We hebben iets veranderd, sinds woensdag slaapt hij bij ons in de slaapkamer. En sindsdien niets meer in huis gedaan. Hij is helemaal blij. Hij geeft het keurig aan, hij gaat dan "vervelend" lopen doen. In je handen bijten enz. Dan weet je dat het tijd is. We hebben een groot terrein achter, en daar rent hij dan meteen heen om te plassen en/ of te poepen. Alleen als ik noodgedwongen langer weg ben, ligt er nog wel eens een plasje in huis. Maar dat is logisch.. Hij gaat 's avonds rond 12 uur uit en dan lukt het tot 6 uur/ half 7. Echt heel netjes! Overdag laat ik hem ongeveer elke 2/3 uur even naar buiten voor een plasje en ik ga een keer of 4 naar achter, waar hij kan poepen. Ik ben blij.
Wat goed TS! Onze Beagle pup was met 4 maanden volledig zindelijk. In het begin ging ze er om 12 uur voor het laatst uit en stond ik om 5 weer op. Dat heb ik zo opgebouwd.
Ik denk dat er inderdaad verschil in de rassen en karakters zit. Wij hebben een koningspoedelpup en zij is al vanaf 11 weken volledig zindelijk, s nachts zelfs nog eerder! Ze slaapt nachten van 11 tot 7 door de weeks en afgelopen nacht half 12 tot half 9. Ik ben er zwaar verbaasd over maar het is toch echt zo. Ze loopt naar de achterdeur als ze wat moet.
Onze andere DH is nu 8½. Hij was voor zover ik me herinner vrij snel zindelijk, maar het heeft denk ik wel een jaar geduurd voor hij echt 100% zindelijk was. Hij kon het prima ophouden, maar als hij blij was of bang of als er visite kwam, liet ie alles lopen. En dan het liefst lopend, zodat de hele kamer onder zat. Ik moest hem ook echt negeren, als ik beneden kwam. Dat heeft deze pup helemaal niet. Gelukkig!
Nikass
Geplaatst: 17-02-19 21:36
Wat fijn dat het beter gaat. Het klonk voor mij dat je pup het moment dat jij er weer bent heel spannend vindt. Daarom reageert hij al op de wekker, want hij weet dat dat betekent dat jij eraan komt. Fijn dat je hem nu op de slaapkamer laat slapen. Dat zal je hond een veiliger gevoel geven. Het in je handen bijten is ook vaak opwinding. Het is wel zaak dat hij leert dat niet te blijven doen, maar als je beseft dat het (positieve) spanning is weet je dat corrigeren (verhoogd de spanning) dus niet zal werken. Negeren, of iets doen wat de spanning verlaagt, zal dan beter helpen. Veel plezier met je pup, superleuke leeftijd, en helaas vliegt die mooie tijd voorbij.