Kat ineens overleden. Wat zijn de opties.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:19

Zie dat je al een optie gevonden hebt. Wat nog een optie is wat veel mensen niet weten is dat je je dode huisdier (hond, kat, konijn, cavia etc.) ook bij de gemeente kunt afgeven. Natuurlijk niet op het gemeentehuis, maar bij de milieustraat. Dat is gratis. Daar staat een soort koeling waar ze de dieren indoen en dan wekelijks leegmaken. Niet iedereen heeft immers een tuin.

antje_vip

Re: Kat ineens overleden. Wat zijn de opties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:23

Klote man :( Mijn kat is 2 maand geleden ook vanuit het niets neergevallen. Ik zie dat jullie hem al begraven hebben Y;(

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:36

Sterkte met het verlies! Begraven in de tuin is een mooie optie.
Waar ik zelf aan zit te denken is een hartstilstand, maar zoiets kan je helaas nooit helemaal zeker weten.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:43

Sterkte! ;(

Doet me denken aan de kat van de buren. Hij kroelde nog om de benen van de baasjes heen, lekker kopjes geven, en ineens viel ie om. In een klap, weg... hartstilstand -O-

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:44

Mazida schreef:
Zie dat je al een optie gevonden hebt. Wat nog een optie is wat veel mensen niet weten is dat je je dode huisdier (hond, kat, konijn, cavia etc.) ook bij de gemeente kunt afgeven. Natuurlijk niet op het gemeentehuis, maar bij de milieustraat. Dat is gratis. Daar staat een soort koeling waar ze de dieren indoen en dan wekelijks leegmaken. Niet iedereen heeft immers een tuin.

En dan gaan ze naar een destructiebedrijf, geen fijn idee voor mij. Plekje in de tuin ( als je een tuin hebt ) veel fijner wat mij betreft.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:55

Ach wat sneu zeg, zeker zo plots.. heel veel sterkte :(:)

Onze katten hebben we ook altijd begraven.
We hebben er altijd een rozenstruik op geplant, en wat bloeien die mooi daar <3

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:55

Ik heb mijn grote hond van 55 kilo ook in de tuin begraven dat vond en vind ik het fijnste idee. Ook dat de cirkel dan weer rond is. Uiteindelijk zijn er vanzelf planten gaan groeien. Het was wel even een heel diep gat graven wat ik zo op het internet kon vinden toen zodat het niet ging stinken. Vervolgens niet aan gedacht dat hij na uren erbij te hebben liggen huilen harder was geworden en hij niet meer in het gat paste zonder dat er een poot uit stak. Moest toen naast het huilen ook wel even lachen, gewoon omdat hij zo een mega grote lobbes was. Dus weer eruit en passend gemaakt. Ik heb het zo goed kunnen afsluiten.

Enige is dat ik pas ben verhuist en hem dus moest achterlaten. Heb alles betegeld voor de nieuwe eigenaren voor ik weg ging. Geen idee of ze ooit gaan graven en wat er dan nog ligt. Ik hoop dat het tegen die tijd alleen nog maar bot is. Maar het was toch nog wel even een traantje pinken en gedag zeggen, al was het is het maar voor mijn eigen gevoel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:10

Heel veel sterkte gewenst, dit zijn altijd heel verdrietige dingen om mee te maken.
Wat goed dat je, je zoontje erbij betrokken hebt. Wat je eventueel nog kunt doen is hem voorlezen uit Kikker en het vogeltje. Dit gaat over Kikker die voor het eerst met de dood te maken krijgt nadat ze een overleden vogeltje treffen. Het vertelt hoe je met de dood om kunt gaan maar ook hoe je daarna weer verder gaat met het leven.
Mocht je dit boek niet hebben dan staat deze o.a. als luisterboek op youtube of om zelf voor te lezen als je erop googlet.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:23

2 jaar geleden is onze kat net zo opeens om gevallen hij was pas twee. Maar hij had hart problemen dat wisten we. Ene moment liep rond en opeens lag hij gek dood stil...

Wij hebben hem in de tuin begraven

Wij hebben onze kinderen toen 4 en 2 jaar gewoon de kat laten zien met ze gepraat en hem met hun begraven

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:46

Bizar is dat he...zo uit het niets en plotseling weg. Onze kat lag vorige maand ook opeens dood op zijn slaapplekje, maar 7 jaar geworden en er was smorgens nog niks aan de hand. Sterkte TS!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 19:55

Dat is idd ook zo vaag. Ene moment kerngezond en dan gewoon ineens zijn ze er niet meer.
Zal even duren voor dit echt doorkomt denk ik.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:11

Als ik geen geld had gehad voor een crematie ging ik geld lenen of kat de vriezer in tot ik het geld wel had. Wat erg to, dat je nog geen klein spaarpotje hebt voor dit soort dingen. Geen verwijt, ik vind het altijd rot te horen dat mensen in armoede leven of elke euro moeten omdraaien.

Sterkte met het verlies verwerken....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 20:45

Het is niet we echt in armoede leven. Maar ik verdien minimumloon en het salaris van mijn vriend is voor de vaste lasten. Sparen lukt daardoor gewoon amper. We zijn ook al een paar jaar verloofd, maar we kunnen gewoon niet sparen voor een bruiloft. Dat is dan niet anders. Maar de kinderen en beesten komen niks tekort alleen is een crematie gewoon net een te grote uitgave wat gewoon dan even niet verstandig is aangezien dat toch wel serieus een hap uit de spaarrekening trekt.

Heb nog een schuld bij mijn ouders vanwege de operatie en uiteindelijk crematie van mijn paard. Gelukkig zijn die zo makkelijk van kijk maar wanneer je wat terug kan betalen. Dus dat is wel fijn. Maar om daar dan weer bij te lenen voor zoiets vind ik dan erg vervelend. Gelukkig ligt hij nu in de tuin en gaan we nog een plankje maken met zijn naam erop.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:49

Maar er is toch niks mis met begraven?
Wij hebben onze kant vorige maand wel laten cremeren en ik kan je zeggen dat dat niet goedkoop is.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:51

Heel veel sterkte Y;(

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:49

Zo te lezen heb je het mooi gedaan ook voor de kinderen.

Ik heb bijna al mijn dieren begraven in de tuin. Ook al had ik het geld (wat nu wel het geval is) dan nog zou ik ze begraven in de tuin en niet cremeren. Vind ik persoonlijk zonde van mijn geld en zelf wil ik ook niet gecremeerd worden maar begraven.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 06:29

Heel veel sterkte!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:03

Jee wat een verdriet! Fijn dat je hem in de tuin hebt kunnen begraven. Ik vind het super dat je je zoontje er zo bij betrokken hebt, het heeft voor kinderen natuurlijk veel impact.
W.b de kat heeft hij in elk geval niet geleden als hij er zo rustig bij lag, een schrale troost maar toch...

Heel veel sterkte!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:35

Heel veel sterkte!

rockwitch schreef:
Graf is inderdaad al gegraven. Keuze voor de moestuin is ook omdat daar een hek omheen staat en we 2 nogal grote konijnen in de tuin hebben die ook errug grote gaten graven.

Zet er een hekje omheen, je kunt nog jaren wurmen in je radijsjes krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:19

Sterkte!

Zowel mijn eerste kat als mijn eerste paard zijn beide op dezelfde manier gestorven.. van het een op andere moment neergevallen en niet meer wakker geworden..

Wees blij met deze onwijs vriendelijke dood, ookal is het extra zwaar voor jullie nu.

Sterkte

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 00:30

Het is inderdaad wel de manier van doodgaan die je iedereen en elk dier gunt, maar het valt me ontzettend zwaar. We hadden tot een paar maanden geleden nog 4 katten, waarvan we er een tijdje terug 1 hebben moeten laten inslapen vanwege darmkanker. Maar die was ook echt oud en dus ziek en daarvan wisten we dat het moment eraan kwam. Dus dat was klote, maar daar had ik wel redelijk vrede mee. Maar nu gewoon niet, onze meest gezonde, sterke kat valt ineens om. Het klopt gewoon niet en het voelt zo vreselijk verkeerd. Ben er echt helemaal kapot van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:28

Ahw, dikke knuffel! -O-

Wist je dat je ook hangertjes kunt maken van poezenharen? Goedkope, maar onwijs dierbare oplossing in jou geval! Ik weet wel een persoon die dat erg mooi kan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 08:03

Ja ik heb alleen geen haar meer van hem helaas. Ik draag ook eigenlijk nooit sieraden. Maar het is wel een mooi idee.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:45

Natuurlijk ben je er kapot van. Ik had een tenger, ontzettend lief zwartwit katertje, die toen hij net een jaar oud was ineens verlamd op de grond lag. Natuurlijk op een zondag. Dus hals-over-kop naar een nooddierenarts die hem net heeft kunnen redden. Hij had een verdikte hartspier en als gevolg daarvan was een stolsel in de grote slagader naar de achterhand gekomen en raakte hij op een heel pijnlijke manier verlamd. Hij is daar helemaal van hersteld, maar moest dagelijks betablokkers en bloedverdunners hebben. De dierenarts vertelde dat zijn kansen slecht waren, dat er katten met dezelfde kwaal soms midden in een sprong dood neervielen. Hij heeft nog precies een jaar geleefd en is toen met een harde schreeuw plotseling overleden. Hij had net gegeten en was op tafel gesprongen. Daar is hij gestorven.

Dit was onze tweede kat met een hartprobleem; de eerste was een oude poes die last kreeg van tia's. Zij heeft met medicatie nog 1.5 jaar geleefd. Ik laat sindsdien de harten van onze katten altijd extra controleren. Hoe eerder je met medicijnen begint hoe langer de overlevingskans.

Ik mis mijn katertje nog steeds, het was echt mijn kat. Maar zo plotseling kan het dus gaan.

Heel veel sterkte!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:39

A3a1 schreef:
Zet er een hekje omheen, je kunt nog jaren wurmen in je radijsjes krijgen.

De wurmpjes in je radijs hebben niets te maken met of er 60 cm onder een kat ligt begraven. Dat zijn larfjes van een vliegje, en dat vliegje komt langs en legt z'n eitjes, of niet. Heeft niets met dode dieren te maken.

Mooi dat poes een mooi plekje heeft gekregen TS, ik hoop dat je het overlijden ook snel een plekje kunt geven. Een jonge kat met een hartstilstand is echt zó onverwachts...