Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Delphi schreef:Maar om heel eerlijk te zijn zou ik zelfs nooit een hond willen houden in een flat. Mijn hond vindt het met dit weer heerlijk om na het wandelen buiten in de tuin te liggen en wat rond te kijken. Naast het uitlaten kan hij meerdere keren per dag in de tuin en dat vindt hij heerlijk. Veel binnen zou hij echt saai vinden.
Goof schreef:DezeNaam schreef:Wanneer ga je de hond dan trouwens uitlaten? Nu klinkt het misschien leuk, maar als je na een zware werkdag thuiskomt en je moet nog koken, 'eventjes dit doen' en dan nog eventjes 'dat doen', dan blijft er niet veel tijd meer over voor de hond..
Dat is toch echt een aanname die nergens op gebaseerd is??
De hond is toch een bewuste keuze en niet een dingetje dat je er even tussendoor doet? Een hond kan toch juist ook fungeren als ontspanning (lekker een eind wandelen, verstand op 0), sport (hardlopen of fietsen met de hond) of hobby (naar een training met de hond)?
DezeNaam schreef:Goof schreef:
De hond is toch een bewuste keuze en niet een dingetje dat je er even tussendoor doet? Een hond kan toch juist ook fungeren als ontspanning (lekker een eind wandelen, verstand op 0), sport (hardlopen of fietsen met de hond) of hobby (naar een training met de hond)?
Hoezo en waar zie jij een aanname? Elk mens moet toch eten, drinken, douchen, slapen? Eten maken, eten en afwassen, daar ben je soms al snel een uur aan verloren.. Dan blijft er na zo'n lange werkdag niet meer veel tijd over voor de hond.
Goof schreef:Als je om 20.00 uur naar bed gaat niet nee....
Maar je vult behoorlijk in voor een ander. Veel mensen douchen bijvoorbeeld (ook) 'sochtends. Misschien heeft ts wel een vaatwasser. Misschien gaat de 1 wel anderhalf uur wandelen, terwijl de ander wat in huis doet en kookt?
Je hebt toch geen enkele verdere info over de dagstructuur? TS geeft bovendien aan dat ze wisselend werkt, dus dat geeft andere mogelijkheden.
Mazida schreef:Ik sta te kijken van sommige rassen die worden aangeraden. Een jack russel op een flat, dat is nu echt vragen om ellende.
snuffie123 schreef:J).
Daarnaast heb ik destijds (ook 1e hond) een topic geopend met eenzelfde vraag. Dat verliep eigenlijk hetzelfde als ik nu zie. Hond mocht niet langer dan 4 uur alleen etc. etc. Uiteindelijk toch gedaan. En nooit spijt van gehad! Sinds kort zelfs een tweede hond erbij.
Tip: neem antwoorden op een forums waar dierenliefhebbers zitten met een korreltje zout. Veel honden kunnen prima een dagdeel alleen, geen probleem, ze kunnen ook prima op een appartement en je hoeft echt niet de ideale situatie te hebben. Dan zouden maar heel weinig mensen honden hebben![]()
Lees je lekker in en ga op bezoek en in gesprek met real-life hondenmensen bijv. bij jou in de buurt.
Goof schreef:Delphi schreef:Maar om heel eerlijk te zijn zou ik zelfs nooit een hond willen houden in een flat. Mijn hond vindt het met dit weer heerlijk om na het wandelen buiten in de tuin te liggen en wat rond te kijken. Naast het uitlaten kan hij meerdere keren per dag in de tuin en dat vindt hij heerlijk. Veel binnen zou hij echt saai vinden.
'Appartement' staat niet gelijk aan 'veel binnen' he.
Wellicht heeft het een groot balkon en kan de hond de hele dag/avond in de zon liggen genieten.
Ianthe schreef:Grote hond kan prima op een appartement, veel ruimte maakt echt niet uit. Ik zou niet weten waarvoor ik een groot huis nodig heb om honden te hebben, want ze gaan binnen sprintjes trekken? Nou dat zou in een groot huis ook niet mogen van mij hoor;) Beetje spelen en stoeien ok, maar niet rennen. Ik heb altijd in appartementen gewoond met grote honden, oa Weimaraner en Pointer..en dan had ik zelfs meerdere honden. Zo lang ze maar genoeg beweging krijgen met wandelingen, maar dat is hetzelfde voor mensen met een groter huis en tuin. Tuin is geen vervanging voor wandelingen.
Goof schreef:DezeNaam schreef:Wanneer ga je de hond dan trouwens uitlaten? Nu klinkt het misschien leuk, maar als je na een zware werkdag thuiskomt en je moet nog koken, 'eventjes dit doen' en dan nog eventjes 'dat doen', dan blijft er niet veel tijd meer over voor de hond..
beatje schreef:snuffie123 schreef:J).
Daarnaast heb ik destijds (ook 1e hond) een topic geopend met eenzelfde vraag. Dat verliep eigenlijk hetzelfde als ik nu zie. Hond mocht niet langer dan 4 uur alleen etc. etc. Uiteindelijk toch gedaan. En nooit spijt van gehad! Sinds kort zelfs een tweede hond erbij.
Tip: neem antwoorden op een forums waar dierenliefhebbers zitten met een korreltje zout. Veel honden kunnen prima een dagdeel alleen, geen probleem, ze kunnen ook prima op een appartement en je hoeft echt niet de ideale situatie te hebben. Dan zouden maar heel weinig mensen honden hebben![]()
Lees je lekker in en ga op bezoek en in gesprek met real-life hondenmensen bijv. bij jou in de buurt.
Natuurlijk kan het ,een paard gaat van 24/7 op stal ook niet dood.Maar er is een grens tussen wenselijk en kunnen.Jou antwoord vind ik het typische antwoord van iemand die eigen belang belangrijker vind als het belang vd hond.
En een hond op een apartement hoeft idd geen probleem te zijn als een groter ras geen trappen hoeft te lopen en als mensen genoeg thuis zijn om bezig met de hond te zijn.
Neem vooral een hond die past bij je levenstijl ipv wat je mooi vind.