ik voor een kat ga zonder stamboom, is het wel de bedoeling dat ik een gezondheidsattest heb van beide ouders en het geen fokker is maar iemand die gewoon een of tweetalig een nestje kweekt. Ik wil sowieso ook geen platneus katten, daar blijf ik liever van weg. 

. Ook gezondheidstesten (dus niet gewoon een attesten met het beest is gezond van de Da) gaat in 99% van de gevallen enkel in combi met de stamboom voorkomen.
Zoals meerdere keren gezegd; ik sta ook gewoon open voor mensen die eenmaal of tweemaal zelf een nestje thuis fokken. Of dit nu met stamboek is maakt mij niet zozeer uit. Ook voor een kruising sta ik open. Dat je geen 'echte' raskat hebt zonder stamboek begrijp ik, maar dat doet er ook voor mij niet toe.
Een kat met een beetje humor en die speels is kan zeker geen kwaad, liefst ook geen schuwe kat, maar ook geen die het hele kot gaat afbreken als ze alleen thuis is. Eentje die gemakkelijk is met een hond, onze hond is redelijk snel bang maar zal nooit iets doen buiten eens blaffen. Verder kan onze hond ook soms heel druk en hyper zijn, wat mijn eigen kat niet altijd fijn vind. Gelukkig zijn er wel 2 verdiepen waar de hond niet kan komen, dus als het even te druk is voor hen, hebben ze duizend plekjes om lekker ontspannen alleen te zitten. Wij doen een soort van co-ouderschap met een vriendin van mijn moeder voor de hond, dus hij gemiddeld 1,5-2 weken per maand elders. Waarom juist een raskat? Omdat ik met een Europese kat vaak niet het idee heb dat we weten wat we in huis nemen qua karakter (mijn nog levende kat viel enorm tegen