Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

KLC schreef:Sterkte met het verlies.
Mijn hond die ik al 8 jaar had is 2 weken geleden voor mijn neus doodgebeten. Ik heb het er ook erg moeilijk mee en vraag me af of ik hier nog overheen kom. Ik kan er bijna niet over praten, en het lijkt alsof het gister is gebeurt.
Als ik moet huilen laat ik het gewoon gaan, het is toch een rouwproces waar je doorheen moet. Ik hoop dat de pijn en het gemis om den duur minder worden, de tijd zal het uitwijzen.
Ik wens je veel sterkte...
. Helaas zelf ook al heel wat diertjes moeten laten gaan, dus kan er over meepraten. Dik 12 jaar terug binnen een jaar mijn twee katten moeten laten inslapen, dat hakte er wel even erg stevig in. Afgelopen zomer mijn vzpaard laten gaan. Ik had ze iets van 15 jaar verzorgd, bijna dagelijks, dus voelde gewoon als een eigen. Kwam niet echt als een schok, het dier was oud en werd al langzaam aan wat minder, het ging alleen ineens iets te snel. Uiteraard tijdens het inslapen wel gehuild maar verder niet echt dramatisch over de vloer gedweild. Ik vond al dat ik er erg goed mee om ging. En toen keek ik tv, werd er een oud paard ingeslapen en zei de eigenaar 'je bent nu vrij'. O, boy...wat heb ik gejankt (en het wordt nu alweer wat nat om de oogjes). En toen kwam eigenlijk pas echt het besef dat ze weg is en dat ik ze nooit meer kan kroelen en plagen, en o, wat doet dat pijn...
) maar moet er niet aan denken als die gaat...