Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GDG schreef:Kwestie van opvoeding, veel beweging en verder inderdaad uitzitten. Persoonlijk zou ik nooit mijn loopse teef uit handen geven, de verantwoording om een dekking te voorkomen ga ik niet op een ander afschuiven of het risico lopen dat het daar toch mis gaat.
CharmingS schreef:Oke, ik zit even met mijn handen in het haar, en word ondertussen knettergek.
Ik heb een teef, en ze is nu voor de laatste keer loops want hierna laat ik haar steriliseren, dit wou ik al eerder doen maar door onverwachtse financiële kosten ging dit niet.
Nu is ze dus loops en heb ik een probleem want ik heb nog een reu van 9 maanden die er maar al te graag bovenop kruipt en een reu van 10 die precies hetzelfde wil (wat ik niet gek vind overigens).
Nu heb ik de reu van 10 tijdelijk bij mijn moeder gebracht omdat hij niet meer te handelen was thuis (gaat trouwens om een chihuahua).
En mijn teef gaat vanaf vanavond tot woensdag naar mijn vriend. Dus heb ik tot woensdag alleen de pup thuis zitten, beetje quality time met hem is ook niet zo erg..
Maargoed, de teef is nu een beetje op aan het houden met bloeden, maar dan kan ze er dus nog een dag of 10 last van hebben, dus mijn reuen ook.
Ik wist dat dit zou gaan gebeuren, maar wist niet dat het zo heftig zou zijn, ik word nooit kwaad op mijn honden maar gisteren kon ik ze wel achter het behang plakken!
Heeft er iemand een tip wat ik het beste kan doen als mijn teef woensdag weer terug komt, om het enigzins dragelijk te maken? Ik sta voor heel erg veel dingen open, behalve mijn honden in pension dat is iets wat ik niet wil doen. Ook ben ik in het bezit van een bench en die gebruik ik nu ook. Maar als ik de reu in de bench doe dan is het oorlog en gaat hij blaffen en piepen en alles kapot maken. En als ik de teef in de bench doe in een aparte ruimte gaat hij als een wolf zitten janken.
(de chihuahua blijft trouwens wel bij mijn moeder tot de loopsheid over is)
Is dit iets waar iets aan te doen is of moet ik zelf een kalmeringstabletje nemen en het uitzitten?
superpony schreef:Reu moet ermee om kunnen gaan inderdaad. Ook vanwege vreemde honden. Maar ik had mn vorige teefje geleerd te gaan zitten als een reu eraan kwam. Was wel een border collie en vrij makkelijk dingen aan te leren. Ook niet sociaal, dus denk niet eens dat ze normale gevoelens had op die momenten.
Als je reu zo heftig reageert, doet hij dat buiten vast ook. Ik heb weleens met een reu gelopen die met uitlaten vreselijk was en dan zei het baasje dat er een teefje in de buurt loops was. Dat is fijn, heb je 20 teefjes in de buurt, heb je continu zo een reu..
Hij lag ook vreselijk te hijgen en doen in huis. Echt zo sneu.
Castreren heeft nadelen, maar het is relatief een kleine ingreep en ook voordelen, zeker als je honden gemengd houdt. Hier zijn ze beiden geholpen en geen gedoe. Zijn broer en zus, dus wilde ook absoluut geen foutjes.
Jacquel schreef:Als sterilisatie (eigenlijk castratie) van de teef toch al snel in de planning zit, gewoon laten dekken en de vruchten meteen laten aborteren met de sterilisatie? Dat bleek een optie bij mijn kat. Kost wel meer, dus dat is een afweging die je moet maken.
superpony schreef:Als je reu zo heftig reageert, doet hij dat buiten vast ook. Ik heb weleens met een reu gelopen die met uitlaten vreselijk was en dan zei het baasje dat er een teefje in de buurt loops was. Dat is fijn, heb je 20 teefjes in de buurt, heb je continu zo een reu..
Hij lag ook vreselijk te hijgen en doen in huis. Echt zo sneu.
CharmingS schreef:kiwiwitje schreef:Je hebt van beaphar '' no love'' spray. t stinkt gruwelijk, maar kan niet zeggen dat het echt werkt. hier dan.
Ik ga het eens halen, proberen kan altijd.. Ga eerst vragen of mijn vriend wat langer op haar zou willen passen.. Normaal mag hij haar meenemen naar zijn werk, maar denk niet dat hij haar mee mag nemen naar de dierenkliniek als ze loops is, dus weet niet of dat gaat..
Loody schreef:Dit is echt opvoeden. Onze reu kan gewoon samen uit met onze teef als die loops is.
Natuurlijk houden ze gescheiden in huis.
Ik zou de reu toch gaan leren dat hij gewoon niets mag. Hiervoor heb je wel veel geduld nodig.
Uit frustratie reageren helpt toch niet veel. Als de reu besluit om alleen maar vol spanning te gaan liggen bijv. is dat zijn probleem op dat moment en niet die van jou.
Piept hij, daar reageer je dan op. corrigeer hem.. al moet je het 1000 keer doen. Helaas is dat nu eenmaal zo.
CharmingS schreef:Heb een rompertje voor haar, die kan ze alleen aan als ik in de buurt ben anders sloopt ze het. Teef gaat woensdag in de bench in de keuken met de keukendeur dicht. Reu kan niet in de bench want die hangt zichzelf op omdat hij er uit wil. Chihuahua blijft bij mijn moeder tot het voorbij is.