Kat met een blaasontsteking, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseaAyLee

Re: Kat met een blaasontsteking, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:30

Ik heb ook een blaasgruiskat die ook een paar keer een ontsteking heeft gehad. Zijn urine is ondanks het blaasgruisvoer niet zuur genoeg, en hij bleef wat kristallen houden. Geef heen dagelijks vitamine c en een tabletje urologist, dit zijn kruiden die de blaas helpen. Eurologist kan je ook geven bij blaasontsteking, het helpt prima. Sinds hij eurologist heeft heeft hij geen problemen meer met zijn blaas gehad. Ik wil nog wel een keer urine laten testen maar plas vangen is niet zo makkelijk bij hem, hij weigert op de plastic korreltjes te gaan plassen, houdt het dan rustig de hele dag op, of doet het naast de bak.
Maar vind zijn vacht verbeterd en geen blaasproblemen meer, dus denk dat de eurologist zijn werk prima doet.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:38

Ik doe een soeplepel onder zijn kont als ie gaat plassen :+

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 13:52

Nessa schreef:
Ik doe een soeplepel onder zijn kont als ie gaat plassen :+

Wat slim! Denkt wel dat de mijne weg zou rennen als ik ermee aan kom lopen :')

Ik maak de bak leeg en als ie er dan in heeft geplast ‘schenk’ ik het in de urinebak. Of ik leg een plastic zak op de korrels waar die dan op plast en die schenk ik dan weer in de urinebak.

@Chelsea, bedankt voor de tip!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:31

Ja is echt heel fijn dat hij dat ok vind. Heb namelijk 2 katten. En apart zetten wordt ie bang en gaat ie niet meer plassen

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 15:15

Weer een update! Hij is thuis. Bleek geen blaassteen te zijn, maar de bult die ze zagen was verkalking in voer bij de darmen. In zijn blaas zit nog bloed en ontstekingswaarde, maar ik ben dus Hill's no stress urinary aangeraden. Toevallig! Moest er een beetje om lachen. Dus zometeen maar eens bestellen op zooplus. Ze verkochten het zelf ook en dan was het duurder maar had je inderdaad garantie voor als hij het niet lust, maar ik heb geen moeilijke eter gelukkig. Verder is het dus niks ernstigs :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:58

Hey, wat fijn! Hopelijk gaat het laatste restje ook weg.

De garantie is van Hill's zelf dat het werkt. Maar daarvoor moet je het in overleg met de dierenarts geven. Hill's kan bijv vragen waarom je het voert en of het door de da is voorgeschreven als jij hun belt voor die garantie dat het niet werkt.
Onze da probeerde dat te gebruiken om het via hem te kopen, maar scheelt veel teveel.

Wij wegen het af en doen best lang met zo een zak. Ze eten het wel hoor gelukkig, maar het was een tegenvaller na hun vorige voer met zalm smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:18

Misschien een rare vraag, maar waar heb je je drinkbakje voor je kat staan?

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:53

Die soeplepel := ik ga hem proberen, maar ben ook bang dat hij weg rent als hij me ermee aan ziet komen. Ieder geval bedankt voor de tip Nessa, had er nog niet aan gedacht om iets onder zijn kont te schuiven. Ik kan wel gewoon bij hem komen als hij zit te plassen, dus misschien werkt het.
Oh en als ze wat last van hun blaas hebben helpt het ook als ze genoeg drinken, katten hebben de neiging dit wat te weinig te doen. Om dat te stimuleren kan je een drinkfontijn neerzetten.
Fijn om te horen dat je kat geen blaassteen heeft, hopelijk knapt hij nu snel op.

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 09:51

Humpiedumpie schreef:
Misschien een rare vraag, maar waar heb je je drinkbakje voor je kat staan?

Ik heb hem inmiddels net een beetje omgezet omdat ik dus een drinkfontein heb aangeschaft (die hij nog heel interessant maar eng vindt :D ) maar zijn ‘normale’ drinkbak staat er ook nog. Naast de krabpaal in de hoek van de kamer. De kattenbak staat daar niet bij (weet niet of dat van belang is).

Die drinkfontein heb ik me toch om staan lachen. Hij heeft er toch zeker 20 min voorgezeten en naar staan staren om vervolgens weg te lopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:04

xShannentje schreef:
Ik heb hem inmiddels net een beetje omgezet omdat ik dus een drinkfontein heb aangeschaft (die hij nog heel interessant maar eng vindt :D ) maar zijn ‘normale’ drinkbak staat er ook nog. Naast de krabpaal in de hoek van de kamer. De kattenbak staat daar niet bij (weet niet of dat van belang is).
)

Het is vooral van belang dat ie niet naast de voerbak staat ;)