Missen we iets? Zieke oude hond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pompadour

Re: Missen we iets? Zieke oude hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:40

Hou er wel rekening mee dat Hij op is. Qua leeftijd ken dat ook wel

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 10:16

Ja dat doen we zeker. Hij is nu heel rustig. Eet helaas nog niet. Ik hou er wel rekening mee dat we hem komende week of misschien wel morgen laten inslapen...Ik wil het liever doen zoals hij nu is dan wanneer het weer acuut wordt en het in alle haast moet omdat hij veel pijn heeft. Dus tenzij hij echt bijzonder veel opknapt vandaag of morgenochtend ga ik dat wel met de dierenarts bespreken.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 16:48

De dierenarts komt vanavond om hem in te slapen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:51

Sterkte, je hebt er alles aan gedaan maar zo kan het niet. Dier is blijkbaar echt op.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:19

sterkte van avond, het is beter zo van hem . Jullie hebben er alles aan gedaan,

Shavis91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:23

Sterkte vanavond, ik denk oprecht na alles gelezen te hebben dat je alles gedaan hebt wat je kon doen. Voor vandaag, geniet! Als hij nog zin in iets heeft, geef hem dat lekker, dingen die hij nooit mocht, cheeseburgers, slagroom, alles wat hij wil.
En voor jezelf: Dit toont alleen maar aan hoeveel liefde je voor je hond hebt, teveel mensen gezien die na jouw eerste post al opgegeven zouden hebben.

when tomorrow starts without me,
don't think we're far apart
for every moment you think of me
I'm right there, inside your heart

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:30

Sterkte TS. Tumoren kunnen ook op plekken zitten waar je ze niet per se zoekt helaas. Mijn hond heeft een testikeltumor gehad (inwendig) waardoor hij ook kaal werd. Na verwijdering kwam dit weer goed, die tumoren zaaien ook zowat nooit uit. Helaas in de zomer werd hij sloom, dikke buik. Oorzaak was een pericardovervulling door een hele kleine tumor op zijn hart, zo'n 2mm. :(
Denk dat jullie alles wat mogelijk is voor hem hebben gedaan... gecondoleerd.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:32

Stille meelezers meldt zich..

Heel veel sterkte en wat ben jij een fantastische baas geweest..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 17:39

Wat een lieve reacties, dat helpt me echt enorm. Dit is de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten nemen. We zijn zo verdrietig ;(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:52

RoosvanBlue schreef:
Ja dat kan zeker hoor. De vergrote lever had hij wel al voor de AB en prednison. We zijn juist met de prednison gestart n.a.v. die galzuurmeting en in het achterhoofd die vergrote lever die was gezien. En daarnaast natuurlijk het feit dat hij op en af zo beroerd bleef.

Darmen zou ook zeker kunnen al was daar op de echo niets aan te zien. Endoscopie heeft hij niet gehad. Nog meer onderzoeken ben ik inmiddels wel terughoudend in. Want hoe groot is de kans dat we iets vinden en hoe groot is de kans dat dit dan nog op te lossen is? We hebben al best veel onderzocht en het beeld blijft onduidelijk. Nu wil ik natuurlijk niet alle ideëen in de wind slaan, maar we moeten nu ook zijn welzijn goed in het oog gaan houden. Ik wil niet zijn laatste weken alleen maar aan hem hebben lopen leuren. De medicijnen toedienen is nu al een gevecht :(

Hij krijgt nu omeprazol, iets tegen het braken, cerenia, prednison en analgin als pijnstiller. Even geen meloxicam meer. De prednison was juist bedoeld als het middel waar hij van zou moeten opknappen. Dat stoppen betekent sowieso terug bij af.

Pff... ik wou dat er gewoon iemand was die zei; ‘ok, dit is het, dit kan je eraan doen (of niet) en dit gaan we doen’, punt. Maar voor de dierenartsen is het ook lastig om te bepalen wat nog zinnig is. Ik hoop maar dat hij morgen een rustige dag heeft en dat we dan maandag een goed plan kunnen maken (al is het richting zijn einde, dat is dan maar zo ;( )

Lastig he. Als je niet het idee hebt dat een medicijn de boosdoener kan zijn van zijn extra overgeef klachten nu op dit moment.. en tezamen zijn eerst al dikke buik en verharing, dingen als hypoallergeen voer met spijsverteringsenzymen geen mogelijkheid lijken te zijn, en alles eromheen.. soms weet men het niet.

Ik begon erover omdat prednison per injectie in een ledemaat hier echt een bizarre uitwerking gaf. Gelijk extra problemen met zijn maag en darmen. En omeprazol hier slecht viel en zitac/zantac wel goed uitwerkte. Ik vind voor eventuele maag/darm ontstekingen de combi nsaid, prednison en antibiotica kort na elkaar echt een potentieel buskruit voor het verergeren van bijv darmzweren. Dat kan al dat lusteloze, slechte vacht en niet willen eten geven. En kwa pijnstilling is buprecare dan veiliger denk ik, analgin nog steeds oliebol voor de buik.

Dan erbij die verhoogde galzuren en zijn gestegen nierwaardes, waar je beide goed misselijk van kan worden. En de bolle buik kan vocht zijn vanuit een lever of nier probleem maar ook bij ernstige darmproblemen.
Is de alvleesklier nog bekeken? (Heeft hij nu nog diarree?)

Ik lees nu je update. Twijfel over bovenstaande, moet ik dat nog sturen of niet. Lastige casus. Misschien zijn er toch nog vragen die je bij de duerebarts beantwoord wil hebben. Ik stuur het toch, al is het goed bedoeld!

De beslissing wanneer is er nog hoop en wanneer niet ligt altijd tussen hoop en vrees. :( en dat kan alleen jij als eigenaar goed beslissen. Wij lezen maar mee van een schermpje. Heel veel sterkte.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:53

Heel veel sterkte gewenst

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:59

Heel veel sterkte :(:)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:05

Heel veel sterkte :(:)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:10

och och, ik lees net dit bericht... heel veel sterkte vanavond :(:) ik leef met jullie mee !

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:12

Heel veel sterkte, TS. Vreselijk om je vriendje te moeten laten gaan...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:14

Heel veel sterkte :(

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:20

Heel veel sterkte met het afscheid. Het is een dappere keuze TS, door de hond kan je geen betere keuze maken! <3

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:42

Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte!!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:28

Bedankt voor alle lieve woorden. Het is allemaal heel vredig gegaan gelukkig. Maar godsamme wat doet dit zeer. Ik had niet verwacht dat het me zo zwaar zou vallen ondanks dat ik natuurlijk wel wist hoeveel ik van die hond hou. De dierenarts was gelukkig ook nu nog steeds duidelijk. Zijn lever was enorm en die arme hond was ziek. Ik heb hem ooit beloofd niet teveel met hem te gaan dokteren als het niet meer zou gaan. Die belofte heb ik kunnen houden, maar ik heb daar al mijn kracht voor nodig gehad. Het zal zeker de komende tijd nog moeilijk zijn om hier vrede mee te gaan hebben. Ik mis hem nu al zo verschrikkelijk ;(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:30

Oooh moppie, kom het nu hier tegen..
<3 is all i can say

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:34

Je hebt alle liefde gegeven, je hebt voor hem gestreden! Heel veel sterkte :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:34

Dikke knuffel, TS...

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:53

veel sterkte met het verlies,

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 01:01

Heel erg veel sterkte! Ik heb bijna 3 jaar geleden met mijn Malteser in dezelfde situatie gezeten. Getest op cushing maar was het neit volgens het eerste onderzoek. Tijdje aangemodderd (ze was dan ook niet zo ziek als die van jou, wel opgezwolle lever en kale plekken. Overgeven deed ze ook maar meer 1/2 keer per dag). Bij een nieuwe dierenarts beland en het bleek toch cushing te zijn. April 2016 gediagnosticeerd. Toen geprobeerd medicatie op pijn te krijgen. Ze is dan enkele maanden stabiel geweest op maximale dosering medicatie voor haar grote. Echter begin ze in december 2016 weer meer op te zwellen en verloor te haar levenslust. Januari 2017 is ze ook ingeslapen.
Achteraf gezien denk ik dat ik haar beter in april al had laten inslapen. Ze had geen pijn maar echt goede kwaliteit van leven had ze niet meer, ook kostte de medicatie bijna 400 euro per maand (wat het ons zeker waard was!).

Heel erg veel sterkte met het verlies!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 01:30

Veel sterkte ts!