Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
troi schreef:Elisa2 schreef:Ik zou er denk ik een kattengedrag deskundige bij halen en het haar toch proberen af te leren, als het echt 100% niets medisch is. Kan ook een vorm van stress zijn.
Maar hoe leer je het af als je het niet ziet aankomen en het ong 1x per maand gebeurt? Dan ben je altijd te laat en ligt het plasje er al. Stress lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij ze regen en kou stressvol vind, en daar heb ik geen oplossing voor helaas
A3a1 schreef:Paar x een plaspoes en een sproeipoes gehad.
Als het een buitenkat is, vind ik het redelijk te doen, binnen niet.
En ik ga niet iemand anders met het probleem opzadelen.
2 binnenkatten heb ik om die rede in laten slapen.
Wel heb ik mijn overtuigingskracht beide keren flink op de dierenarts moeten toepassen maar het was niet lichamelijk en de situatie was ook niet stressvol. Wat de rede wel was, was onduidelijk....maar ook dan....
anjali schreef:A3a1 schreef:Paar x een plaspoes en een sproeipoes gehad.
Als het een buitenkat is, vind ik het redelijk te doen, binnen niet.
En ik ga niet iemand anders met het probleem opzadelen.
2 binnenkatten heb ik om die rede in laten slapen.
Wel heb ik mijn overtuigingskracht beide keren flink op de dierenarts moeten toepassen maar het was niet lichamelijk en de situatie was ook niet stressvol. Wat de rede wel was, was onduidelijk....maar ook dan....
dan zou ik toch proberen te herplaatsen naar ergens waar ze buiten kunnen.
Keandra schreef:Hmm
Ons Bjorna, 13 jarige Birmaan poes, is een plaskat.
Bij haar is het kwasi dagelijks op een bepaalde plaats, de deur van de keuken naar de berging.
Ik heb haar ondertussen door de medische molen laten halen, bloedonderzoek, urine-onderzoek, echo van nieren en blaas, punctie van blaas ....
Nadat alle resultaten terug waren te horen gekregen dat mijn kat in super conditie is voor de leeftijd.
Dan ook op advies op Hills prescription diet, urinary stress voer gezet.
Dit heeft niets opgebracht, dus krijgt ze ondertussen ook niet meer (ze weigert ook om het op te eten).
Poes is rustig, slaapt veel, komt niet buiten (is een hangpoes, heb je zo meegenomen als vreemde, dus komt niet buiten). Heeft verschillende slaapplaatsen verspreid over het huis, ook staan er eventjes 3 kattenbakken (ook een heel grote).
Ik weet het niet meer met haar. Herplaatsen komt gewoon in mijn hoofd niet op. Dan kopen we, eens ze heengegaan is, wel een nieuwe schilderdeur om de kapotte deur (door poezenpis) te vervangen.
enige waar ik nu nog iets in zie is een 'kattengedragtherapeut', maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. In mijn ogen is dat gewoon weer zo'n hype.