Kan dit wel? Honden op balkon ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:24

antje_vip schreef:
Ik vind het buiten zitten niet per se zielig, maar wel het gebrek aan ruimte.

Ja dit. Ze hebben vast geen fatsoenlijke kennel buiten. Daarnaast vind ik beide rassen niet geschikt voor op een flat, maar dat is een andere discussie.

Ik zou vooral hulp inschakelen, al is het voor advies. Maar ik zou er persoonlijke behoorlijk pissig van worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:24

KimD schreef:
antje_vip schreef:
Ik vind het buiten zitten niet per se zielig, maar wel het gebrek aan ruimte.

Ja dit. Ze hebben vast geen fatsoenlijke kennel buiten. Daarnaast vind ik beide rassen niet geschikt voor op een flat, maar dat is een andere discussie.

Ik zou vooral hulp inschakelen, al is het voor advies. Maar ik zou er persoonlijke behoorlijk pissig van worden.

Balkon is al te klein dus denk kennel al helemaal onnodig ;)
Mijn herder komt op flat niets tekort hoor net als vroeger mijn labrador x rottweiler en mijn boxer

Alles kan leven in een flat qua rassen en kruisingen.

JoyCiej007

Re: Kan dit wel? Honden op balkon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:01

Ik zou contact met de huisbaas/woningvereniging opnemen EN sowieso melding maken bij 144.

Dergelijke grote honden horen niet thuis op een klein balkonnetje.
Voor de pup zou ik ook zeggen dat buiten in dit seizoen niet goed is.

Hier in de buurt heeft iemand een grote herder, leeft ook vrijwel altijd buiten, maar in de achtertuin in een enorme kennel.
Ook die wordt regelmatig uit gelaten.

Vind t echt niet kunnen, zulke grote honden op zo'n klein oppervlak. Nu is een flat/appartement al beperkt qua ruimte, maar een klein balkon.... nee, dat is gewoon dierenmishandeling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 01:39

Schuin tegenover mijn schoonouders heeft ook iemand gewoon die zijn grote Duitse herder de hele dag (en vaak ook 's nachts) op het balkon hield. Daar is de dierenbescherming voor geweest, maar ze konden geen actie ondernemen omdat de hond er goed uit zag en werd gevoerd en droog zat. Dat was ook een balkon van ongeveer 3 meter.

Ik hoop dus dat de DB in het geval van TS wel iets kan betekenen -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 07:58

dierenfan schreef:
KimD schreef:

Balkon is al te klein dus denk kennel al helemaal onnodig ;)
Mijn herder komt op flat niets tekort hoor net als vroeger mijn labrador x rottweiler en mijn boxer

Alles kan leven in een flat qua rassen en kruisingen.

Ja dûh. :') Sarcasme. ;)