Onverwachte castratie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Onverwachte castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:26

Met castratie van mijn hond kreeg ik niet eens een kap mee. Er plakte een pleister op en als tip kreeg ik mee om een onderbroek te verknippen als het nodig was.

Maar dat is wel een heel ander karakter als de jouwe. Ik zou ook kijken voor een opblaaskraag

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:41

Ik zou ondanks zijn sloopfase toch de tshirt eens proberen.
1 van onze Mechelse sloopt werkelijk alles, ballen, speelgoed die niet te slopen vallen... tja deze hond bewijst dat het wel kan..
Tshirt bijt hij eveneens steeds wel ergens een gat in... Maar het belangrijkste is dat hij niet aan de wonde zelf prutst... Hij is zo erg en hyper actief dat hij dit jaar alleen al 16 keer op verschillende plaatsen draadjes nodig had., loopt nu overigens ook weer rond met nietjes door zijn eigen acties..
Heeft 3 tshirt waarvan er 2 gesloopt zijn.. Wij doen nu de goeie eerste aan en een gesloopte erboven..
Hij moet het niet eeuwen om en wij laten hem in de eerste dagen ook nooit te lang alleen.
Het blijven mechelaars..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:43

Omg ik dacht dat ik een hyper lomperd had maar de jouwe is echt extreem

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:54

Ach zo zielig, maar meestal went het wel.
Die van mij moest ook een kap omdat hij aan zijn oor geopereerd was en er niet aan mocht krabben. Ik heb wel geprobeerd met zo'n opblaasbare kraag versie maar dat was niks, hij kon nog steeds aan zijn oor.

Uiteindelijk een 5-10cm van die kraag afgeknipt en dat ging wel beter, hij kon dan tenminste met zijn snufferd over de grond en door de deuren. Hier was het geen optie om hem af te laten want met nog een nieuwsgierige hondenkleuter er bij waren we niet op ons gemak.

Zodra de wonde hem niet meer irriteerde bleef hij er af en is ook gelijk dat onding af gegaan.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 15:05

Ik heb zojuist een opblaasbare kraag gehaald, dat bevalt echt heel erg goed. Hij heeft ook een flink bot gekregen zodat hij wat afleiding heeft. Maar meneer heeft verder nergens last van geloof ik, zit vol energie en wil met de andere hond spelen. Dus moet hem een beetje in toom zien te houden :o

Over de vraag of hij nu nog naar de politie kan: Ja dat kan hij nog steeds, eigenlijk is hij maar voor de helft gecastreerd omdat zijn andere bal nog in z'n lies zit. Dus inprincipe is hij nog steeds vruchtbaar en maakt hij nog steeds testosteron aan. Heb zelfs gecastreerde honden bij de politie gezien.
Maar ik was niet van plan om met hem te gaan fokken aangezien dit erfelijk is.

Kwa sport maakt dit niet veel uit, maar de waarde van de hond wat hij uiteindelijk op zou brengen daalt natuurlijk wel. Maar ik doe dit voor de hobby en niet om geld te verdienen, gezondheid van mijn honden staat voorop. Dus over 2 weken als alles goed gaat gaan we gewoon de training hervatten en volgende maand gaat hij onder de X-ray om te kijken of hij medisch in orde is.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 15:07

JustMeKV schreef:
Ik zou ondanks zijn sloopfase toch de tshirt eens proberen.
1 van onze Mechelse sloopt werkelijk alles, ballen, speelgoed die niet te slopen vallen... tja deze hond bewijst dat het wel kan..
Tshirt bijt hij eveneens steeds wel ergens een gat in... Maar het belangrijkste is dat hij niet aan de wonde zelf prutst... Hij is zo erg en hyper actief dat hij dit jaar alleen al 16 keer op verschillende plaatsen draadjes nodig had., loopt nu overigens ook weer rond met nietjes door zijn eigen acties..
Heeft 3 tshirt waarvan er 2 gesloopt zijn.. Wij doen nu de goeie eerste aan en een gesloopte erboven..
Hij moet het niet eeuwen om en wij laten hem in de eerste dagen ook nooit te lang alleen.
Het blijven mechelaars..

Ik heb een boxershort geprobeerd maar dat zakt iedere keer af. Een T-shirt heeft weinig nut omdat de wond tussen zijn benen zit, een T-shirt komt daar niet in de buurt.
Hoop eigenlijk gewoon dat hij er van af blijft maar ga even kijken of deze kraag voldoende is. Anders kon ik het nog ruilen voor een stoffen kraag, wat net iets comfortabler is dan de harde plastic kap.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:08

wij hadden voor de hond ipv een kap een soort opblaasbare zwemband voor om de nek, hierdoor kon hij niet bij de wond, en lag hij de hele dag met zijn kop op een soort kussen :')

edit: lees nu dat je hem al hebt :')

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 15:10

Schuur_ schreef:
Met castratie van mijn hond kreeg ik niet eens een kap mee. Er plakte een pleister op en als tip kreeg ik mee om een onderbroek te verknippen als het nodig was.

Maar dat is wel een heel ander karakter als de jouwe. Ik zou ook kijken voor een opblaaskraag

Maar een pleister doet toch ontzettend veel zeer als je dat er af moet gaan halen daar op die gevoelige huid? Toen mijn teef aan haar knie geopereerd was kreeg ze daar ook een pleister maar die heb ik met pleister verwijderaar er af moeten halen :(:) .

@okdoei, die heb ik nu een voor Reno. Bevalt goed tot nu toe :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 15:11

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:18

Mooie oplossing! is er ook nog iets te bedenken voor oren? :D :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:28

Gewoon omlaten. Ze wennen er wel aan. Mijne was ook zwaar depressief de eerste 2 dagen met dat ding om :+Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oogoperatie. Kon geen pakje aan

Edit. Ow spuitelf :+ mooie oplossing!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:40

CharmingS schreef:
Ik heb een boxershort geprobeerd maar dat zakt iedere keer af. Een T-shirt heeft weinig nut omdat de wond tussen zijn benen zit, een T-shirt komt daar niet in de buurt.
Hoop eigenlijk gewoon dat hij er van af blijft maar ga even kijken of deze kraag voldoende is. Anders kon ik het nog ruilen voor een stoffen kraag, wat net iets comfortabler is dan de harde plastic kap.

t shirt moet je ook achterste voren aandoen ,dus mouwtjes om zijn achterpoten,uiteinde van het t shirt kan je dan vast maken aan zijn halsband,maar met zo'n bandje om gaat het ook prima..

die kappen zijn vreselijk,ik doe ze echt nooit om...liggen hier nog tig hagelnieuw te verstoffen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:49

Let op want mijn beide herders konden met opblaasbare kraag gewoon nog bij de wond komen. Hier dus of toezicht of kap om. Mijn ene herder heeft misschien 20 uur een kap op gehad mijn andere 2 weken nodig gehad.... Beiden ook bal uit buik verwijderd

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 18:37

Als ik hem niet in de gaten kan houden krijgt hij die harde kap om maar dat is alleen snachts en soms 2 uurtjes overdag. Voor de rest loopt hij met de kraag, heb hem nog niet zien proberen te likken gelukkig :)

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:44

misschien een teefje broekje voor al ze loops worden. klinkt raar

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 19:18

pompadour schreef:
misschien een teefje broekje voor al ze loops worden. klinkt raar

Ohja, zal ik morgen eens voor kijken :).

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:08

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:18

Begrijp ik het goed dat de niet ingedaalde bal is blijven zitten? Waarom is die niet gezocht en ook weggehaald? Hij kan er later behoorlijk problemen van krijgen

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:53

Kabayo ik moet vreselijk lachen om jou fotos _O-

Idd ts waarom is deze niet verwijderd?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 21:21

Femia schreef:
Begrijp ik het goed dat de niet ingedaalde bal is blijven zitten? Waarom is die niet gezocht en ook weggehaald? Hij kan er later behoorlijk problemen van krijgen

Omdat mij dit nu al bij 2 goede klinieken is afgeraden aangezien dit een ingrijpende operatie is die niet altijd perse nodig is.
Ik ben er niet voor om in gezond vlees te snijden.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:44

Mag ik vragen waarom t belangrijk is dat ie 'echt' reu blijft, heeft dat zo'n impact op hun gedrag/ werkwilligheid dat ze bij de politie intacte hebben dan? Dat vraag ik me even af (sorry niet echt on topic maar zag t zo voorbijkomen ook qua waardedaling dat ik t toch even vraag :D )

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 00:49

Het is voor mij niet perse belangrijk dat hij echt reu blijft, het is voor mij vooral belangrijk dat hij gezond is. Zijn werk gaat hij wel doen daar ben ik niet bang voor, en dat hij in de verkoop waarde daalt, of als ik hem helemaal niet verkoop maakt me dan niks uit. Maar ik ben er niet voor om te opereren als iets niet noodzakelijk is. Vandaar mijn keuze om het te laten zitten.
De dierenarts van gisteren vond dat ook niet perse nodig.

Maar sommige reuen worden wat makker en luier nadat ze castreerd zijn, maar dat is niet bij iedere hond zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:14

Verstandig dat je die andere kap omdoet als je er niet bij bent. Hier ook zo'n opblaasbaar ding gehad en die was binnen een paar dagen lek en leeg gelopen. Nu één met een oogprobleem en hij krijgt dus gewoon een kap om helaas.
Het is niet leuk maar liever zo dan dat je er nog veel langer mee bezig bent omdat ze weer een maniertje gevonden hebben om er toch bij te kunnen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:57

Mijn ouders deden eerder honden die loops waren een onderbroek aan met een maand verband. Misschien is dut een optie?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 16:06

Afbeelding
Puppy is gepromoveerd :')
Hij besloot zijn kap te slopen vanacht en heeft de deur open weten te krijgen en kroop bij mij in bed _O- . Dus nu zo in bench aangezien deze kap meer meegeeft