Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
imka schreef:Ik heb veel therapie gehad in het verleden omdat we het vooral mentaal zochten.. nu is dus een aantal jaar terug gebleken dat het mijn hormonen zijn die elke maand een loopje met me nemen dus het is echt lichamelijk. (mijn oestrogeen id 2x zo hoog als moet) Heb hiervoor veel gedaan al en als laatste naar de vrouwenkliniek in lelystad geweest. Met natuurlijke/gezonde voeding en veel bewegen zal het minder worden uiteindelijk. Dit heeft tijd en doorzettingsmogen nodig. Ook heb ik een lucrin-injectie gehad voor 2 maanden terug om tijdelijk in de overgang te komen.. dit was bedoeld om mij even een periode rust te geven maar omdat ik enorm gevoelig ben en overal wat vreemd is in mijn lijf enorm op reageer, had het een averechts effect en moest zelfs tijdelijk bij mijn ouders slapen/wonen omdat ze het niet meer vertrouwden. Hiervoor ook mijn baan moeten opzeggen omdat ik overprikkeld was en daarvoor slechte relatie gehad en mijn oma waar ik enorme band mee had, verloren.. ook een intensieve tijd geweest.. was ook bijna elke dag bij haar en dit heeft me enorm aangegrepen. (Ze had ook veel pijn en keelkanker) Nu dus thuis komen te zitten en geen idee hoe nu verder.. dit alles geeft je zelfvertrouwen een flinke deuk, die al vrij laag was door flink pestverleden en doordat ik al vanaf mijn pubertijd met die hormonen zo bezig ben, ook niets opgebouwd qua werk/vriendschappen/relaties of rijbewijs... voel me hierdoor dus helemaal een 'loser' dus wat dit betreft is het ook psychisch een last geworden maar heb al zo enorm veel therapie gehad, dat ik zelf onderhand therapeut kan worden.
Djali schreef:Als ik het zo lees ligt het niet aan te weinig beweging of uitdaging,..
Mij lijkt het een gebrek aan leiderschap, wat ook niet onlogisch is gezien jij je niet altijd even sterk voelt.
Ik denk dat je voor jezelf eerlijk moet uitmaken of dit nog kan en zal veranderen of niet.
Florenc schreef:Ik heb een tophond, maar een aantal stukken van je verhaal kan ik wel volledig plaatsen. Ik heb ook zo'n enorme spring in't veld, lekker koppig, op wandeling volledig op zijn omgeving gericht en absoluut niet op mij, neus in de grond en gaan.... Ik heb bij hem in het begin ook uren getraind en geoefend op het 'rustig' wandelen. Frustrerend, frustrerend, frustrerend. 'Rustig wandelen' met hem is een gevecht vanaf minuut 1 tot thuiskomst. Hetzelfde met trainingen op de hondenschool in een gewone gehoorzaamheidsschool in grote groepen. Te lang wachten, meneer wordt nerveus, gefrustreerd, begint te blaffen, te trippelen,....
Goed. Uiteindelijk kies je het karakter van je hond niet, toch niet als je ze als pup koopt. En dan heb je je een stukje aan te passen op de noden en behoeften van de hond die je hebt. Van een luie 'deurmat' hond ga je nooit een racehond maken en vica versa. Hoeveel je ook traint.
Wat heb ik gedaan: gaan wandelen in de wijk is niet meer met een korte lijn, maar met een lange flexi. Gaan wandelen in de bos is los, want los luistert ie beter dan vast en dan raak ik niet gefrusteerd van zijn getrek. Hij trekt van nature uit liefst zo hard mogelijk aan de lijn, dus ik ben gaan canicrossen en heb een step gekocht waar hij VOOR staat in een tuigje - en dus ook moet trekken. Voor we gaan wandelen wordt er thuis (hebben een tuin van 50m lang) met het balletje gegooid, dat het meest hyper momentje al door is. Trainingen zijn niet meer op een gewone gehoorzaamheidsschool, maar een IPO-club waar hij pakwerk mag doen. Daar kan hij wél al zijn energie eruit gooien, in combinatie met gehoorzaamheid.
Kijk eens naar de mogelijkheid om een lijnuithouder op je fiets te plaatsen en hem een tuigje aan te doen. Ook daar moet je gaan trainen, want ze moeten hun bevelen wel kennen (vermits ze voor je lopen en jij je handen aan je stuur hebt). Links - rechts - trager - sneller - stoppen. Maar dan kan je wel gaan SAMENwerken met je hond, in iets wat je hond ook leuk vind.
Ga het gevecht niet aan om je hond in een bepaald plaatje te doen passen, maar ga op zoek naar het plaatje waar jullie samen vanzelf in kunnen passen.
imka schreef:Ik denk dat het grootste probleem bij mezelf zit.
Denk dat ik ook meer los moet laten
imka schreef:Wat iemand van jullie ook zei, dat naast de fiets dan gewoon geen optie is voor haar, ik heb helaas geen rijbewijs/auto in bezit, dus ik ben afhankelijk van de fiets. Heb ook een mandje waar ze in kan, maar dat vind ze vreselijk dus gebruik ik echt als het moet.
imka schreef:Florenc schreef:Ik heb een tophond, maar een aantal stukken van je verhaal kan ik wel volledig plaatsen. Ik heb ook zo'n enorme spring in't veld, lekker koppig, op wandeling volledig op zijn omgeving gericht en absoluut niet op mij, neus in de grond en gaan.... Ik heb bij hem in het begin ook uren getraind en geoefend op het 'rustig' wandelen. Frustrerend, frustrerend, frustrerend. 'Rustig wandelen' met hem is een gevecht vanaf minuut 1 tot thuiskomst. Hetzelfde met trainingen op de hondenschool in een gewone gehoorzaamheidsschool in grote groepen. Te lang wachten, meneer wordt nerveus, gefrustreerd, begint te blaffen, te trippelen,....
Goed. Uiteindelijk kies je het karakter van je hond niet, toch niet als je ze als pup koopt. En dan heb je je een stukje aan te passen op de noden en behoeften van de hond die je hebt. Van een luie 'deurmat' hond ga je nooit een racehond maken en vica versa. Hoeveel je ook traint.
Wat heb ik gedaan: gaan wandelen in de wijk is niet meer met een korte lijn, maar met een lange flexi. Gaan wandelen in de bos is los, want los luistert ie beter dan vast en dan raak ik niet gefrusteerd van zijn getrek. Hij trekt van nature uit liefst zo hard mogelijk aan de lijn, dus ik ben gaan canicrossen en heb een step gekocht waar hij VOOR staat in een tuigje - en dus ook moet trekken. Voor we gaan wandelen wordt er thuis (hebben een tuin van 50m lang) met het balletje gegooid, dat het meest hyper momentje al door is. Trainingen zijn niet meer op een gewone gehoorzaamheidsschool, maar een IPO-club waar hij pakwerk mag doen. Daar kan hij wél al zijn energie eruit gooien, in combinatie met gehoorzaamheid.
Kijk eens naar de mogelijkheid om een lijnuithouder op je fiets te plaatsen en hem een tuigje aan te doen. Ook daar moet je gaan trainen, want ze moeten hun bevelen wel kennen (vermits ze voor je lopen en jij je handen aan je stuur hebt). Links - rechts - trager - sneller - stoppen. Maar dan kan je wel gaan SAMENwerken met je hond, in iets wat je hond ook leuk vind.
Ga het gevecht niet aan om je hond in een bepaald plaatje te doen passen, maar ga op zoek naar het plaatje waar jullie samen vanzelf in kunnen passen.
Heel erg bedankt voor dit bericht!! Fijn ook om te lezen dat ik niet de enige ben die tegen dingen aanloop. Wat jij doet, doe ik ook.. ga alleen naar plaatsen waar ze los kan en door de wijk vaak met flexi sinds kort. Step heb ik al vaker aan zitten denken alleen wel naast me en niet als trekhond (is ook verboden geloof ik) Verbaas me vaak ook hoe sterk ze is.. ze weegt 11 kg en is niet groot, maar kracht! Misschien heb ik teveel eisen aan haar en moet ik meer loslaten en intussen wel blijven oefenen/zoeken naar andere mogelijkheden zodat we samen lol krijgen in wat we doen..
[ [url=m/ZqaGoT.jpg]Afbeelding[/url] ]
moonfish13 schreef:![]()
Hoe oud ben je nu?
En hebben ze wel eens gekeken of je baat hebt bij progesteron?
Oestrogeen maakt je bij teveel heel labiel en maakt dat je niet goed kunt beslissen.
Zeker niet bij 2x zoveel als nodig, dus dat je af en toe je hond wel kunt wurgen vind ik alles behalve raar.
Zelf heb ik juist weinig oestrogeen en dus oestrogeengel, en soms zit ik ook scheef en heb ik een kl*tedag.
Op de verkeerde dosis voel ik me of een brulkikker of een huilebalk.
Wat mij geholpen heeft is dat ik na veel verzet nu accepteer dat ik sommige dagen niet te genieten ben.
Dat scheelt al de helft, maar die knop om zetten valt alles behalve mee.
Ik ben net als jij heel gevoelig voor hormonen, en een klein verschil kan een enorm effect hebben.
Ts, als je denkt dat je je hondje blijer kunt maken met een stabieler baasje moet je dat doen als dat goed voelt.
Dat is echt geen schande in deze situatie, en dat begrijpen mensen heus wel.
Zelf ben ik bewust gegaan voor een ruin destijds met paarden, omdat ik dat gedoe met merries niks vind.
Dat wispelturige, het risico er niks mee te kunnen etc wil ik er niet bij hebben.
Ik vind mijn eigen hormonen zat.
Majabeestje schreef:Ik heb een beetje hetzelfde dilemma. We hebben 2 honden, waarvan 1 labradoodle. Het liefste beest ooit, geweldig met de kinderen. Maar ik heb geen klik met hem, meer ergernissen dan plezier. Hele gevoelige, soms neurotische hond is het. Vind het oneerlijk naar hem, voel me er schuldig over en het liefst zou ik hem naar een baasje doen die helemaal gek met hem is.
Maar mijn dochter is dól op hem..
Ik kan je niet goed adviseren denk ik. Behalve dat het geen schande is om een ander huisje te zoeken voor je hond. Soms is dat gewoon beter voor zowel de hond als jezelf.
Sterkte!
Majabeestje schreef:Mijn dochter is net 11.
Qua zorg, ze geeft de honden wel eens eten en tut met ze. Maar uitlaten is de hond te sterk voor (Mijn dochter is een klein, fijn meisje).
Ik weet ook niet of dat zou helpen. Dochter is niet de opvoeder en ziet het niet dat de hond zo gevoelig is. Het is ook de botsing met mijn karakter (hoewel mijn man het ook wel zo ervaart). De hond kan daar niks aan doen en ik vind ook dat IK daar iets mee moet. Maar dat lukt niet altijd. Ik merk dus ook dat ik het extra zielig vindt omdat de andere hond heel anders is en dat wel goed gaat. Heeft natuurlijk ook zijn dingetjes maar past prima in ons drukke gezinsleven. Gaat meer haar eigen gang, reageert niet overal op.
Zoals nu sturen we de labradoodle vaak weg omdat hij opdringerig kan zijn en de andere hond mag wel bij ons liggen. Dat soort dingen. Niet leuk.