Sourire schreef:Romeo2007 schreef:Je moet een borstel bestellen waarmee je het wol tussen de vacht uithaalt en er daardoor minder klitten komen. Je moet een soort borstel hebben met van die mesjes erop die ook door de klitten heen kunnen gaan. Ik heb Maine coon en haal er wekelijks een halve pedaalemmer zak zo af
Kijk deze heb ik!
[ [url=m/wuSjH1.png]Afbeelding[/url] ]
Deze heb ik ook en gebruik ik alleen als ik een klit er echt niet uitkrijg. Het is jouw kat natuurlijk maar ik hoop niet dat je deze voor de hele vacht gebruikt. Is echt alleen bedoeld voor klitten, als je deze voor de hele vacht gebruikt snijd je eigenlijk het haar gewoon kapot. Zonde en de vachtkwaliteit wordt er niet beter op met als gevolg weer sneller klitten.
Mijn trimster adviseert zo weinig mogelijk kammen. Wel dagelijks checken op beginnende klitten en die uit elkaar pluizen of eruit halen. Kammen met een ijzeren kam waarvan de tanden lang genoeg zijn om door de vacht te komen. Teveel kammen stimuleert dr haargroei waardoor sneller klitten ontstaan. Bovendien beschadig je de vacht ermee.
Wij kammen ze er gewoon mee en we halen het onder wol ermee uit. Dit is juist het spul wat gaan klitten bij hun. Daarnaast gaan ze naar de trimmer en die zegt dat we het goed doen. Smaken verschillen dus