Tips gezocht om de rui te versnellen bij hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:23

Dat is dan toch een vriendendiensten van die trimmer?
Hier in de buurt wordt 50 voor borders gevraagd bij de goedkopere professionele trimmers. Als ik een hondje showklaar maak dat ik voor andere ga showen krijg ik 35 om te trimmen.

Marjo89

Re: Tips gezocht om de rui te versnellen bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:08

Dat is wel heel goedkoop 20 euro.

Ik heb wel hele grote hond. 72 cm schoft hoogte.
Afbeelding
Ik schrok echt 120 euro.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 22:01

Afbeelding

Ik gebruik zo'n kam... Er komt dan wel veel wol mee los..

En 120 euro wow dat is echt veel!!! -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:15

Van die kam geen fan.
Kijk eens naar een echte ontwolborstel. Zo een met haakjes.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:19

Trimsalon inderdaad.
En borstelen (met ontwol borstel) doen de meeste mensen verkeerd; veelal een paar keer de borstel er over en dan zijn ze er zat van, maar een goede borstelbeurt duur wel een uur bij een beetje hond. En dat mag inderdaad max 1 per 6-8 weken.
Daarnaast snap ik enigszins wel je frustratie, maar als je niet tegen het verharen kan had je toch een ander ras moeten kiezen denk ik.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:20

Toen mijn labrador (ok, niet vergelijkbaar qua ras) bleef verharen, schreef de DA een vitaminekuur van Virbac voor. Eerst vond ik het onzin, maar het hielp: hond begon ineens heel hard te verharen, en in no time was die uitgeruifd.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 22:37

BarbaLala schreef:
Trimsalon inderdaad.
En borstelen (met ontwol borstel) doen de meeste mensen verkeerd; veelal een paar keer de borstel er over en dan zijn ze er zat van, maar een goede borstelbeurt duur wel een uur bij een beetje hond. En dat mag inderdaad max 1 per 6-8 weken.
Daarnaast snap ik enigszins wel je frustratie, maar als je niet tegen het verharen kan had je toch een ander ras moeten kiezen denk ik .

Dat maak jij er van, want dat heb ik namelijk nergens geschreven. Ik schrijf dat ik het vervelender voor hem vind dan voor mij al die kriebel haartjes dus ik zoek een goede oplossing voor hem. Maar bedankt voor je oordeel.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 22:46

Ik zal eens rond kijken voor zo'n ontwol borstel, bedankt :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:22

akishino schreef:
KimD schreef:
Wij betalen €20,- per hond om te wassen, te drogen en bij te werken. Daar ga ik het dus niet zelf voor doen.

Dat is erg goedkoop! Watvoor soort hond heb je?

Drie border collies, een Schotse collie en een sheltie. De sheltie gaat vaker. Die andere dus twee keer per jaar.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 02:49

sunshine schreef:
[ [url=m/vWZ7b0.jpg]Afbeelding[/url] ]

een herderhark gebruik ik ook voor mijn flatcoated retriever . Alleen hij had talgklierbulten toen durfde ik die kam niet goed te gebruiken.
Meer dan een week geleden is hij geopereerd voor zijn talgklierbulten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 07:50

BarbaLala schreef:
Trimsalon inderdaad.
Daarnaast snap ik enigszins wel je frustratie, maar als je niet tegen het verharen kan had je toch een ander ras moeten kiezen denk ik.

Dit is altijd zo dom gezegd. Zeg dan gewoon niks.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:18

sunshine schreef:
Ik noem dit geen vacht problemen, het is een normaal verschijnsel en er zit nu eenmaal poolhond in... dus veel haar :D

Zwemmen wil hij nu niet, want koud....pootje baden wel :brr: een doggywash kan ik nog wel eens voor kijken, want ze traplopen mogen ze hier in huis niet dus dat doen ze hier ook met geen mogelijkheid. Optillen de trap op durf ik niet :o ben bang dat ik dan van de trap val.

Wat is het verschil met naar de hondentrimmer brengen of het zelf gewoon doen ( wassen & waterblazen? ) want naar de trimmer zie ik een beetje als een " luxe " ding.
Bedoel dit overigens niet aanvallend ofzo, ben echt oprecht benieuwd naar wat de verschillen zijn :j

De trimmer omdat je dan echt heel veel rommel kwijt bent, en hun toch net beter materiaal hebben. Maar ik doe het ook niet altijd. Maar je hebt de rommel ook niet thuis ik zou get gewoon keer proberen dan weet je wat je er van vind.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:21

sunshine schreef:
Ik zal eens rond kijken voor zo'n ontwol borstel, bedankt :j

Herdersharkje krijg je onder vacht/wol zo er uit. Maar enkel in de rui gebruiken. Anders blijf je de vacht stimuleren om te blijven ruien. Hier 2x per jaar rui en dan neem ik of de trimmer ze onder handen

O ja en trimmen kost mij 55,- per hond ik heb australian shepherds, na de trimmer zijn ze prachtig en in show conditie getrimd

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 12:56

Afbeelding

Paar uur niet stofzuigen... stand van zaken :') op de schoonste plek nog van de vloer

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:01

sunshine schreef:
[ [url=m/vWZ7b0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die borstel werkt super en we gebruiken deze, met roterende pinnen niet de vast zittende, al jaren bij de herders en husky's

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 15:58

Met roterende pinnen ken ik nog niet? Ben ze nog nooit tegen gekomen geloof ik...

Heb hem vanmorgen toch naar boven getild en flink gewassen. Shampoo enige tijd laten inwerken en toen goed uitgespoeld.

Nadien nog helemaal droog gemaakt met de waterblazer en er is een hoop los gekomen.

Als ik dit moet herhalen, na hoeveel tijd is dan het beste?

Afbeelding

gillian

Re: Tips gezocht om de rui te versnellen bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 19:25

Max een week ertussen voor beste resultaat

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 12:22

Bedankt :j

Er lijkt vanmorgen een stuk minder haar te liggen dus ik denk dat het wel iets geholpen heeft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:41

_O- neem dan ook geen zwarte vloer!!!

Maar.. jouw vloer is wel perfect voor zo’n rubberen kappersbezem. Scheelt weer gedoe met zuigen.

Succes met deze rui beer wassen en droog blazen ~~}> edit: al gelukt dus. Fijn! Straks nog eens blazen als hij droog is.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 12:44

Hannanas schreef:
_O- neem dan ook geen zwarte vloer!!!

Maar.. jouw vloer is wel perfect voor zo’n rubberen kappersbezem. Scheelt weer gedoe met zuigen.

Succes met deze rui beer wassen en droog blazen ~~}> edit: al gelukt dus. Fijn! Straks nog eens blazen als hij droog is.

:)) de vloer was er eerder dan deze hond. De herder heeft nooit zo erg verhaard haha
Het is overigens een hele donkere bruine vloer }>

Kappersbezem? Ohja.... da's misschien wel een idee,dankje :D