Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Je schrijft dat hij steevast hard blaffend op andere honden afgaat. Dat is toch niet in de auto neem ik aan?
Blaffen in de auto vind ik ook een lastige, maar valt in principe op dezelfde manier te trainen, mits je dan op de bijrijdersstoel zit en je hond vanaf daar kan belonen met een koekje. En dat is praktisch gezien soms wat lastig.
Michelle_ schreef:Michelle post ( hondenschool odie ) in asten is echt een hele fijne gedrags deskundige.
Wij hebben meerdere hondenscholen en gedrags deskundige geprobeerd en zij is de enige die onze problemen kon oplossen.
Quellian schreef:Wij hebben sinds kort een blafband met citroenspray.
Onze oude Jip bleek te huilen als we niet thuis waren (we zijn veel thuis, maar op dinsdag en donderdag zijn we toch echt tegelijkertijd aan het werk). De buren hebben het lang aangehoord en kwamen hier uiteindelijk mee, of we dit wisten... We wisten wel dat ie soms kon gillen, maar niet dat hij het uren achtereen volhield tijdens onze afwezigheid.
We hebben hem in eerste instantie naar een andere ruimte gebracht als we weggingen met de lampen en radio hard aan, maar dit hielp niets. Nu heeft hij die paar uurtjes een blafband om en gaat hij gewoon slapen, geen gehuil meer, veel rustiger voor zichzelf.
Hij plast ook uit nijd (ouwe man, zo dement als een deur), dus hij krijgt ook een plasbroek aan als we weggaan.
pompadour schreef:Quellian schreef:Wij hebben sinds kort een blafband met citroenspray.
Onze oude Jip bleek te huilen als we niet thuis waren (we zijn veel thuis, maar op dinsdag en donderdag zijn we toch echt tegelijkertijd aan het werk). De buren hebben het lang aangehoord en kwamen hier uiteindelijk mee, of we dit wisten... We wisten wel dat ie soms kon gillen, maar niet dat hij het uren achtereen volhield tijdens onze afwezigheid.
We hebben hem in eerste instantie naar een andere ruimte gebracht als we weggingen met de lampen en radio hard aan, maar dit hielp niets. Nu heeft hij die paar uurtjes een blafband om en gaat hij gewoon slapen, geen gehuil meer, veel rustiger voor zichzelf.
Hij plast ook uit nijd (ouwe man, zo dement als een deur), dus hij krijgt ook een plasbroek aan als we weggaan.
Goed uit laten voordat je weg gaat doet ook wonderen .
Quellian schreef:Wij hebben sinds kort een blafband met citroenspray.
Nikass schreef:Nou dat vind ik wel als je zegt dat het relaxt is voor de hond, dat is het natuurlijk niet. Het is een noodoplossing die weliswaar schadelijk is voor de hond maar waarvoor je geen alternatief ziet. Dat is heel wat anders.
Quellian schreef:Nikass schreef:Nou dat vind ik wel als je zegt dat het relaxt is voor de hond, dat is het natuurlijk niet. Het is een noodoplossing die weliswaar schadelijk is voor de hond maar waarvoor je geen alternatief ziet. Dat is heel wat anders.
Hoezo schadelijk?
Hij is zo dement, hij weet amper nog waar hij is, dat is het hele probleem. Ik zie een alternatief hoor; inslapen. En dat is niet vanwege het blaffen of omdat hij in huis plast, er speelt veel meer, maar het arme ding (die mij een hoop extra bezorgt qua kopzorgen) is nog zo vrolijk en eet nog zo graag, dus we gunnen hem de extra moeite van overleggen met de buren, pies en poep ruimen, etc.
Maar goed dat er mensen zijn die alles weten, zoals jij. Scheelt me zelf nadenken