Waar trek je de lijn... (in huis plassen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Re: Waar trek je de lijn... (in huis plassen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:49

Hoe reageer jij op de hond als die in huis plast en hoe reageer jij als zij buiten plast?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 23:56

@KarmaChansy: die heeft ze, in fleece en dan een dikker model :)

@Marlinde: dat krijg ik nooit alleen door mijn smalle achterdeur naar buiten, het idee is goed, uitvoering niet voor mij :)

@Bralindy: als ik thuiskom en er is geplast, pech. Als ze buiten plast, click en beloon. Als ik haar in huis betrap, krijgt ze echt wel een zetje. In de zomer kan ze het perfect vragen om te plassen, in de winter kan ze dat dan mijn inziens ook. Sneaky plassen terwijl ze een uur voordien buiten is geweest, ik hoef niet alles te aanvaarden he :’)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:12

Ik heb hier ook zo’n windhond ! In de zomer geen enkel probleem. In de winter wil meneer niet naar buiten wegens te koud of te nat. Vroeger plaste hij ook regelmatig binnen. Nu doet hij “enkel nog maar” kaka.
Ik ben lang met hem mee geweest in de tuin, in de sneeuw, gietende regen, vrieskou ... en hij mocht niet naar binnen vooraleer hij geplast had. Dat heeft denk ik wel geholpen. Nu, ik moet hem nog in de gaten houden hoor! Wanneer het nou erg regent, zwiep ik hem langs de zijdeur buiten zodat hij verplicht door de tuin moet om binnen te kunnen. Dan doet hij dus snel een plas, maar kaka doet hij liever op zijn gemakje lekker warm binnen -:(- .
Ik denk dat jouw hond aan het “kouwelijke windhondsyndroom” lijdt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:23

Mi_Amore schreef:
@Hannanas: ze heeft daarnet in de voorkamer geplast terwijl wij 5m verder in de woonkamer zaten :)

Hondenluik is hier helaas geen optie.

We hebben met pads gewerkt en handdoeken, dat deed ze netjes, maar worden versnipperd/versleept door de andere honden. Ik kan mij wel inbeelden wat er met een kattenbak gebeurd :+

De luiers zijn tot hiertoe de beste optie om eens te testen :)

Bak vullen met vlas/zaagsel, neemt urine goed op en geurtjes ook. Bijft het ook droog en droog plekje (naast warm) om te plassen is wat ze wil. En mogelijk minder aantrekkelijk voor slopende honden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:25

Bak binnen in de gang, buiten bereik van andere honden, zodat ze kan aangeven dat ze moet?
Aanleren dat dat mag, zodat ze net als zomers gaat aangeven dat ze naar buiten moet, maar dan binnen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 00:28

Ik heb de luiers besteld, benieuwd of dat de oplossing bied :)

Bakken met gruis/houtkrul/eender wat gaat me evenveel poetswerk opleveren dan een dweiltje slaan. Mijn andere honden zijn Schotten met heel veel haar en die gaan niet uit die bak blijven :)

@Hannanas: ze wéét dat dónders goed dat het kan en mag. Net zoals ze weet dat ze op pads mag plassen, maar van de 10 keer dat ze in huis plast is het 9 keer als we niet thuis zijn.

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:47

Ik zou een bench neerzetten met een fijn kussen. Ik zou de plasmogelijkheden proberen te beperken. Zoals je het typt lijkt het puur gemakszucht. Lekker warm binnen plassen. Zeg eens eerlijk: jij plast toch ook veel relaxter op een toilet met lekkere verwarming dan buiten in de kou?
Maar in je bed zul je niet plassen.
Ik zou toch benchtraining proberen. Dat plassen in huis wordt je simpel van. Zeker als je juist helemaal gewandeld hebt en ze doet niks. Lijkt dat ze het expres doet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:48

Ik lees even mee en wilde eigenlijk niet reageren maar de het toch.

Al je posts komen over als hond is een last en je wil er vooral geen extra moeite voor doen. Hoop echt dat ik het misheb, :o

Maar als je andere honden alles slopen wat voor je smalletje een oplossing kan zijn kun je ook besluiten je andere honden het af te leren. Kans is best aanwezig dat ze die luiers ook gaan slopen. Leuk speelgoed.

Een bak/schelp met fijn zand (schelpenzand voor volieres bijvoorbeeld) wordt minder een rotzooitje en plast fijn. Blijft ook niet aan lange haren zitten. Kwestie van vegen daarna hooguit.

Helaas vindt je hond het domweg te koud buiten. Misschien iets dunner nu ze ouder is. Dikker aankleden misschien nog meer en geduld hebben met uitlaten. Niet straf doorlopen maar lekker laten snuffelen en de tijd nemen zodat ze kan plassen en poepen. Dan maar minder meters maken.

Daarnaast wat kan, is ze misschien iets dementerend aan het worden?oude herder draaide binnen en buiten op hogere leeftijd om. Die deed buiten niks meer want was perfect huis zindelijk. Maar terug na de wandeling dacht hij buiten te zijn en deed dan zijn behoefte. Dat kan soms bij een oudere hond horen

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 01:07

Typisch windhond :brr:
Die van mijn stiefvader kunnen er ook wat van. Het duurt als ze hier logeren altijd 2 dagen om het terug de goede kant op te laten gaan. Ik let er dan meer op als ik ze buiten laat (zonder jas). Als ik ze niet meteen hun behoefte zie doen laat ik ze gerust een kwartier buiten. Als ik ze dan terug binnen laat hebben ze meestal hun behoefte wel gedaan. Het zijn beide windhonden en ik moet best wel aandringen om ze buiten te krijgen, maar na 2 dagen snappen ze dat buiten gaan gelijk is aan buiten gaan.
Met mijn jack russel moet ik ook opletten. Die durft in de winter ook al eens een binnen te doen, maar de dagen erna let ik er extra op dat ze buiten gaat en dan komt het vrijwel niet meer voor.
Van een kwartiertje buiten gaan ze niet onderkoeld raken.
Als dit echt niet werkt zou ik overwegen om ze apart van je andere hond te zetten met een plasmat. Iemand sprak hier over vlas. Is ook geen slecht idee. Mijn honden houden niet van vlas die in hun neusgaten kleeft.

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 02:55

Dit is ook een optie:

https://www.witjesverzendhuis.com/puppy-trainer-groot

Onder het bovenste gedeelte leg je een mat die vocht absorbeert. De plas gaat door het soort gaas van plastic naar de mat waardoor het bovenste gedeelte droog blijft. Het hele ding is van plastic, en het heeft gewicht. Dus de kans dat je andere honden ermee vandoor gaan is niet zo groot. Zo kan je hond toch zonder problemen binnen plassen in de winter. Het is ook makkelijk schoon te maken.

Die vochtabsorberende matjes zijn regelmatig te koop bij de action, een hele doos voor weinig geld. Op internet is het even zoeken waar ze goedkoop zijn, de prijzen daarvoor verschillen nogal.

Sterkte in ieder geval!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:25

Luiers enkel een optie als ze dan droog blijft. Immers 8 uur alleen en als ze na 2 uur al plast in een luier dan is deze letterlijk zeiknat. De huid gaat dankzij de urine echt kapot vrees ik...

Zou ook een bench of nog beter een puppy ren zetten. Puppy ren namelijk meer ruimte in dus kun je plas plek maken. Bench is weer enkel optie als ze dan droog blijft

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:44

Als je haar uit laat, wandel je dan altijd met haar?

Wij hebben een dametje die niet houdt van nat en koud weer. Zij mag haar behoefte doen in de tuin en omdat ze weet dat ze dan maar 30 seconde buiten hoeft te zijn doet ze dat vaak gewoon. Tenzij het echt regent maar ach..

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:50

se7entje schreef:
Als het een teef is heb je ook druppels van de dierenarts.
Heb het mij teef gegeven. Dat was tegen het ineens soort van leeglopen. Soort incontinentie. Maar schijnt ook te helpen om langer op te houden.
Weet zo de naam niet meer... pro...iets
En anders luier inderdaad, misschien als ze dat wat natte aan haar billen voelt dat ze vanzelf wel stopt, omdat ze het normaal ook op kan houden.

Propalin... speciaal voor teven geloof ik. Wij geven het en het werkt prima voor onze hond. Zij loopt leeg in haar slaap, niet overdag...

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:54

Je hebt ook speciale plasmatten. Onze hond was hoogdrachtig en toen heel incontinent en die hebben we zon mat gegeven. Die stroomde het eruit van achteren zodra ze ging liggen dus was voor haar heel fijn dat ze dan even droog kom slapen. Misschien is dit een optie als “ jij mag hier plasse “ plaats

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:55

Kennis van mij geeft dit:https://www.google.com/search?q=incontinentie+hond+propalin&oq=incontinente+hond+pro&aqs=chrome.1.69i57j0l3.9749j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Gesteriliseerde honden hebben soms last van incontinentie en zeker op een bepaalde leeftijd.

Overigens vind ik het niet vreemd dat een hond die soms 8 uur alleen thuis is, plast. Jij en ik zullen ook vaker moeten toch?? Die zal het echt niet bijhouden welke dagen je thuis bent of zoveel uren werken, die moet gewoon op dat moment plassen.
Ik heb er eentje van 15 die dat doet, volgens mij ook dementerend, doof geworden en staar. No way dat dit een reden is om haar te laten inslapen..... ik dweil gewoon.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:02

Mijn hondje deeddat vorig jaar. Dierenarts geweest en uiteindelijk bleek dat mijn ex vanwege de kou/ natte weer hem alleen ff snel een plas liet doen. Geen normale uitlaatronde zoals bij t voorjaar en als reu zijnde plassen ze met 1 plas niet leeg dus moest ie na een uur weer.
Hij maakte mijn ex ook wakker s nachts dat hij er weer uit wilde.

Ik loop dus met weer en wind dezelfde ronde als zomers nu hij bij mij woont en hij plast niet meer binnen.

Wel krijgt hij na 21.30 geen water meer anders maakt hij me ook om 2 en 4.30 wakker. In de zomer verliezen ze door de warmte ook veel vocht en dat is nu natuurlijk niet. Misschien kan je daar naar kijken?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:06

Ik krijg gewoon het idee een oudere hond die last heeft van de kou en daardoor gewoon veel vaker moet plassen.
Hoe noemen ze het bij mensen....koude pies!
Ik heb 2 naakies en die vinden het ook te nat en te koud buiten maar gelukkig heb ik per toeval vroeger een plasje op comando erin getraint.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat ze nu ze wat ouder worden ze het lastiger krijgen zich warm te houden,ook in huis.

Overigens vind ik bij een oudere hond 6-8 uur alleen niet gek dat ze dat dus niet redt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 08:19

karuna schreef:
Ik lees even mee en wilde eigenlijk niet reageren maar de het toch.

Al je posts komen over als hond is een last en je wil er vooral geen extra moeite voor doen. Hoop echt dat ik het misheb, :o

Je kan het inderdaad niet meer mis hebben :)
Blijkbaar heb je niet alles gelezen of heb je zelf nog niet in deze situatie gezeten.

De afgelopen jaren heb ik namelijk kosten noch moeite gespaard voor haar. Ik heb mensen betaald om haar extra uit te laten, gedragstherapeuten laten komen, dure jassen gekocht, slaap gelaten, vele onderzoeken laten uitvoeren, tijdens mijn lunch snel overhuis gereden om maar uit te laten, geleerd om op doeken te plassen, mijn huis een deel aan de honden aangepast jaren terug zodat ze de ruimte hebben die ze verdienen, andere job gezocht voor hen zodat ze minimaal alleen thuis zitten. Want dat doé je nu eenmaal voor je dieren, die laat je niet zomaar aan hun lot over alsof het decoratie is.

Ik denk dat dat meer is dan wat het merendeel van de mensen zou doen. Maar ja, na 5 jaar mag ik terecht even in een dip zitten :)

‘S nachts kan ze wel alles prima ophouden, dat is gewoon niet te begrijpen want in de dag is het thuis warmer dan ‘s nachts. Dat is ook 8 uur alleen zijn :)

Ik weet dat zo’n topic openen altijd gevaarlijk is.

Maar gelukkig weet ikzelf (en mensen die mij kennen) dat ik echt wel veel voor mijn honden doe, méér dan de meesten.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:35

Plast en poept ze goed als je buiten bent? Zijn je wandelroutines hetzelfde? Heeft ze het warm genoeg als ze buiten is? En binnen?
Je kunt haar ook binnen een trui/jas aantrekken. Een favoriete slaapplek die er in de winter niet is?

Ik snap echt het probleem wij hebben ook een windje die maar matig zindelijk is. Bij het minste of geringste aan stress gaat de kraan aan in huis. Wij zijn aardig druk ermee geweest, maar de crux zat hem in haar eigen kamer. Daar staat een slaapbank die ze heel fijn vind, haar drinken, rolluik naar beneden zodat ze minder doorheeft van wat er op straat gebeurt. Ligt er een keer troep op de bank, meteen weer lek.

Jij hebt hier natuurlijk niets aan, maar soms is het echt zoeken. Medisch heb je alles uitgesloten dus daar zou ik niet meer kijken. Begin met zeker weten dat ze buiten goed plast en ze het binnen behagelijk heeft. Desnoods met ook een trui. Geef haar een plek om te plassen zodat je eigen stress omlaag gaat. Ook dat merken ze heel goed. Eren wasmachine lekbak bijvoorbeeld met fijn zand. Kun je zo ergens onder schuiven als het even uit zicht moet. Heeft ze rust van de andere honden? Anders zou je nog kunnen proberen haar een eigen plek te geven waar de rest niet mag/kan komen. Ik zou alleen geen luiers doen. Als ze echt moet plassen, dan is het heel naar om vervolgens misschien uren met een natte luier te zitten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:24

Kijk eens op Google bij grasdoos.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:43

Goh wat een ontzettend vervelend probleem. Vooral ook omdat ze bewust binnen lijkt te gaan plassen omdat dat wel lekker comfy is in tegenstelling tot buiten.

Doet ze echt helemaal niks buiten? Ook niet als je een uur wandelt bijvoorbeeld? Misschien verkrampt ze door de kou dusdanig dat ze buiten niet meer kan plassen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 09:47

Ze plast wel maar zeer weinig :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:50

Mi_Amore schreef:
Ze plast wel maar zeer weinig :(

Om dan vervolgens als ze binnen is alles te laten lopen?

Zou het dan niet echt verkrampen kunnen zijn? Dus dat ze op dat moment niet meer dan dat kleine plasje eruit krijgt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:55

Voor mij zou het simpel zijn: leer de andere honden af dat ze de plasmat of kattenbak slopen. Slopen ze nog meer dingen? Ik zou daar eens goed mee aan de slag gaan. Duidelijke grenzen aangeven, er wordt hier níets verscheurd.

Voor zo’n oudere dieren wordt het uiteindelijk gewoon lastig om de plas langere tijd op te houden, en soms speelt dementie ook nog wat mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:57

8nnemiek schreef:
Voor mij zou het simpel zijn: leer de andere honden af dat ze de plasmat of kattenbak slopen. Slopen ze nog meer dingen? Ik zou daar eens goed mee aan de slag gaan. Duidelijke grenzen aangeven, er wordt hier níets verscheurd.

Voor zo’n oudere dieren wordt het uiteindelijk gewoon lastig om de plas langere tijd op te houden, en soms speelt dementie ook nog wat mee.

Maar hoe verklaar je dan dat ze het in de nacht en in de zomermaanden wel op kan houden?