Oude kat adopteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:25

Sem_ schreef:
Haha ja wij hebben vroeger een kat gehad, die was ook eigenlijk altijd heel rustig, maar ook erg op
zichzelf en niet zo aanhankelijk. Maar een gek uurtje is geen probleem! :D

Is echt het beste deel. Ik heb een luie theemuts (van 5), maar 's avonds begint ze ineens rond te rennen en achter onzichtbare monsters aan te rennen _O-

primera

Re: Oude kat adopteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:55

Ik heb de kat van mijn zus overgenomen toen haar man de kat op straat wou gooien,de kat was toen 12 jaar lang binnen kat geweest.
Ik heb er een onwijs leuk dier aan gehad, die helaas op 20 jarige leeftijd is overleden.
Nooit spijt van gehad.
Hij at alleen de laatste jaren echt royal Canin, niets anders wat hij kon verdragen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 16:05

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:12

Magrathea schreef:
Ik weet niet of je al vaker katten hebt gehad, maar elke kat, hoe rustig ook, heeft rond 11u 's avonds een gek uurtje :Y)

:j :j *\o/* *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:19

Oudere katten zijn een uitkomst :D Ik heb ooit kittens gered maar daar had ik onwijs veel werk aan haha. Geef mij maar volwassen/oude katten.

Ik heb de oude kat van mijn oom overgenomen, ze was toen iets van 8 ofzo. Is uiteindelijk jaar of 4-15 geworden, was een raskat en ze had artrose, beestje had teveel pijn na verloop van tijd. Maar toen ik haar kreeg was ze super schuw, en bij mij was het uiteindelijk een grote kroelkat die ook bezoek heel gezellig vond waar ze daar eerst voor ging verstoppen.

Nu heb ik 2 main coon herplaatsers, waarvan 1 met nierproblemen (wisten we al voor we hem overnamen). Heerlijke katten!

Het duurt soms even voor ze op hun gemak zijn maar ik vind het heerlijk om een ouder beestje een goed thuis te kunnen geven, zeker als ze al ergens een tijd in het asiel zitten.

Qua voer zou ik kijken wat ze nu krijgen en anders een senior voer (kwalitatief goed voer dus geen wiskas of felix ofzo) geven. Een goede dierenwinkel zou je hierin kunnen adviseren. Wil je online, kijk dan gewoon even op google naar reviews.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:04

Sem, kijk ook naar wat de kat nu krijgt. En dan langzaam overstappen door te mengen, want als een kat al zijn hele leven hetzelfde eet, kan een plotselinge wissel problemen opleveren.

Kat hier staat op Royal Canin Persian, want hij is ook Pers. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 18:16

Goede tip dank je wel. :)