Kat kwijlt enorm ( ineens)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Domino_2006

Re: Kat kwijlt enorm ( ineens)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:23

Mijn Noor begon met kwijlen als teken van gebitsproblemen. We (da en ik) dachten eerst alleen tandsteen te zien en een milde tandvleesontsteking. Eenmaal onder narcose bleken er 4 kiezen aan de binnenkant weggerotte zijn.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:26

Ik denk ook stress en ze is langharig, dus kan er ook nog een haarbal dwars zitten. Hier een Pers die bij haarballen nog weleens overmatig wil kwijlen.

(voor die viezige oogjes gebruik ik tegenwoordig veterycin, werkt erg goed en fijn, vind ik..)

daantjuhhh

Re: Kat kwijlt enorm ( ineens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 00:05

Nu het buiten rustiger is heb ik haar ook niet meer zien kwijlen. Denk dus toch dat het stress is.
Het verbaast mij enigszins wel, aangezien ze beide vorig jaar op de vensterbank sliepen tegen het raam aan met alle knallen. En nog niet met hun oren bewogen. Ze was toen nog wel wat jonger natuurlijk.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:16

Onze kat deed dit ook van de een op de andere dag. Mee naar de dierenarts geweest en hij had een dikke tong. Meneer is nogal druk en de dierenarts had het vermoeden dat hij op zn tong had gebeten :') Was na een paar dagen ook weer over en nooit meer last van gehad. Zou even de dierenarts afwachten en niet te druk om maken.