verstijnen schreef:Bedankt voor jullie reacties. Jullie geven eigenlijk de feedback die ik zelf ook altijd in gedachten had. Maar soms begin je te twijfelen of je het wel goed doet![]()
En met loslaten lopen? Hoe denken jullie hierover?
Plekken opzoeken waar geen honden lopen? En op het strand de tijden pakken dat je de minste kans hebt om andere reuen tegen te komen?
Mijne lopen grotendeels los. Leren om betrouwbaar hier te komen is de oplossing . En waar je al mee bezig bent, ver vooruit kijken. Kom net terug van een rondje hardlopen. Zondagmorgen dus redelijk druk in het bos. Ze lopen allemaal los en ik zorg dat ik ze in het zicht houdt. Ze kennen allemaal het commando "korter" wat inhoudt dat ze niet hoeven te volgen maar kort bij me moeten lopen. Dit moeten ze op overzichtelijke stukken.
Als ik andere honden zie dan roep ik ze bij me, lijn ze ff aan en laat ze weer los als ik de andere hond voorbij ben. Ze lopen nooit terug.
En zorg dat je altijd wat lekkers bij je hebt. Iets onweerstaanbaar lekkers. Regelmatig even roepen zonder noodzaak, iets lekkers geven en weer laten gaan. Zo leren ze dat komen altijd leuk is en niet wordt gevolgd door iets minder leuks zoals aanlijnen of naar huis.
Maw trainen dus