.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:13

Lastig verhaal.

Hier ook de andere kant geweest.
Heb 2 honden en zijn al 8 en 10 jaar!
Nooit non stop geblaft of gejankt en ineens dus wel.....de buurvrouw waar we heel goed contact mee hebben apte me gewoon en daar was ik ontzettend blij mee.
Het gekke is dat het hier uit het niets was ontstaan en de ene begon en de andere deed dood leuk mee,het was janken/loeien heel schel en door merg en been :oo
Ik ben bijna nooit uren van huis en als ik werk gaan ze mee maar met vakantie bij het vaste oppas adres hebben ze er echt een potje van gemaakt met zn 2en >;)
Het klinkt heel gemeen maar ik heb een anti blaf apparaat gekocht via aliexpress.
Ik heb het ding 3 x aangehad en ze hebben t nooit meer gedaan.

Nou zal het wel een heel ander verhaal zijn met een hond die dit al langer doet maar ik zou eventueel gewoon de tijden op gaan schrijven en hoe lanng hij het doet en eventueel opnemen en dan na een tijdje met een goede wil naar de buren gaan.
Misschien zie je zelf aan de hand van je bijgehouden schema wel dat het meevalt en ben je gewoon geirriteerd omdat je erop gaat letten?
Maar ik zou het zelf als honden bezitter heel fijn vinden als mensen me het zouden laten weten als mn honden steeds over de zeik zouden gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:35

Ik ken het ook van de andere kant, heb een hond die is opgegroeid in een ander huis en dat ging prima, sinds we echter verhuisd zijn hebben we het alleen zijn weer geprobeerd opnieuw op te bouwen, maar het is niet gelukt, hij huilt of blaft als we weggaan. We hebben echt vanalles geprobeerd van dus weer helemaal opnieuw opbouwen, een cd met onze leefgeluiden want als we naar boven gaan doet hij niks, via een andere kant naar buiten, maar hij weet het gewoon.

De buren appte ook aan het begin dus daarom vanalles geprobeerd. Toen hebben we ook een webcam opgehangen waar we door kunnen praten maar ook daar trapt hij niet in. Ik zag echter wel dat hij ongeveer twintig minuten stil is en dan ongeveer een minuut of twee minuten aan een stuk blaft en dan weer stil.

Wij hebben ons leven erop aangepast, hij gaat naar de oppas en of ik of mijn man is thuis, we gaan dus ook bijna nooit wat samen doen want dan is er weer oppas nodig. Het komt nu maximaal eens per twee a drie weken voor dat hij max 3 uur alleen moet zijn. En hoewel we er dus alles aan proberen te doen kreeg ik de laatste keer (hij was al een maand niet alleen geweest) weer een appje van de buren dat ze er helemaal klaar mee waren. Daar kan ik me dan ontzettend rot over voelen omdat we dus hoewel het onze hond is en ik hem voor geen goud zou kunnen missen ons leven er echt zoveel mogelijk op hebben aangepast.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:53

moonsparkle schreef:
Ik ken het ook van de andere kant, heb een hond die is opgegroeid in een ander huis en dat ging prima, sinds we echter verhuisd zijn hebben we het alleen zijn weer geprobeerd opnieuw op te bouwen, maar het is niet gelukt, hij huilt of blaft als we weggaan. We hebben echt vanalles geprobeerd van dus weer helemaal opnieuw opbouwen, een cd met onze leefgeluiden want als we naar boven gaan doet hij niks, via een andere kant naar buiten, maar hij weet het gewoon.

De buren appte ook aan het begin dus daarom vanalles geprobeerd. Toen hebben we ook een webcam opgehangen waar we door kunnen praten maar ook daar trapt hij niet in. Ik zag echter wel dat hij ongeveer twintig minuten stil is en dan ongeveer een minuut of twee minuten aan een stuk blaft en dan weer stil.

Wij hebben ons leven erop aangepast, hij gaat naar de oppas en of ik of mijn man is thuis, we gaan dus ook bijna nooit wat samen doen want dan is er weer oppas nodig. Het komt nu maximaal eens per twee a drie weken voor dat hij max 3 uur alleen moet zijn. En hoewel we er dus alles aan proberen te doen kreeg ik de laatste keer (hij was al een maand niet alleen geweest) weer een appje van de buren dat ze er helemaal klaar mee waren. Daar kan ik me dan ontzettend rot over voelen omdat we dus hoewel het onze hond is en ik hem voor geen goud zou kunnen missen ons leven er echt zoveel mogelijk op hebben aangepast.

Dit dus zo ongeveer. Alleen woon ik alleen. Ik zorg dat er een oppas is als ik verwacht langer dan 4 uur weg te zijn. Neem Skip verder zo veel mogelijk mee. Maar er moet ook gewerkt worden. En als je maximaal €10,00 per uur verdiend, kan je geen oppas inschakelen want die zijn even duur/ duurder per uur.

Ik laat Skip zo min mogelijk thuis, het is alleen niet te voorkomen dat hij soms alleen thuis zit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:56

Dat is niet echt vergelijkbaar, jij zei dat hij 3 a 4 keer per week een paar uur alleen moet zijn, bij mij is het dus maar een paar uur per 2 tot 3 weken :o soms hoeft hij meer dan een maand niet alleen te zijn zelfs, maar toch klagen de buren en voel ik me rot.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:01

Ts, ik heb het globaal gelezen. Volgensmij pak je het al goed aan, maar is het handig om nog eens langs te gaan voor een goed gesprek. Maar doe dat dan wel op een vriendelijke open houding. Kijk naar beide kanten. Ik geloof namelijk niet dat mensen express overlast veroorzaken.

Luister a.u.b. niet naar de mensem die zeggen dat je nu gelijk al de politie, woningbpuw moet informeren. Echt, praat gewoon eerst zelf. Je heb het 2 keer aamgegeven,, maar tussen de voeige keer en die keer daarna zat wel een hele tijd waarbij zij misschien hebben gedacht dat het toen goed is gegaan aangezien je het in die tijd niet hebt aangegeven.

Mijn hond kon onwijs goed thuisblijven, tot we verhuisden. Toen bleek dat hij in dat huis wel blafte. De buurman heeft geklaagd (op niet zo'n fijne manier. Wij hebben naar een oplossing gezocht. Maar die oplossing is er niet meteen, dat duurt ook even. Je probeert namelijk allerlei dingen. Sommig werken niet, sommige maar even, etc. Een begripvolle buur helpt dat dit proces beter verloopt. Als de politie dan opeens op de stoep zou staan, zou ik echt heel boos worden...

En, heb geen oordelen over baas en hond. Ik hoor dat je het zielig vindt, omdat hij niet alleen kan zijn. Maar je kent de hond en baas niet. Je weet niet wat er aan de hand is. Bij ons werd ook gezegd dat het zielig was dat hij zoveel alleen is. Maar in feite was dit maar 4 tot 6 uurtjes per dag en dat 4 dagen per week. Er werd ook tegen ons gezegd dat hij zoveel blaft, omdat we hem bijna niet uitlaten en hij dan zijn energie niet kwijt kan. Maar in werkelijkheid wordt hij minstens 3 uur (vaak 4 uur) per dag uitgelaten. En dan doe ik in huis nog behoorlijk wat denkwerk met hem. Tussendoor ligt hij aan één stuk te slapen. Echter iets in hem triggert hem om te gaan blaffen als hij andere honden hoort blaffen...

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:09

Ik lees mijn situatie zowat:(
Ik woon nu 1 jaar en 3 maanden in het huis, het is een hoekwoning.
Mijn buren hebben ook een hond, niks mis mee.
Nou is mijn huis gehorig.
Hun zijn overdag ook veel werken, ik werk ploegendiensten,
lig overdag dus regelmatig op bed.
Hun hond blafte heel veel, en dan echt van s morgens totdat hun thuiskwamen.
Ik deed er geen oog door dicht, of de hond had mij al heel vroeg wakker.
Ik heb de dagen/ tijden bijgehouden dat de hond blaft, tevens geluidsopnames gemaakt.
Regelmatig een briefje in hun brievenbus gedaan.
Een paar weken geleden werd ik naar mijn werk weggeroepen om 19 uur, ik was s morgens om 8 uur klaar met werken, en dan ben je heel blij dat je naar bed kan.
Nou je raad het al, de hond bleef blaffen.
Ik was over de rooie omdat ik in MIJN EIGEN HUIS gewoon niet kan slapen.
Ik ben maar naar mijn ouders gegaan om daar te slapen.
Wederom een briefje in de brievenbus gedaan, kom ik s avonds thuis,
ligt er een briefje van hun in de brievenbus, of ze de hond moesten laten afmaken, ze probeerden er alles aan om het blaffen tegen te gaan, ja uh nou merkte er weinig van.
Toen ze beiden thuis waren ben ik naar hun toegegaan, verteld dat ik vanaf 19 uur naar het werk was, en om 8.30 uur thuis was en eindelijk kon gaan slapen, maar door het geblaf naar mijn ouders ben gegaan.
Ze dachten dat ik niet thuis was s morgens, dus hoefde ze er niks aan te doen, zodat de hond niet meer blafte.
Sindsdien gaat het heel goed, hij blaft af en toe nog een keer, maar hallo het is een hond.
Ik ben hierdoor echt heel gefrustreerd door geweest, heb wat afgehuild omdat ik gewoon niet aan mijn slaap kwam met de nachtdiensten, en als ik thuis was niet zonder geblaf te horen tv te kunnen kijken, moest deze echt heel hard zetten.

Ik hoop dat je er met je buren uit gaat komen, dit is echt heel frustrerend

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:21

Ik zou nog 1 keer het gesprek proberen aan te gaan.
En in dat gesprek ook aangeven dat wanneer er geen verbetering is je de woningbouw of vve in gaat schakelen.

Mijn buurmeisje had een afgelopen zomer een hond te logeren.
Als zij thuis was, was de hond stil. Zodra ze de deur uit ging begon de hond te loeien.
Ik heb haar aangesproken dat ik het sneu vond voor de hond, maar ook dat ik het geen fijn geluid vond.
De hond is weer naar haar moeder gegaan.

Vjestagirl

Re: Hond van de buren blijft maar blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:46

De hond hier is ook ontzettend waaks. Hij slaat aan omdat hij iemand in de dwarsstraat ziet fietsen etc. Ze hebben er een hoop aan gedaan (blafbanden, hondenfluisteraar, druppeltjes) maar niets werkt langer dan een paar dagen. En als je op een gegeven moment niet eens meer rustig op je bank kan zitten omdat de hond van de buren blaft, dan is voor mij de maat vol.

Af en toe 10 minuutjes: logisch. Daar is het een hond voor. Maar alles meer dan dat is overlast. Mijn ex is weleens midden in de nacht van Breda naar Den Haag gereden omdat hij het niet aan kon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:29

.