Wat te doen met mijn hondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:25

suikermeisje schreef:
cp112 schreef:
Ik heb net mijn DA gesproken en die opte voor een scopie eerst.

Hier niest ze overigens geen bloed (nog).

Hoe vaak niest jouw hond? Mijne heeft denk ik 4x per dag een flinke niesbui en soms tot kokhalzen toe. Gister voor het eerst dus een bloedneus maar ik denk dat dat komt door te veel en te hard niezen.

Ja ook zeker wel een keer of 4

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 23:33

Oke..

Waar te beginnen.
2 weken metacam hielpen wel, maar niet voor 100%. Na 2 weken gestopt en toen ging het weer bergafwaarts.
Afgelopen woensdag voor een scopie naar de dierenarts geweest. Hieruit is niets gekomen. Het kan een schimmel zijn, maar tumoren sluiten ze niet uit. Dit laatste is mijn gevoel steeds geweest.

Met vlagen is hij iets benauwd, maar dat is 3 minuten en dan weer over. Hij loopt ook gerust een uur achter me aan, zonder dat ie liever zou stoppen.
Vandaag begon ie met 5minuten wandelen erg te hoesten. Waren alweer bijna thuis en hoestte stukjes weefsel uit.
Zie foto's
Gedragsmatig is hij niet veranderd. Eerder feller dan slomer geworden, naar de katten. Zijn eten is heilig.
Dierenarts al gemaild, het is nu niet levensbedreigend dus ga niet avond+weekend tarief uitgeven als het ook tot maandag kan wachten. Wordt hij slechter dit weekend ga ik natuurlijk wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Re: Wat te doen met mijn hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:56

Wat balen dat er nog steeds niets gevonden is!
Hier zijn we ook nog geen steek verder... nog steeds een redelijk fit hondje maar met nies aanvallen en een snotneus waar ze soms benauwd van wordt.

Nu aan de prednison. Als dat niet opknapt moeten we naar een andere kliniek waar ze uitgebreider onderzoek kunnen doen.

Bizar dat onze beide honden iets, naar het lijkt, soortgelijks hebben maar de oorzaak niet kunnen vinden...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 00:05

cp112 schreef:
Wat balen dat er nog steeds niets gevonden is!
Hier zijn we ook nog geen steek verder... nog steeds een redelijk fit hondje maar met nies aanvallen en een snotneus waar ze soms benauwd van wordt.

Nu aan de prednison. Als dat niet opknapt moeten we naar een andere kliniek waar ze uitgebreider onderzoek kunnen doen.

Bizar dat onze beide honden iets, naar het lijkt, soortgelijks hebben maar de oorzaak niet kunnen vinden...

Oh wat naar ook zeg!

Ik zit standaard al bij een uitgebreide kliniek. Niet altijd een voordeel want ze willen allerlei extreem dure onderzoeken. Dat ga ik niet doen. Ik wacht de kweek af en evt een longfoto ivm de toenemende benauwdheid met vlagen en gelukkig erg kort.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:10

Mijn hond heeft ook een tijd gesnotterd en geniest, dit ging over in kokhalzen waarbij er niks uit kwam. ook aan de metacam, neusswab genomen, hier konden ze niks uit vinden. Metacam meegekregen, werd er ook niet beter van. uit eindelijk vond ik hem zo slecht worden dat ik hem op de rontgen heb laten zetten. Door de rontgen kwamen we erachter dat 95% van zijn longcapaciteit niet meer werkte en er heel veel vocht in zijn longen had. Het ging bij hem heel erg snel, ik spreek echt over weken.

We waren eerst even bang voor kennelhoest had omdat hij toch wel veel de zelfde symptomen had behalve dat hij geen koorts had en nog steeds graag at (labradors :+ ), in overleg met de DA zijn wij toen hij 12 was gestopt met zijn jaarlijkse prikjes, omdat hij daar wel goed beroerd van werd.

2 dagen na de uitslag van de rontgen hebben we afscheid genomen.

Misschien een idee om je hondje op de rontgen te laten zetten om te kijken of het vanuit de longen komt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:22

Ik zou jullie allebei willen adviseren ga alsjeblieft naar Den Hoek in De Bilt!
Het klinkt echt heel zorgelijk hoe de honden er aan toe zijn, vooral die van jou ts. Ik denk dat je in Den Hoek veel sneller duidelijkheid krijgt en als er wat te behandelen valt zal je daar ook veel sneller profijt zien.
Even anderhalf uur uittrekken voor eerste consult + behandeling en je bent dikke kans een heel stuk wijzer.
Veel sterkte en blijf update plaatsen, leef erg mee Y;(

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 08:41

Nikass schreef:
Ik zou jullie allebei willen adviseren ga alsjeblieft naar Den Hoek in De Bilt!
Het klinkt echt heel zorgelijk hoe de honden er aan toe zijn, vooral die van jou ts. Ik denk dat je in Den Hoek veel sneller duidelijkheid krijgt en als er wat te behandelen valt zal je daar ook veel sneller profijt zien.
Even anderhalf uur uittrekken voor eerste consult + behandeling en je bent dikke kans een heel stuk wijzer.
Veel sterkte en blijf update plaatsen, leef erg mee Y;(

Ik ben daar met mijn paard geweest.. Helaas niet die ervaring. Mijn ervaring niet negatief, maar ze kunnen niet toveren met uitslagen en medicatie.
Eerder dacht ik aan iets in zijn neus. Dat is het dus niet is gebleken.

Lillian__ schreef:
Mijn hond heeft ook een tijd gesnotterd en geniest, dit ging over in kokhalzen waarbij er niks uit kwam. ook aan de metacam, neusswab genomen, hier konden ze niks uit vinden. Metacam meegekregen, werd er ook niet beter van. uit eindelijk vond ik hem zo slecht worden dat ik hem op de rontgen heb laten zetten. Door de rontgen kwamen we erachter dat 95% van zijn longcapaciteit niet meer werkte en er heel veel vocht in zijn longen had. Het ging bij hem heel erg snel, ik spreek echt over weken.

We waren eerst even bang voor kennelhoest had omdat hij toch wel veel de zelfde symptomen had behalve dat hij geen koorts had en nog steeds graag at (labradors :+ ), in overleg met de DA zijn wij toen hij 12 was gestopt met zijn jaarlijkse prikjes, omdat hij daar wel goed beroerd van werd.

2 dagen na de uitslag van de rontgen hebben we afscheid genomen.

Misschien een idee om je hondje op de rontgen te laten zetten om te kijken of het vanuit de longen komt?

Dit was dus gister ook al mijn gevoel. Dat het uit de longen komt... Ik heb ze gemaild met foto's, maandag even bellen en dan ga ik overleggen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:18

Nee ze kunnen niet toveren, het was niet mijn bedoeling dat te suggereren ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 21:17

Nikass schreef:
Nee ze kunnen niet toveren, het was niet mijn bedoeling dat te suggereren ;)

Snap ik, sorry. En consult is daar ook al erg duur, voor bij mijn paard zijn littekens wel goed geholpen, andere dingen niet echt. Vandaar dat ik er niet zomaar heen ga.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:03

En, hoe is het gegaan? Heeft de da nog naar het opgehoest weefsel gekeken?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 22:53

Dierenarts heeft de foto's bekeken. Weefsel heb ik niet goed kunnen bewaren zodat ze het konden bekijken.
Zijn vermoeden was dan toch ook een tumor in de longen omdat het met hevig hoesten uit zijn bekkie kwam.
Vandaag zelf gebeld voor de uitslag van de schimmel want dat zou 3 tot 5 werkdagen zijn maar dat duurt dus langer zei een andere assistente. Best jammer.

Sinds dat uithoesten van dat weefsel weinig geniest en helemaal niet meer gehoest... Hopelijk blijft ie zo goed. Fingers crossed.

DA begon over CT scan van buik en hoofd... Dat bedrag is gewoon niet te betalen waarvan we eigenlijk de uitslag dus al weten. Ben niet één of andere financierder voor wat onderzoek omdat ze willen weten wat het is. Zoals die nu is kan die wel 10jaar nog leven. Dat niezen is namelijk ook veel minder heftig dan eerder. Niet meer dat ie gaat shaken stoppen met ademen etc.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:06

Doorzichtig snot is vaak een allergie,je zou een antihistamine kunnen proberen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 23:25

Ik ga zelf niet teveel prutsen nu. Ik wacht de uitslag af. Daarnaast kan het best zijn dat het iets dubbels is.. Hij is nogsteeds vrolijk en het is verbeterd. Toch nog erg veel zorgen om hem, maar we moeten door.