Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 05:12

Ik ga nooit op vakantie, maar als het nodig zou zijn zou de jongste naar de handler gaan die hem showt. Daar kan die altijd terecht tegen prima prijsje. Heeft die pas ook 5 weken gezeten, kent die ook alles.

De 2 oudjes zou ik of naar pension doen of een oppas die zelf geen honden heeft. Wil ze niet bij andere honden hebben en heb ze dan liever samen in een kennel, niet in een of ander huiskamer pension. Daar doe je ze geen plezier mee, chago oma´s. :')

Vroeger gingen die 2 oudjes ook vaak genoeg naar een oppas toe, ik vind dat nooit zo´n drama, goed pension ook niet.

capopjekop

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:18

Wij hebben altijd wel mensen waar ze heen kan omdat wij andere mensen ook helpen met hun dieren als zij weg willen.

Daarnaast hebben we ook honden van vreemden opgevangen als bijbaantje. Via sites als petbnb kun je een oppas vinden waar je hond in huis kan. Het voordeel is dat je hond meedraait in het gezin en dus genoeg aandacht krijgt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:39

Bij mij gaan ze mee. Ik zou enorm balen als ik op het strand, lekker zwemmen en mijn hond is er niet bij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 08:44

Ik ga niet in zee met vreemden, wil haar al niet achterlaten bij familie l, laat staan wildvreemden. :')

Ik denk dat ze dan toch in pension gaat op de dagopvang.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:58

Ik heb geluk. Mijn moeder runt een fantastische vakantie opvang voor honden. Ze hebben veel ruimte, gaat 2x per dag naar het bos en de honden mogen binnen.
De zomer gaan we naar een camping in Nederland en gaat de hond (en paard :D ) gewoon mee!

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:22

We kunnen vakantie zonder de hondjes ons niet voorstellen,we gaan altijd naar Beieren de bergen in en ze vinden dat helemaal geweldig,ook voor hun is het vakantie en ze kunnen dan helemaal los.
t hondje wat we uit gran canaria hebben is dol op weggaan en wandelen
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:25

Amandavd schreef:
Ik ga niet in zee met vreemden, wil haar al niet achterlaten bij familie l, laat staan wildvreemden. :')

Ik denk dat ze dan toch in pension gaat op de dagopvang.

Uiteindelijk gaat het erom dat je iemand of iets uit zoekt dat vertrouwd aanvoelt. Dus als dat het enige is wat je vertrouwd dan moet je dat doen.

Wij spreken sowieso eerst altijd af met de mensen. Zo kunnen we zien of het klikt met de honden en of ze wel een vertrouwd gevoel hebben bij ons want dat is heel belangrijk. Het is ook altijd mogelijk een proefovernachting te boeken. Het voordeel is dat het bij ons in huis rustig is en dat ze veel aandacht krijgen en regelmatig naar buiten gaan. Omdat het zo kleinschalig is kun je goed inspringen op de behoeftes van een hond en we hielden de baasjes altijd op de hoogte met filmpjes en foto's. We hebben energieke honden gehad maar ook een buitenlandse herplaatser die graag rust wilde. Die zou in een pension gek worden. Maar goed, je moet gewoon kijken wat het beste bij jou en je hond past. Maar volgens mij ben je er al aardig uit als ik het zo lees

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 09:30

Ik veroordeel het niet hoor, absoluut niet! Ik ben daar alleen veel te wantrouwig voor.

Vorig jaar hebben we haar meegenomen en dat was echt heel leuk maar we hebben zoveel cultuur dingen niet kunnen doen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:33

Onze hond gaat altijd mee, wel blijven we altijd in ned. Soms huisje soms met caravan, ze vindt het geweldig.

Hond achterlaten bij familie of kennel moet ik niet aan denken, dan is onze vakantiepret al voorbij denk ik.

Soms is het wel lastig idd, vooral met zwemplassen in de zomer.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:39

Onze vakanties draaien juist om de honden. Ik zou niet zonder ze weg willen gaan.
We zoeken de mooiste stukken natuur op waar we heerlijk kunnen wandelen. En natuurlijk kan je ook andere dingen doen als je je honden meeneemt op vakantie. Dan blijven ze gewoon even in het huisje.

Maar dan moet je ze wel opvoeden. Zoals jij het beschrijft vreten ze het hele huis op als je ze even alleen laat. Dat lijkt me sowieso nooit de bedoeling.

Deze foto laat mijn perfecte vakantie zien. Wij, de honden, natuur....
En natuurlijk hebben we veel andere dingen gedaan. Elke dag zelfs. 's Ochtend lekker de natuur opzoeken en 's middags naar dingen/dorpen/etc toe zonder de honden.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 29-12-18 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:42

Zonder honden gaan we niet, ik heb die dieren niet aangeschaft om ze voor mijn eigen genot maar ergens te droppen. Ik zou er hartstikke ongelukkig van worden en waarschijnlijk halverwege de heenreis omdraaien.

Wij gaan dus alleen met honden, of niet.

Er zijn zóveel plekken waar we met onze honden geen kunnen en plezier kunnen beleven, dan deel ik liever mijn vakantie of weekend aan zee.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:07

Wij nemen de hond eigenlijk altijd mee. Hij is heel eenkennig en daardoor durven we hem niet zomaar ergens te laten.

We hebben altijd de bench mee wat voor hem een vertrouwde plek is en als wij op vakantie zijn laten we hem gerust alleen op het vakantie adres. Afgelopen zomer waren we met de vouwwagen weg en dan lieten we hem (mits niet te warm weer) ook alleen. Wel zeiden we het dan even tegen de mensen naast ons.

Jaar daarvoor hadden we een huisje bleef hij ook alleen. Vind hij geen probleem

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 10:11

Dus mijn hond vreet alles op omdat die niet opgevoed is. Mooie aanname. :') Ik heb gevraagd om verschillende meningen en ervaringen maar we blijven wel respectvol naar elkaar en we gaan mensen niet afschilderen als slechte baasjes omdat ze hun hond wel of niet meenemen op vakantie. Dus hou de toon aub normaal.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:29

Amandavd schreef:
Dus mijn hond vreet alles op omdat die niet opgevoed is. Mooie aanname. :') Ik heb gevraagd om verschillende meningen en ervaringen maar we blijven wel respectvol naar elkaar en we gaan mensen niet afschilderen als slechte baasjes omdat ze hun hond wel of niet meenemen op vakantie. Dus hou de toon aub normaal.

Het is geen aanname. Je zegt het zelf in je OP.
Mijn reactie was respectvol. Ik reageer op jouw uitleg.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 10:39

Ik zeg nergens dat dat met opvoeding te maken heeft, dat is de aanname die jij doet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:48

Ik neem mijn hond in principe altijd mee, kan dat niet dan blijven we thuis.
Vakantie wordt dan ook zodanig ingericht dat de hond gewoon mee kan, bijv naar een park wat ingericht is op hondeneigenaren.

Ik geef hem liever niet uit handen nadat een oppas hem heeft mishandeld. :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 10:49

lor1_1984 schreef:
Ik neem mijn hond in principe altijd mee, kan dat niet dan blijven we thuis.
Vakantie wordt dan ook zodanig ingericht dat de hond gewoon mee kan, bijv naar een park wat ingericht is op hondeneigenaren.

Ik geef hem liever niet uit handen nadat een oppas hem heeft mishandeld. :o

Oh nee, dat is echt verschrikkelijk. Dat snap ik heel goed, dat je hem het liefste bij je houdt.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:02

Ze gaat mee. Ze vindt het prachtig, en ik heb geen leuke vakantie als ik me de hele tijd afvraag hoe het met mijn hond is.

We gaan volgend voorjaar een paar dagen naar IJsland, dan kan ze echt niet mee, en ik baal er nu al van. Was ook niet mijn keuze. Ze gaat dan naar een goede kennis met heel veel ervaring met honden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:30

meenemen of geen vacantie...dat klinkt hard maar zo doen wij het!
wij kunnen toch maar hooguit een week weg, en dat maakt het ook gemakkelijker voor ons om dan maar een jaar over te slaan!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:34

Onze hond gaat naar de Sierkamp. Een super goede opvang en onze hond is altijd mega happy daar!

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:36

Onze hond gaat eigenlijk alleen mee als we bijvoorbeeld een weekendje weg gaan en de locatie hond-geschikt is. Bij ‘gewone’ vakanties nemen we hem nooit mee. Stiekem vinden we dit ook wel even fijn haha zo hondloos. Gelukkig hebben wij allebei lieve ouders die allen gek zijn op onze hond (en we hebben daarentegen ook wel een makkelijke en lieve hond, dat scheelt wel) dus hij gaat altijd uit logeren bij een van de ouders. Werkt voor ons perfect.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:41

Onze 2 honden van nu 11 en 9 gaan altijd al mee op vakantie. Zowel op wintersport al de zomervakantie. Zonder hun voel ik mij simpelweg niet compleet. We huren wel altijd in de zomer een huisje met airconditioning vlak aan zee en in de winter iets vlakbij de liften zodat we in de middag even terug kunnen voor lunch en de honden uitlaten. Daar laat ik ze ook gerust achter als we iets ondernemen en het zijn hele brave rustige dieren die dat ook prima vinden. Volgend jaar komt er een pup bij en ook die gaat dan gewoon mee. Mijn man zei vorig jaar gekscherend tegen iemand in Frankrijk die verbaast was dat wij altijd de honden meenemen: tja, zonder de kinderen op vakantie? Geen probleem. Zonder mij? Ook nog een optie. Zonder de honden? Geen optie voor mijn vrouw..
Zo ligt het ongeveer wel ja haha... :D :D Maar zelf zou hij het ook niks vinden hoor!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:50

Amandavd schreef:
Ik zeg nergens dat dat met opvoeding te maken heeft, dat is de aanname die jij doet.

Hoe zou je het dan willen noemen?
Zulke dingen eten als jij noemt in de OP is niet normaal. Moet toch af te leren zijn? En dat afleren is een ander woord voor opvoeden. Heeft niks met geen respect voor elkaar hebben te maken in dit topic.

Als je het afgeleerd krijgt is het meteen een stuk makkelijker om een eventueel oppas adres te vinden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:54

Bij ons is er iemand in huis. Moet ook wel want ik ga niet 4 paarden verslepen omdat wij op vakantie gaan. Mijn moeder doet vaak weekendjes weg en mijn vader de zomervakantie. Ideaal :) Beesten zijn toch het gelukkigst lekker thuis.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 11:54

Ineke2 schreef:
Amandavd schreef:

Hoe zou je het dan willen noemen?
Zulke dingen eten als jij noemt in de OP is niet normaal. Moet toch af te leren zijn? En dat afleren is een ander woord voor opvoeden. Heeft niks met geen respect voor elkaar hebben te maken in dit topic.

Als je het afgeleerd krijgt is het meteen een stuk makkelijker om een eventueel oppas adres te vinden.

Dit is compleet off topic dus ik ga hier verder niet op in.