Kanarie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:47

Hoppit schreef:
@Cayenne grappig dat je ooit tamme kanaries hebt gehad! Ik ben ze nog nooit tegen gekomen. Tot nu toe de tamste die 'k ooit meegemaakt heb was slightly minder schichtig dan een normale.

@Cavaliere: jammer voor jou, maar wel netjes naar je diertje toe +:)+

Ze zijn er wel. Paus Pius XII had in het Vaticaan een witte kanarie,Gretchen genaamd,die los in zijn kamer vloog en aan tafel mee mocht eten en door de Paus zelf gevoerd werd.Ik denk dat zoiets ook de bedoeling van ts was.Echter zijn ,zoals we allemaal wel weten,alle dieren anders,en gedragen ze zich ook allemaal anders.

Cavaliere

Re: Kanarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 22:26

Hij hoeft voor mij echt niet heel aanhankelijk te zijn. Het doel was echt tam genoeg om hem los te kunnen laten. Een vogel hoort ook niet in een kooitje vind ik.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:19

Cavaliere schreef:
Hij hoeft voor mij echt niet heel aanhankelijk te zijn. Het doel was echt tam genoeg om hem los te kunnen laten. Een vogel hoort ook niet in een kooitje vind ik.

Ook niet heel tamme vogels weten uitstekend de weg naar hun kooi terug te vinden, als ze los mogen vliegen. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:22

Idd. Ik heb een valkparkiet die helaas bij de vorige eigenaar zo hardhandig is vastgepakt waardoor hij geen handen meer vertrouwd. Maar hij weet altijd zelf zijn kooi te vinden wanneer hij er weer in moet.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:08

Je kan je kanarie gewoon los laten. Wel gordijnen voor de ramen. Ze krijgen vanzelf honger en dan gaan ze weer in de kooi. Neem er wel de tijd voor. Als het niet lukt kan je het donker maken in de kamer en hem zo oppakken, ze zien namelijk niks in het donker. :+

En anders is een volière wel een idee. Vogels hebben een hele gebruiksaanwijzing als je ze wilt houden. Je kan ook in het vogeltopic mee praten.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 22:33

Het is een gloster en hij ziet heel slecht door de verenkuif.

In de winkel kwam die per ongeluk los en vloog die overal tegenaan waardoor er nog meer stress ontstond.. daarom durf ik hem niet los te laten als hij zich door mij niet terug laat leiden.

Maakt dit verschil of zeggen jullie zet het kooitje een keer open?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:37

Mijn parkieten vlogen ook overal tegenaan de eerste keer/keren. Goed de gordijnen dicht doen, spiegels afdekken en zorgen dat die nergens achter kan vallen. Je kan het altijd een keer proberen. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:48

Doe het vooral s avonds en zet een lamp in de buurt van de kooi.
Dat is zijn veilige plek en dan zal hij eerder terug keren. Kanaries zijn stekeblind in het donker, dus als hij zich echt niet laat vangen of zijn kooi in wil, kun je het licht uit doen en hem dan in de kooi zetten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:58

Cavaliere schreef:
Het is een gloster en hij ziet heel slecht door de verenkuif.

In de winkel kwam die per ongeluk los en vloog die overal tegenaan waardoor er nog meer stress ontstond.. daarom durf ik hem niet los te laten als hij zich door mij niet terug laat leiden.

Maakt dit verschil of zeggen jullie zet het kooitje een keer open?

Ik ben bang dat los vliegen dan een probleem gaat worden. Bij de Gloster kan de kuif inderdaad het zicht belemmeren! Het kan misschien wel goedgaan als hij rustig vertrouwd raakt met zijn omgeving, dus eerst aan kooi wennen en pas na een paar dagen kooi open, zodat hij niet gestrest is. Je kunt misschien ook een zitstokje aan de buitenkant van de kooi onder de opening van het deurtje doen, om het hem gemakkelijk te maken, dan hoeft hij buiten de kooi niet op zoek te gaan naar een zitplek, en fladdert hij hopelijk niet als een malle in het rond.