Oor hond hangt af.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:33

LoeOrange schreef:
Hij komt uit Duitsland

In Duitsland kan je deze kleur ook niet bij de VDH registeren? Dus wat voor papieren heeft de hond dan.
Zie in de kop duidelijk Weimaraner, de ogen zijn ook echt Weimpjes achtig. Met dit soort honden kan je nooit 100% zeker weten wat er precies in zit. Maar goed, dat is meer een discussie voor een ander topic, gaat nu niet meer over de oren van de echte lab;p

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:41

Ianthe schreef:
LoeOrange schreef:
Hij komt uit Duitsland

In Duitsland kan je deze kleur ook niet bij de VDH registeren? Dus wat voor papieren heeft de hond dan.
Zie in de kop duidelijk Weimaraner, de ogen zijn ook echt Weimpjes achtig. Met dit soort honden kan je nooit 100% zeker weten wat er precies in zit. Maar goed, dat is meer een discussie voor een ander topic, gaat nu niet meer over de oren van de echte lab;p

Ik durf het uit Mn hoofd niet te zeggen. Heb het thuis liggen en zit momenteel voor vaccinatie bij de Da.
Maar het maakt me overigens niet uit wat het nou precies is. Voor mij de eerste keer dat ik een “bijzondere” hond koop en ik doe het maar met de research die ik heb gedaan en de woorden van de fokker. Overigens is mijn hond ook een buitenstaander tov zijn broertjes en zusjes. Zij lijken veel meer lab. Ik vind hem leuk en knap en wat stelt een papier nou voor?
Maar laten we het inderdaad ontopic houden over een echte lab mn inbox staat open ;)

CathyTBP

Re: Oor hond hangt af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:44

Het kan met de loopsheid te maken hebben, toen mijn hondje nog niet gesteriliseerd was had ze ook altijd een hangoor tijdens haar loopsheid.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:47

Stamboom stelt wel veel voor ja... als je graag een rashond wil. Dan weet je WEL de echte afkomst van je hond, plus gezondheid van de honden erachter en ga zo maar door. :+ Als je je research goed had gedaan, zou je weten dat het dan niet klopte. Maar goed, succes ermee :o

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:50

Ianthe schreef:
Stamboom stelt wel veel voor ja... als je graag een rashond wil. Dan weet je WEL de echte afkomst van je hond, plus gezondheid van de honden erachter en ga zo maar door. :+ Als je je research goed had gedaan, zou je weten dat het dan niet klopte. Maar goed, succes ermee :o

Prachtige aanname! Maar dacht dat je ontopic wilde blijven?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:09

Helemaal eens met Ianthe. Dit is dus een voorbeeld van een mooi verhaaltje van een (broodfokker) en iemand die er met open ogen insruind.
Gewoon de zoekterm labrador blauw op Google geeft je al de resultaten dat het een kruising is. ;)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 21:10

LoeOrange schreef:
Wat een leukerd! <3
Ik herken dit wel. Mijn labrador komt ook uit de werklijn en heeft ook geen standaard ‘laboren’.
Ze kunnen wel als normale oren staan door ze te vouwen maar uit zichzelf draagt hij ze zoals op de foto. Wij hebben oren niet geplakt omdat hij daar ook al te oud voor was en vinden het wel grappig zo.
Dierenarts geeft overigens aan dat het geen medische redenen heeft.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jouw labje ook het geval is maar het hoeft niets geks te zijn.
Hoop voor je dat het niets ernstigs is!

[ [url=m/Yms4o6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o4TiXH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen bij jouw hond is het waarschijnlijk eerder ontstaan, of niet?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:14

Als onze hond dit doet zijn of zijn oren vies of een beginnende ontsteking.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:22

Mijn hond deed dit altijd als hij een ooronsteking had(of dat het opkomt) zou het toch in de gaten houden en misschien zelfs naar de DA.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:29

Dit topic gaat toch over een afhangend oor en niet over een blauwe labrador (die overigens prachtig is!) van een andere bokker?

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:55

Loeorange met alle respect maar jouw hond is geen raszuivere labrador. Allereerst komt deze kleur niet voor bij de rasbeschrijving geel (van bijna wit tot fox red)), chocoladebruin en zwart en zal enkel om deze reden nooit een officieel stamboom kunnen hebben. Daarnaast...Het Dgen zit erin. In de labrador zit er geen dgen. Deze komt wel voor in de weimaraner. Hij zal ongetwijfeld heel lief zijn maar een doorn in het oog bij de echte labrador retriever liefhebber cq erkende fokker zowel bij de weimaraner liefhebber cq erkende fokker. Met een beetje research, wat toch echt niet zo moeilijk is (had je bv al via bokt kunnen doen) had je dit voor aanschaf kunnen weten en met een beetje gezond verstand was je dan nooit voor je lieverd gegaan.

TS, ik gok op een oorontsteking en zou dus even een bezoekje DA doen

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:09

Sastaic schreef:
LoeOrange schreef:
Wat een leukerd! <3
Ik herken dit wel. Mijn labrador komt ook uit de werklijn en heeft ook geen standaard ‘laboren’.
Ze kunnen wel als normale oren staan door ze te vouwen maar uit zichzelf draagt hij ze zoals op de foto. Wij hebben oren niet geplakt omdat hij daar ook al te oud voor was en vinden het wel grappig zo.
Dierenarts geeft overigens aan dat het geen medische redenen heeft.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jouw labje ook het geval is maar het hoeft niets geks te zijn.
Hoop voor je dat het niets ernstigs is!

[ [url=m/Yms4o6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o4TiXH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen bij jouw hond is het waarschijnlijk eerder ontstaan, of niet?

Bij hem is het ontstaan rond de 8 maanden.
Overigens mijn excuses dat je topic onbedoeld over mijn hond moet gaan. Ik ga er ook verder niet op meer op reageren aangezien het niet om mijn hond gaat

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:10

Kabayo schreef:
Dit topic gaat toch over een afhangend oor en niet over een blauwe labrador (die overigens prachtig is!) van een andere bokker?

Bedankt! Toch nog iemand die het snapt _/-\o_

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:11

Mijn hond had dit ook toen ze oorontsteking kreeg. Was aan de buitenkant nog niks te zien. Kon er aankomen ed. Niks aan de hand.
De DA gaf ook aan dat ik er snel bij was. Ik ruik altijd aan de oren als ik twijfel dan ruikt de oor anders. Ze stinken behoorlijk bij een fikse oorontsteking.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 23:07

Bedankt allemaal voor jullie input, ik ga morgen voor de zekerheid even langs de dierenarts!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:09

Vraag ze erg goed te kijken.
Mijn, aansteller, laat zijn oor al snel hangen. Dan moet de dierenarts goed kijken en diep zit dan idd een beginnende ontsteking.

Hij laat zijn oor ook zo hangen als die jeukt of vies is. Ik maak dus vaak eerst zijn oor schoon met speciaal spul.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 23:13

blokje schreef:
Vraag ze erg goed te kijken.
Mijn, aansteller, laat zijn oor al snel hangen. Dan moet de dierenarts goed kijken en diep zit dan idd een beginnende ontsteking.

Hij laat zijn oor ook zo hangen als die jeukt of vies is. Ik maak dus vaak eerst zijn oor schoon met speciaal spul.

Bedankt voor de tip! Zhena is absoluut geen aansteller, des te beter let ik daarom op signalen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:23

Onze hond is verder ook geen aansteller. Maar zijn oor laat hij snel hangen haha.
Oorontsteking is pijnlijk.

Ben benieuwd of de dierenarts een oorzaak vind

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:15

Hier is dat ook teken van een (beginnende) oorontsteking, of bijv een haar in het oor. Hoe gaat het nu?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 23:23

Volgende dag was er niks meer te zien, heb nog wel even met de praktijk gebeld. De assistente gaf aan dat langs komen in eerste instantie niet nodig is.
Zo is ze nu.
Afbeelding