Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendy1987 schreef:Het is wel heel makkelijk om te zeggen ik kan m niet binnen houden.
Tuurlijk kan je m binnen houden.
Het is meestal meer een ik wil m niet binnen houden.
Balkon is zo af gezet en wat de meeste al zeggen. Ze leggen zich er zo bij neer.
Ga naar de da. Je gewone of een second opinion. Laat de ontlasting door een lab onderzoeken. Liefst van 3 verschillende dagen.
Als daar niets uitkomt ( wat echt bijna nooit voorkomt bij zulke heftige diarree) dan is het voeding. Ga dan het advies van de da opvolgen. Licht verteerbare voeding of soms zelfs hypoallergene voeding.
Ja, ook na 10 jaar kunnen ze allergisch worden.
Je zegt al 6 jaar geleden verhuisd te zijn en dat hij in vorige huis nooit diarree had. Heeft hij nu al 6 jaar diarree dan? Anders was t in dit huis eerst ook niet en is er laatst dus iets veranderd voor of bij hem
FennyPower schreef:Over het binnen houden, er word hier letterlijk gezegd 'ik wil hem niet binnenhouden' Dit heb ik nergens gezegd.
Het is niet dat hij naar buiten moet, ik weet hoe die is als die verplicht binnen moet blijven (weken) hij is dan echt ongelukkig en zo wil ik hem niet zien.
6 jaar diarree hier nee dat niet, maar met de tijd mee veranderde deze buurt en begon het.
Balkon afschermen wil ik absoluut wel gaan proberen, alleen wat voor spullen heb je er voor nodig?
En ik las ergens dat de kat dan niet alleen op het balkon mag zijn? Dat zal lastig worden want we hebben ook geen kattenluikje in de deur.
xPabloBokt schreef:Cayenne schreef:Ik vind het persoonlijk not done om een kat te herplaatsen die wellicht niet in orde is.
Eerst verder onderzoeken doen.
Ik bedoelde ook nadat hij medisch in orde is, mocht hij binnen ongelukkig blijven. Excuus als dat niet over kwam!
FennyPower schreef:Sourire schreef:Waarom geef je geen antwoord op de vraag of er ontlastingsonderzoek is gedaan? Het lijkt mij véél aannemelijker dat er sprake is van bijv. giardia of iets dergelijks dan van een nieuwe omgeving en dingen eten. Mijn katten eten ook wel eens iets wat niet eetbaar is maar dit komt er in principe altijd met overgeven weer uit, ze krijgen er nooit diarree van. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je kat in zijn nieuwe omgeving besmet is geraakt met een parasiet of iets dergelijks doordat hij ook weer met andere katten in aanraking komt.
Sorry ik dacht dat ik al gezegd had dat overal al onderzoek is naar gedaan, ja ontlasting onderzoek is ook gedaan alleen daar was niks uitgekomen.
De dierenarts vond het ook raar en wist het ook niet en vondt hem verder als een gezonde kat ogen.
Sorro schreef:[ [url=m/uUO5Yt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Balkon afzetten met gaas is in 1 middag gedaan. En ook mijn balkon is niet heel groot maar met wat leuke plekjes en klimopties zijn mijn katten er heel blij mee.
Ik snap de frustratie met betrekking tot tapijt en diarree, hier zelfde meegemaakt in de zomer. Vervelende was dat mijn kat zo in paniek raakte van de diarree dat hij als een spuitende raket door het huis vloog.
Diarree was bij hem een reactie op dieetvoer voor struviet. Ook medische malle molen helemaal doorlopen en geen gekke dingen kunnen vinden ( rontgen, echo, bloed en ontlasting). Maar vermoedelijk is de struviet ontstaan door stress, stress die hij oppikt van mijn stress. Inmiddels gewoon weer op fatsoenlijk voer ( was ook niet echt te spreken over de ingrediënten van het dieetvoer) en gaat het nu een stuk beter. Geen diarree meer alleen soms nog wel een klein beetje naast de bak.
Als je kat je lief is dan gaas je het balkon af en hou je hem binnen. Daarnaast is het raadzaam het voer eens te bekijken. Wat voer je, waar kun je verbeteren?