Kat loopt steeds naar de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Kat loopt steeds naar de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 18:35

De buurman vind het opzich niet erg, hij heeft zelf een kat en onze kat komt altijd de restjes opeten. Hij geeft onze kat niet rechtstreeks eten. Opzich vind hij het niet erg maar het is wel zo dat onze kat en zijn kat niet overeenkomen en dat onze kat ondertussen soms zijn eigen kat al uit de garage heeft vedreven. Hij vind het niet erg maar het is niet zo dat hij hem aanhaalt of zou missen :p Ik denk dat het ook wel weer meevalt, het is niet zo dat hij daar 24/7 is, hij komt ook regelmatig naar huis en zijn broertje woont wel meestal hier, dat trekt hem ook wel terug naar huis gelukkig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:17

Ik had soms meer klik met bezoekende katten dan met onze eigen kat, die eigenlijk meer van mijn moeder was. Maar de gastkatten mochten van mijn ouders niet bij ons binnen slapen,s'avonds moesten ze naar huis en onze eigen kat moest dan naar binnen. Eventueel ging mijn moeder hem zoeken.Zodoende wisten we ook dat als er s'nachts ergens iets was uitgehaald door katten,dat het de onze niet geweest kon zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:20

k_m schreef:
De buurman vind het opzich niet erg, hij heeft zelf een kat en onze kat komt altijd de restjes opeten. Hij geeft onze kat niet rechtstreeks eten. Opzich vind hij het niet erg maar het is wel zo dat onze kat en zijn kat niet overeenkomen en dat onze kat ondertussen soms zijn eigen kat al uit de garage heeft vedreven. Hij vind het niet erg maar het is niet zo dat hij hem aanhaalt of zou missen :p Ik denk dat het ook wel weer meevalt, het is niet zo dat hij daar 24/7 is, hij komt ook regelmatig naar huis en zijn broertje woont wel meestal hier, dat trekt hem ook wel terug naar huis gelukkig.

Hier heb je je antwoord, hij krijgt daar te eten. Vraag de buurman om voor een periode zijn kat te voeren en de resten weg te halen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 19:23

Kan het eens voorstellen maar wil hem er ook niet mee lastig vallen, hij vult gewoon een bakje voor de hele dag voor die kat. Kan moeilijk verdachten dat hij omdat onze kat daar komt dat hij dat ineens moet veranderen. Maar als ik hem nog eens kom halen zal ik het voorstellen! Vandaag is die weer thuis dus het valt gelukkig wel mee. Hij wilt nog niet heel extreem hard weg gelukkig haha

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:00

Nee oke in dat geval zou ik ook niet blij zijn als buurman zijnde. :j
Zo heb ik recentelijk afscheid genomen van een loge kat die zich tegen mijn kat (en mij :') ) begon te keren.
Wel enorm lastige situatie zeg

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 13:48

Ik denk dat ik de reden heb gevonden! Een goede vriendin van mij woont hier een kleine km vandaan. Nu was die al 3 maanden haar kat kwijt, ze was heel erg gehecht aan het beestje en wij eigenlijk allemaal met de vrienden groep. Nu kwam ik gisteren toevalig vanachter bij ons in 1 van de kattenplekjes, zie ik daar ineens HAAR kat! Ik dacht echt van huh wat??? Super toevallig dus. Echter is hij helemaal verwilderd helaas. Hij blaasde super erg en liep er gelijk heel hard vandoor. Hij is bij de buren een paar huizen verder de boom in gevlucht. Ze hebben hem er proberen uit te halen maar hij is gevlucht.

Achteraf gezien hebben onze katten best wel heftig gevochten da afgelopen tijd, ze hebben alletwee een scheur in hun oor bv. Nu vermoed ik dat wossie daarom ook weg loopt! We gaan nu proberen de kat van m'n vriendin te vangen, vanmorgen heeft mijn vader hem nog gezien toen hij ruzie aan het maken was met 1 van onze katten.

Ben benieuwd of we hem te pakken krijgen :+ Bij ons in het hok is hij niet meer geweest denk ik. Die dozen stonden daar ook nog maar max 2 weken dus sowieso kwam hij daar nog niet heel lang. Ben eens benieuwd hoe het afloopt haha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:58

Ik zou de katten een week of 6 binnen houden. En ik zou de andere kat er ook bij zetten echter zou ik wel zoeken naartoe je katten moet koppelen en stap voor stap ze opnieuw koppelen. Ze zomaar bij elkaar gooien zeker niet doen.

En na die 6 weken opnieuw buiten.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 14:02

@Maartje heb je alles gelezen? :+

De katten mogen niet binnen snachts, mijn vader is ook allergisch. Ze zitten overdag altijd binnen. Reden dat de ene kat weg gaat is waarschijnlijk omdat er dus een kater hier zit die hem verjaagd (gisteren achter gekomen) :)

We willen nu dus deze kat vangen en terug naar huis brengen, die gaan hem dan wel lang binnen houden want hij is nu helemaal verwilderd. Ik verwacht dat mijn ene kat dan ook minder snel zal weglopen. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:26

k_m schreef:

De katten mogen niet binnen snachts, mijn vader is ook allergisch. Ze zitten overdag altijd binnen. Reden dat de ene kat weg gaat is waarschijnlijk omdat er dus een kater hier zit die hem verjaagd (gisteren achter gekomen) :)

We willen nu dus deze kat vangen en terug naar huis brengen, die gaan hem dan wel lang binnen houden want hij is nu helemaal verwilderd. Ik verwacht dat mijn ene kat dan ook minder snel zal weglopen. :)

Jazeker heb ik alles gelezen. Alleen jij denkt in problemen ipv oplossingen. Ik draag een oplossing aan. Je denkt wederom alleen in problemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:37

Heb je de tuin ook afgezet zo dat ze er niet uit kunnen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:44

k_m schreef:

Ik begrijp dat jullie een bedrijfsruimte hebben met diervoer en de katten er dus ook zijn voor de muizen/rattenbestrijding? Waarom sluit je ze daar niet 's nachts op? Kunnen ze hun werk doen, ze blijven bezig en je vader heeft er geen last van. Zo blijven ze ook op je terrrein en worden ze niet verjaagd door andere katten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:51

Maar als je vader allergisch is voor katten waarom zijn jullie dan aan katten begonnen?
Als die echt allergisch is dan heeft die als de katten overdags binnen zitten dan heeft hij er s'avonds ook toch last van? Ik ben ook allergisch, mijn vriendin heeft 4 katten en ook al zitten ze boven, als ik onder in de kamer zit nies ik me kapot, dikke ogen en verstopte neus.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:56

Als de buurman het prima vindt is het toch fijn voor je kat om elders te chillen? Ik ben me er ook van bewust dat mijn poes het elders gezelliger kan vinden, als diegene dat fijn vindt is dat toch fijn voor haar.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 15:10

Maartje1990 schreef:
Jazeker heb ik alles gelezen. Alleen jij denkt in problemen ipv oplossingen. Ik draag een oplossing aan. Je denkt wederom alleen in problemen.

Nou nou dat valt nogal mee hoor. Ik sta gewoon niet open voor alle oplossingen omdat ik mijn katten hun vrijheid niet wil afpakken. Het zijn mijn katten dus het is mijn goede recht dat ik dat niet wil lijkt me! Ik vroeg me vooral af of er mensen simpele truucjes hadden zonder opsluiten (staat ook duidelijk in de OP vermeld als ik me niet vergis.)

marleen_usar schreef:
Heb je de tuin ook afgezet zo dat ze er niet uit kunnen?

Nee dat is eigenlijk onmogelijk omdat we een erg groot terrein hebben. Ook vind ik het niet zo erg dat de katten vrij rondlopen aangezien we op het platteland zitten. :)

tamary schreef:
Ik begrijp dat jullie een bedrijfsruimte hebben met diervoer en de katten er dus ook zijn voor de muizen/rattenbestrijding? Waarom sluit je ze daar niet 's nachts op? Kunnen ze hun werk doen, ze blijven bezig en je vader heeft er geen last van. Zo blijven ze ook op je terrrein en worden ze niet verjaagd door andere katten.

Klopt inderdaad! Jammer genoeg zijn onze katten niet mega zindelijk en poepen en plassen ze op de waren in de winkel. Anders zouden we dit zeker overwegen. We sloten ze ook altijd op vroeger in de garage, echter zijn de rollen nu omgedraaid dat de oude kat haar plekje daar heeft gevonden. Waardoor onze katten dus hun nacht plekje kwijt zijn. Ik vroeg me daarom ook af of ik ze eventueel samen kon zetten maar dat werd afgeraden. :)

Birdie60 schreef:
Maar als je vader allergisch is voor katten waarom zijn jullie dan aan katten begonnen?
Als die echt allergisch is dan heeft die als de katten overdags binnen zitten dan heeft hij er s'avonds ook toch last van? Ik ben ook allergisch, mijn vriendin heeft 4 katten en ook al zitten ze boven, als ik onder in de kamer zit nies ik me kapot, dikke ogen en verstopte neus.

Omdat wij echte buitenkatten hebben en tegen de muizen. Mijn vader is niet zwaar allergisch dat is bij iedereen verschillend. Echter willen wij geen stof en stank van kattenbakken enz in huis. Gaat ook prima zo momenteel maar ze mogen gewoon niet de hele dag binnen.

F_Orumster schreef:
Als de buurman het prima vindt is het toch fijn voor je kat om elders te chillen? Ik ben me er ook van bewust dat mijn poes het elders gezelliger kan vinden, als diegene dat fijn vindt is dat toch fijn voor haar.

Ja zo denk ik er nu ook over! Zo lang hij af en toe maar weer eens thuis komt. Voorlopig wisselt hij af tussen ons en de buurman en eerst dacht ik van heee het is mijn kat. Maar na de reacties hier heb ik ook zo iets van, laat hem lekker doen. Het is een buitenkat dus ik wil zijn vrijheid ook niet afpakken. Als hij dan gezellig eens naar de buurman wil prima!

Ik vind het wel redelijk negatief de laatste berichten hoor :+ Ik vroeg me eerder af of er iemand simpele truucjes had om de kat hier te houden. Nu ik er wat over heb nagedacht aan de hand van deze reacties besef ik ook dat als ik een echte buitenkat wil, dat hij dan ook bij de buurman zal zitten. En dat vind ik ook prima nu, ik hoop gewoon dat hij af en toe nog naar huis komt!

Ik denk ik doe even een update naar wat volgens mij de oorzaak is (dus de verwilderde kat die hier nu rondzwerft). Meer niet! Jammer dat mensen dan best negatief reageren. Ik wou een oplossing zoeken maar besef nu dat dat eigenlijk ook niet zo hoog nodig is. Moest ik m'n kat echt nooit meer terug zien zou ik hem echt wel een tijd binnen willen nemen. Maar hij komt nog wel regelmatig naar huis dus ik vind het prima zo. As we speak ligt hij hier weer binnen voor de haard zelfs <3