Loopse teef en 2 reuen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Re: Loopse teef en 2 reuen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:53

Kwestie van opvoeding, veel beweging en verder inderdaad uitzitten. Persoonlijk zou ik nooit mijn loopse teef uit handen geven, de verantwoording om een dekking te voorkomen ga ik niet op een ander afschuiven of het risico lopen dat het daar toch mis gaat.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:10

Dit is echt opvoeden. Onze reu kan gewoon samen uit met onze teef als die loops is.

Natuurlijk houden ze gescheiden in huis.

Ik zou de reu toch gaan leren dat hij gewoon niets mag. Hiervoor heb je wel veel geduld nodig.
Uit frustratie reageren helpt toch niet veel. Als de reu besluit om alleen maar vol spanning te gaan liggen bijv. is dat zijn probleem op dat moment en niet die van jou.

Piept hij, daar reageer je dan op. corrigeer hem.. al moet je het 1000 keer doen. Helaas is dat nu eenmaal zo.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 14:19

GDG schreef:
Kwestie van opvoeding, veel beweging en verder inderdaad uitzitten. Persoonlijk zou ik nooit mijn loopse teef uit handen geven, de verantwoording om een dekking te voorkomen ga ik niet op een ander afschuiven of het risico lopen dat het daar toch mis gaat.

Ik vertrouw maar een iemand met mijn hond en dat is mijn vriend, mocht het misgaan dan bestaat er gelukkig nog een soort morning after pil die hij zo op zijn werk kan kopen, dus dat scheelt dan ook weer. En het kan mij net zo goed gebeuren, als zou ik net als mijn vriend het niet accepteren als er een hond haar zou proberen te dekken. De kans dat ze in mijn buurt gedekt word is zelfs groter aangezien hier heel veel honden los lopen. In de stad zie ik weinig mensen met hun hond los..

@ Loody: Ben het er mee eens dat het ook een deel opvoeden is. Daar word ook zeker aan gewerkt :)

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:41

CharmingS schreef:
Oke, ik zit even met mijn handen in het haar, en word ondertussen knettergek.

Ik heb een teef, en ze is nu voor de laatste keer loops want hierna laat ik haar steriliseren, dit wou ik al eerder doen maar door onverwachtse financiële kosten ging dit niet.

Nu is ze dus loops en heb ik een probleem want ik heb nog een reu van 9 maanden die er maar al te graag bovenop kruipt en een reu van 10 die precies hetzelfde wil (wat ik niet gek vind overigens).

Nu heb ik de reu van 10 tijdelijk bij mijn moeder gebracht omdat hij niet meer te handelen was thuis (gaat trouwens om een chihuahua).
En mijn teef gaat vanaf vanavond tot woensdag naar mijn vriend. Dus heb ik tot woensdag alleen de pup thuis zitten, beetje quality time met hem is ook niet zo erg..

Maargoed, de teef is nu een beetje op aan het houden met bloeden, maar dan kan ze er dus nog een dag of 10 last van hebben, dus mijn reuen ook.

Ik wist dat dit zou gaan gebeuren, maar wist niet dat het zo heftig zou zijn, ik word nooit kwaad op mijn honden maar gisteren kon ik ze wel achter het behang plakken!

Heeft er iemand een tip wat ik het beste kan doen als mijn teef woensdag weer terug komt, om het enigzins dragelijk te maken? Ik sta voor heel erg veel dingen open, behalve mijn honden in pension dat is iets wat ik niet wil doen. Ook ben ik in het bezit van een bench en die gebruik ik nu ook. Maar als ik de reu in de bench doe dan is het oorlog en gaat hij blaffen en piepen en alles kapot maken. En als ik de teef in de bench doe in een aparte ruimte gaat hij als een wolf zitten janken.

(de chihuahua blijft trouwens wel bij mijn moeder tot de loopsheid over is)

Is dit iets waar iets aan te doen is of moet ik zelf een kalmeringstabletje nemen en het uitzitten :') ?

Als het teefje haar staart op zij doet is zij op hoogte punt. Nu moet je juist opletten .

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 14:43

Ja dat doet ze inderdaad, ze laat het ook gewoon toe.. Breng haar na mijn werk direct weg, hebben ze alle 3 tot woensdag even rust.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:40

Reu moet ermee om kunnen gaan inderdaad. Ook vanwege vreemde honden. Maar ik had mn vorige teefje geleerd te gaan zitten als een reu eraan kwam. Was wel een border collie en vrij makkelijk dingen aan te leren. Ook niet sociaal, dus denk niet eens dat ze normale gevoelens had op die momenten.

Als je reu zo heftig reageert, doet hij dat buiten vast ook. Ik heb weleens met een reu gelopen die met uitlaten vreselijk was en dan zei het baasje dat er een teefje in de buurt loops was. Dat is fijn, heb je 20 teefjes in de buurt, heb je continu zo een reu..
Hij lag ook vreselijk te hijgen en doen in huis. Echt zo sneu.

Castreren heeft nadelen, maar het is relatief een kleine ingreep en ook voordelen, zeker als je honden gemengd houdt. Hier zijn ze beiden geholpen en geen gedoe. Zijn broer en zus, dus wilde ook absoluut geen foutjes.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 17:48

superpony schreef:
Reu moet ermee om kunnen gaan inderdaad. Ook vanwege vreemde honden. Maar ik had mn vorige teefje geleerd te gaan zitten als een reu eraan kwam. Was wel een border collie en vrij makkelijk dingen aan te leren. Ook niet sociaal, dus denk niet eens dat ze normale gevoelens had op die momenten.

Als je reu zo heftig reageert, doet hij dat buiten vast ook. Ik heb weleens met een reu gelopen die met uitlaten vreselijk was en dan zei het baasje dat er een teefje in de buurt loops was. Dat is fijn, heb je 20 teefjes in de buurt, heb je continu zo een reu..

Castreren heeft nadelen, maar het is relatief een kleine ingreep en ook voordelen, zeker als je honden gemengd houdt. Hier zijn ze beiden geholpen en geen gedoe. Zijn broer en zus, dus wilde ook absoluut geen foutjes.

Bij mijn reu ligt een castratie net iets anders aangezien 1 bal nooit is ingedaald, de andere hebben ze er vorige maand na een ongelukje wel uit moeten halen, maar die zat al wel in zijn zak. En die had ik ook niet gecastreerd willen hebben aangezien ik hem aan het opleiden ben tot politie hond.. Als het medisch noodzakelijk is dan pas castreer ik hem.. De chihuahua is 11 jaar en die ga ik nu niet meer laten castreren. Maar die kan gelukkig komende dagen bij mijn moeder logeren.

Buiten tijdens het uitlaten valt het wel mee, ik loop met mijn teef een andere kant op en met hem ook een andere kant, dus dat gaat opzich nog wel..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:00

Jacquel schreef:
Als sterilisatie (eigenlijk castratie) van de teef toch al snel in de planning zit, gewoon laten dekken en de vruchten meteen laten aborteren met de sterilisatie? Dat bleek een optie bij mijn kat. Kost wel meer, dus dat is een afweging die je moet maken.

Buiten dat ik dit echt een heel vreemd advies vindt: Want na een dekking is de reu rustig? Die laadt even op en dan is hij er weer klaar voor hoor, dan begint het weer op nieuw.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:29

Toch een prima oplossing om de teef tijdelijk naar je vriend te doen? Heeft je pup ook rust. Puppen kunnen dat vaak ook gewoon nog niet zo goed handelen, dat wordt wel stabieler als ie ouder is, en idd ook een stuk opvoeding. Al moet ik eerlijk zijn: als er hier een hond bij komt, is dat of een andere reu of een gecastreerde teef.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:34

superpony schreef:

Verschilt zo ontzettend per reu.. Die van mij kun je écht niet naast een loopse teef parkeren. Hij komt er eigenlijk alleen mee in aanraking als ie er ook daadwerkelijk OP mag en dat is dus een pavlovje: loopse teef staat gelijk aan dekken. Maar als de honden van mijn buurvrouw loops zijn merk ik dat alleen aan nét een beetje meer gesnuffel in het portiek. Nét iets steviger door willen lopen en nét iets meer die neus aan de grond buiten. Meer niet. We wonen naast elkaar, enkel gescheiden door twee zachtboard deurtjes, maar hij is thuis en buiten de relaxedheid zelve. Ik ken ook reuen die zichzelf al opvreten als de teef van de andere kant van de straat loops is én er zijn reuen (vaak reuen die opgegroeid zijn met teven) die zich zelfs in huis met een loopse teef nog kunnen gedragen, op die paar dagen dat ze dekrijp is na.

De tip om ze maar puppies te laten maken en die met castratie te laten aborteren vind ik echt de bizarste die ik ooit gelezen heb eigenlijk. Behalve dat het niks oplost (als je pech hebt zit je nog 2 weken met twee extreem geile en vervelende reuen die tot vervelens toe je teef beklimmen, koppelingen die met gemak een uur kunnen duren, als je pech hebt een paar x per dag) en dat ik het echt heel raar zou vinden om bewust leven te creëren om het vervolgens meteen weer af te breken, is het echt heel veel risicovoller om een drachtige teef te castreren ivm de veel meer doorbloedde baarmoeder. De kans op bloedingen en ellende tijdens castratie is véél groter dan. Dierenartsen adviseren niet voor niets om 3 maanden na de laatste loopsheid te castreren..

@ts Fijn dat je haar tijdelijk bij je vriend kan onderbrengen :) Zou voor mij ook de beste oplossing zijn idd..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:36

Lastige situatie.

Vandaag een loslopende loopse teef tegen gekomen in het bos. Zeer onverstandig van de eigenaar! En doodleuk zeggen dat ze het wel onder controle houdt als er een reu op wil. Dacht het niet! Gelukkig had mijn intacte puber meer interesse in de afgepakte bal van de teef dan in de teef zelf :+

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:41

De reuen of de teef tijdelijk naar een ander adres lijkt mij de beste oplossing. Veel minder kans op een dekking die je niet wilt en rust voor iedereen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:57

Eigenlijk het beste dan om je teef bij je moeder onder te brengen? Kunnen de twee botergeile viervoeters samen thuis afkoelen. Ik moet wel stiekem lachen bij het beeld van je hitsige swiffertje (chi) richting je border teef.

Edit: heb hier ook wel eens een loslopende loopse teef achter mijn aangelijnde reu gehad. Bleef maar haar achterste aanbieden. Als je dacht dat alleen reuen niet voor rede vatbaar zijn :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:11

Echt he? :') heb weleens een teef onder mijn reu vandaan getrokken, ze kroop zo onder zijn buik :')

Gelukkig was er nog niks gebeurd :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 20:19

Heb haar net weggebracht, vind het echt verschrikkelijk. Ben echt een ontzettende controlfreak als het om mijn honden gaat, gelukkig vertrouw ik mijn vriend met al mijn honden en gaan ze heel veel leuke dingen doen en knuffelen :D .
De chihuahua zit nog steeds bij mijn moeder en nu heb ik even alleen de pup, wat ergens ook weer een beetje rust geeft. Maar ik ben het niet meer gewend dus mijn huis voelt een beetje leeg nu.

Helaas moet mijn vriend donderdag weer werken, dus woensdagavond komt ze weer naar huis, dus heb nog even te bedenken hoe ik het dan verder ga oplossen..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:29

CharmingS schreef:
kiwiwitje schreef:
Je hebt van beaphar '' no love'' spray. t stinkt gruwelijk, maar kan niet zeggen dat het echt werkt. hier dan.

Ik ga het eens halen, proberen kan altijd.. Ga eerst vragen of mijn vriend wat langer op haar zou willen passen.. Normaal mag hij haar meenemen naar zijn werk, maar denk niet dat hij haar mee mag nemen naar de dierenkliniek als ze loops is, dus weet niet of dat gaat..

Zonde van je geld ,hier werkte hij niet en die teef was nog niet eens loops die werd 14 dagen later pas loops.En je krijgt zelf enorme hoofdpijn van die troep.

Hier hielpen de hypersex druppels maar dan moet je op tijd er mee beginnen en dat dempt alleen wat.

Ik vrees dat alleen een doos valium helpt -O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:36

Hahahah avalanche, zie het voor me.

Kaal he als er wat mist, even qualitytime met de pup. Hopelijk heb je woensdag ook weer een oplossing.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:47

is het geen mogelijkheid om de hond bij een club genootje onder te brengen?

Ik heb bijvb al een aantal keren een hond van club genoten in huis/kennel gehad ivm bijvb vakantie etc.

anders zou ik IIG een broekje aantrekken dat scheeld iig dat mocht het mis gaan hij niet gelijk raak prikt maar eerst een broekje weg moet schuiven.

verder helaas geen Tips.

hier ge geholpen reu en teef dus goed corrigeerbaar.
reu wil wel maar is niet dol van de hormonen dus een keer NEE is genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:55

Hier 4 mechelaars. 2 reuen en 2 teven. Zodra er een teef loops is gaan ze afwisselend in kennel/huis.

Weten we zeker dat ze elkaar niet kunnen dekken.

Reuen reageren er niet heftig op, doormiddel van trainen/opvoeden.

Loopse teef gaat alleen niet mee naar de club. Aangezien ze in de auto (wel allemaal eigen benches) wel over de zeik gaan.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:47

Niets zo erg als een loopse teef -O- . Mijn vorige hond 1x loops laten worden (want dat was beter zei de dierenarts). Ik doe het nooooit meer hahaha. Ik had dus de reuen in de straat voor mijn deur liggen en een teefje dat probeerde door het raam te springen :x. Dus ik heb met je te doen TS. Ik zou ze zoveel mogelijk scheiden. Dekgedrag is natuurlijk gedrag en ga je niet zo makkelijk afleren, vooral niet als een teefje het ook nog op gaat zoeken. En iets om de geur te maskeren, ehm de reuen in de straat roken het van kilometers afstand, kweenie, denk dat je je geld beter in je zak kan houden ;). Ik vind niet dat je van een pup van 9 maanden kunt verwachten dat hij dan op zijn kleedje blijft. Gescheiden houden en de dagen aftellen. En valium. A lot :')
En voor woensdag, wisselen een optie? Dus de pup mee naar het werk van je vriens ipv de loopse teef. Of gaat dat niet? Anders je pup uit spelen sturen bij iemand? Ook al denk je dat dat geen rust geeft, ze beide bij jou houden geeft in elk geval ook geen rust.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:11

Loody schreef:
Dit is echt opvoeden. Onze reu kan gewoon samen uit met onze teef als die loops is.

Natuurlijk houden ze gescheiden in huis.

Ik zou de reu toch gaan leren dat hij gewoon niets mag. Hiervoor heb je wel veel geduld nodig.
Uit frustratie reageren helpt toch niet veel. Als de reu besluit om alleen maar vol spanning te gaan liggen bijv. is dat zijn probleem op dat moment en niet die van jou.

Piept hij, daar reageer je dan op. corrigeer hem.. al moet je het 1000 keer doen. Helaas is dat nu eenmaal zo.

Maar is toch op letten hoor. Ik heb bij een bevriende fokker mee gemaakt , dat ze golden reu te logeren had en zelf had ze flatcoated retrievers . En 1 teefje was loops. Welles waar was ze op haar einde loopsheid. De golden werd apart gehouden , Hij heeft een kans gezien om haar toch te dekken ,kwamen ze na paar weken achter omdat het teefje ineens dikker werd

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:58

Bij een vriendin van mij heeft de reu de teef door de bench heen gedekt.Kwamen ze ook veel te laat achter.Helaas waren het ook nog eens broer en zus en had de zus heup problemen .En daar zijn dan 8 pups uit voort gekomen.

Mijn eigen reu heeft zich keurig gedragen toen mijn teef loops was,die heeft 1 nacht geloeid voor de deur van de kamer waar we de teef hadden.De sterilisatie van de teef stond toen ook in de planning alleen is die 2x sneller als gepland loops geworden.Na de 2e loopsheid is ze sneller gesteriliseerd als gebruikelijk omdat we niet nog een 3e loopsheid wilde overleven :-)

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:10

Je kan voor de zekerheid de teef sowieso in huis een broekje aan doen. Dan kan de reu er iets minder gemakkelijk bij in een onbewaakt moment.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 13:14

Heb een rompertje voor haar, die kan ze alleen aan als ik in de buurt ben anders sloopt ze het. Teef gaat woensdag in de bench in de keuken met de keukendeur dicht. Reu kan niet in de bench want die hangt zichzelf op omdat hij er uit wil. Chihuahua blijft bij mijn moeder tot het voorbij is.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:41

CharmingS schreef:
Heb een rompertje voor haar, die kan ze alleen aan als ik in de buurt ben anders sloopt ze het. Teef gaat woensdag in de bench in de keuken met de keukendeur dicht. Reu kan niet in de bench want die hangt zichzelf op omdat hij er uit wil. Chihuahua blijft bij mijn moeder tot het voorbij is.

En die keukendeur kan op slot? Of blijf je er zelf steeds bij? Zou namelijk niet voor het eerst zijn dat een hitsige reu ineens ontdekt hoe hij een deur open moet maken als er aan de andere kant van die deur een loopse teef zit := .