Aquarium vraag, garnaaltjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Re: Aquarium vraag, garnaaltjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:45

garnaaltjes zijn super leuk. ik heb ze apart van me vissen. in een klein bakje (30L)
ik heb de oraje variatie van de vuurgarnaal. zorg voor verstopplekken.
en het zijn groepsdieren hoe groter de groep hoe meer je ze ziet.
ik voer ze algentabletjes.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:13

Ik heb ze bij elkaar (en snow white erbij) gehad.
Ik had wat garnalen die wat bruiniger waren ipv goed zwart.
Maar als je ze niet voor de verkoop wilt kweken zou ik ze lekker bij elkaar zetten hoor :).
De garnalen die ik bij de vissen had gaf ik enkel een keer een algentablet.
De garnalen die ik apart had zitten had ik zo'n beetje 10 soorten voer voor :')

Afbeelding

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:08

Wat een leukies!

Ik ben vandaag naar de speciaal zaak geweest. En ben terug gekomen met 4 platy’s. En geen Garnaaltjes.
Bij thuis komst ben ik er ook achter gekomen dat na 2,5 jaar me albino pleco dood is :( vanochtend leefde ie nog. Baal er wel erg vaal zeg! Had liever gehad dat die wildkleur door ging, vond die albino stiekem veel leuker.

Maar geen garnalen dus. Ze hadden chrystal red en black. Van beide maar 3. En ik vond ze duur! Wat is eigenlijk een ‘normale’ prijs voor deze garnaaltjes per stuk? Ik wilde er namelijk minimaal 15 om mee te beginnen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:19

Montgri schreef:
Wat een leukies!

Ik ben vandaag naar de speciaal zaak geweest. En ben terug gekomen met 4 platy’s. En geen Garnaaltjes.
Bij thuis komst ben ik er ook achter gekomen dat na 2,5 jaar me albino pleco dood is :( vanochtend leefde ie nog. Baal er wel erg vaal zeg! Had liever gehad dat die wildkleur door ging, vond die albino stiekem veel leuker.

Maar geen garnalen dus. Ze hadden chrystal red en black. Van beide maar 3. En ik vond ze duur! Wat is eigenlijk een ‘normale’ prijs voor deze garnaaltjes per stuk? Ik wilde er namelijk minimaal 15 om mee te beginnen.

Wij halen de garnaaltjes altijd van marktplaats. Vaak veel goedkoper! Hebben er van de week 25 gekocht voor 10 euro.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:23

Een normale prijs is lastig te zeggen..
Je hebt bij deze soort namelijk verschillende gradaties.
Hoe beter de gradatie hoe hoger de prijs.
Ik zou persoonlijk eerder via marktplaats kijken, en wat ik eerder al zei zou ik geen verschillende groepen bij elkaar doen ivm kruisbesmetting (dodelijk).
Ik wil best even voor je kijken, als je dat wilt kun je de omgeving even doorgeven via pb.
Vijftien stuks is trouwens een mooi aantal :)

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:36

Waar ik gekeken had was het per stuk 4,95. Sorry dat vond ik een beetje duur, vooral omdat ik maar een aquarium heb voor de leuk en er niet echt mee ga kweken op verbetering bijvoorbeeld. En ze hadden niet eens mooie rechte strepen. Was een beetje een vaag kronkelend streepje over hun lijfjes.
In het gradatie schema op deze site was het te vergelijken met B. https://www.shrimp-center.com/informati ... red-shrimp

En dat vond ik niet zo mooi.
Mede dat ze er maar 3 van elk hadden en ik wilde beginnen met 15 dus werd hem sowieso niet nu direct.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:52

Waar wij ze altojd weghalen van de dierenwinkel kosten ze per vijf 15 euro