Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lous schreef:Toch gooi ik er ook nog even iets in wat nog niet vermeld is.
Katten krijgen naarmate ze ouder worden er ook steeds meer moeite mee om hun nageltjes in te trekken. Dit zou dus eventueel ook nog mee kunnen spelen
Ik merkte dat namelijk ook bij mijn oudere dame die ik helaas 2 maanden geleden heb moeten laten gaan.
Lous schreef:Toch gooi ik er ook nog even iets in wat nog niet vermeld is.
Katten krijgen naarmate ze ouder worden er ook steeds meer moeite mee om hun nageltjes in te trekken. Dit zou dus eventueel ook nog mee kunnen spelen
Ik merkte dat namelijk ook bij mijn oudere dame die ik helaas 2 maanden geleden heb moeten laten gaan.
senna21 schreef:Als de nagels niet meer 'vervellen', krijgt de kat hele brede nagels - vooral bij de aanzet. Ze groeien over elkaar heen. Het intrekken wordt dan ook lastiger.
Bij mijn oudje gebeurt dat vooral met het bijnageltje aan de voorklauw. Daar kan ze natuurlijk niet mee krabben. Met de andere nagels gebeurt het ook soms.
Ik houdt het bij met een speciaal schaartje voor kattennagels. Daarmee kun je de oude nageltjes een beetje 'kraken'. Dan komen de nagelhoesjes los.
Ze stribbelt wel een beetje tegen, maar met een kat die helemaal niet meewerkt is dat natuurlijk heel lastig. Een dierenarts is er wat handiger mee.