Mijn oude kat stond dus door dezelfde symptomen ook op het randje, door zelf te zoeken op oorzaken epilepsie kat kwam dat verhaal van de bloeddruk voorbij. Ondanks dat ze nu 19 en blind is en ongetwijfeld artrose heeft is ze verder blij met een warme schoot en een rondje buiten. Ze gaat in de avond vaak even mee naar de paarden en loopt weer mee terug. Dus ja, in principe is ze oud en bijna op maar op haar manier geniet ze nog.
Helaas is hij vanochtend extreem veel slechter geworden. Er was veel meer aan de hand. We zijn naar de DA gegaan en al snel besloten dat het niet meer zo ging. Hij is vrij snel daarna ingeslapen.
Heel veel sterkte gewenst! Ik had je nog willen nageven dat ik inderdaad ook voor deze optie had gekozen. Zelf heb ik 7 straatkinderen ( katten ) en een bezoek aan de dierenarts is altijd zó traumatisch dat ik mezelf en mijn katten heb belooft dat ik niet meer met ze ga dokteren.
Ik heb ooit meegemaakt dat een van mijn katten onderweg naar de kliniek zó in de stress schoot dat hij het niet heeft overleeft. Dat is ook voor mij een trauma geweest, wat nog altijd omhoog borrelt op zo een moment. Hoe moeilijk ook, denk ik dat je het niet beter hebt kunnen doen, maar dat maakt het gemis niet makkelijker.
Veldbloem
Geplaatst: 21-12-18 19:34
Ach, dat is verdrietig! Maar dapper dat jullie die beslissing genomen hebben. Sterkte
Wat vreselijk...heel veel sterkte met dit zware verlies.
Helaas komt afscheid nemen vaak niet wanneer je er zelf ook klaar voor bent.
LoveBodin
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-18 08:54
Dank jullie wel allemaal. Het was een lange nacht. Rationeel gezien weten we dat het beter is zo. Zijn hart, longen en nieren hielden ermee op. Maar emotioneel is dat toch heel lastig te bevatten. Hij komt niet meer terug
Tia's ontstaan vaak door een hartkwaal. Dat is ook het eerste waar een DA naar zal kijken bij een Tia. Wij hadden twee katten met tia's. De een was bijna 18 en de ander helaas maar 2 jaar oud. Beide hebben na de tia bètablokkers en bloedverdunners gekregen en hebben daarmee nog anderhalf jaar geleefd.
lizy29