Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoosvanBlue schreef:Ja dat kan zeker hoor. De vergrote lever had hij wel al voor de AB en prednison. We zijn juist met de prednison gestart n.a.v. die galzuurmeting en in het achterhoofd die vergrote lever die was gezien. En daarnaast natuurlijk het feit dat hij op en af zo beroerd bleef.
Darmen zou ook zeker kunnen al was daar op de echo niets aan te zien. Endoscopie heeft hij niet gehad. Nog meer onderzoeken ben ik inmiddels wel terughoudend in. Want hoe groot is de kans dat we iets vinden en hoe groot is de kans dat dit dan nog op te lossen is? We hebben al best veel onderzocht en het beeld blijft onduidelijk. Nu wil ik natuurlijk niet alle ideëen in de wind slaan, maar we moeten nu ook zijn welzijn goed in het oog gaan houden. Ik wil niet zijn laatste weken alleen maar aan hem hebben lopen leuren. De medicijnen toedienen is nu al een gevecht
Hij krijgt nu omeprazol, iets tegen het braken, cerenia, prednison en analgin als pijnstiller. Even geen meloxicam meer. De prednison was juist bedoeld als het middel waar hij van zou moeten opknappen. Dat stoppen betekent sowieso terug bij af.
Pff... ik wou dat er gewoon iemand was die zei; ‘ok, dit is het, dit kan je eraan doen (of niet) en dit gaan we doen’, punt. Maar voor de dierenartsen is het ook lastig om te bepalen wat nog zinnig is. Ik hoop maar dat hij morgen een rustige dag heeft en dat we dan maandag een goed plan kunnen maken (al is het richting zijn einde, dat is dan maar zo)