Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:31

Mijn 2 labradors willen uitsluitend uit de kraan in de garage drinken.
Ideaal. Geen druppel in huis!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:19

Cookies schreef:
Hij zou eigenlijk nog een geel hesje aan moeten hebben om te protesteren tegen het lege bak beleid. :D

Als ik niet snel genoeg ben met vullen dan gaat ze hem verstoppen. Protest genoeg. :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:51

Hier ook 1 van de 2 honden die lekker aan het flotsen is met zijn water tijdens het drinken.
Ben er een poosje terug ook door uitgegleden op de plavuizen vloer, dat was minder.
Sindsdien vul ik de bak minder vol en inderdaad dan wat vaker maar het scheelt een hoop geklieder met water. Zit te bedenken, je hebt van de voerbakken tegen het schrokken, zou dat wat zijn om die te vullen met water? Kan in elk geval niet de hele bek er in verdwijnen?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:55

DreamGuide schreef:
Wij hebben een handdoek bij de waterbak liggen en vegen zijn bekkie af als hij heeft gedronken.

Nee dat is handig :')

Mijn vorige hond deed het ook, gelukkig zijn de honden die ik nu heb wat netter. :+ Had ook altijd een heel spoor haha, die nam echt een hap en liet de helft dan weer uit dr bek lopen;p

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:56

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:57

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:59

Oscar schreef:
Wij hebben vroeger ook een hond gehad die er zo'n zooitje van maakte. We hadden hem wel geleerd om meteen na het drinken te gaan zitten (naast de drinkbak). Het drinken zelf werd er niet beter door, maar dan hoefde je maar op 1 plek te dweilen. Niet echt een oplossing, maar als je 't zo aanleert dan scheelt het je in elk geval een hoop werk.

Wij hadden die van ons geleerd nahet drinken 10 seconden stil te staan haha zelfde effect

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:29

Onze hond(cane corso) dronk en at alleen maar buiten. Geen geknoei & slijmen. Dit weten ze heel snel. Zo slijmde hij binnen echt nooit, maar buiten echt wel :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 01:11

Onze honden zijn kortharig, dus ze houden hun mond niet echt lang nat. Maar ik kan elke bak neerzetten die ik wil, maar ze lopen het gewoon door huis. Ze nemen gewoon wat slokjes voor onderweg mee ofzo??

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 02:33

Ik had een simpele emmer van de gamma staan, 1/3 vullen met water en tegen de tijd dat zijn kop eruit is , is het restje water in de emmer gevallen. Een hoge bloempot kan ook. De truc is de afstand tot de grond verhogen en een grotere "afdruipopening"

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 07:41

Hier een hond met sik. Dus ook alles elke keer nat. Ligt een handdoek om zn toet af te vegen.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:55

Wildgirl, dat heeft bij onze hond geen enkel verschil gemaakt helaas, die liep echt met een flinke plens water rond die hij echt door heel de kamer liet vallen

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:10

herkenbaar :D
Hier ook twee herders waarvan de ene exact hetzelfde water hapte...
Ik heb deze (maar dan de passende maat) in de drinkensbak gezet, en daardoor heeft ze 'netjes' leren drinken.
na verloop van tijd er weer uit gehaald, en nu is dat schrokken eigenlijk wel afgeleerd.
https://petsplace.nl/adori-anti-schrok- ... E#302=9452

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:51

Hier ook altijd waterknoeiers gehad en nog steeds. Er staat een drinkbak in de keuken en 1 buiten. Alle honden hebben altijd liever buiten gedronken en mijn huidige hond wil dat ook liever. Die geeft aan dat hij naar buiten wilt om te drinken en komt dan gelijk weer naar binnen. Als het vriest wordt de waterbak gewoon even buiten gezet als hij wilt drinken. Zijn we er niet kan hij in de keuken terecht. Even droog dweilen vind ik geen probleem. Zo vaak drinkt de hond hier niet binnen. Zou ook niet weten hoe je dat geknoei kunt voorkomen. Sommige honden hebben ook hun mondhoeken iets hangen waardoor het water weg loopt.

Bij fonteintjes kunnen honden ook lucht binnen krijgen door het gehap in water. Dan krijgen ze lucht in maag en darmen en heb je er een ander probleem voor terug. Nl een hond met buikpijn. Ervaring daarmee door een hond die altijd buiten uit de kraan wilde drinken.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:03

Ja het kan echt megavervelend zijn. Als je naar dit filmpje kijkt kan je goed zien hoe honden nu eigenlijk drinken. Het verklaard dus ook gelijk waarom het eruit ziet als schrokken en waarom ze kliederen. Het is dus wel hond eigen.
https://youtu.be/AS6LBy9QkhI
Zo'n drinkfontijn zorgt ervoor dat ze alleen minislokjes kunnen nemen dus dat scheelt wel iets. Ook een diepere (of legere) bak scheelt wat omdat ze dan binnen de bak blijven met kliederen. Maar helemaal voorkomen kan je het nooit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:02

tyleysmiley schreef:
Wildgirl, dat heeft bij onze hond geen enkel verschil gemaakt helaas, die liep echt met een flinke plens water rond die hij echt door heel de kamer liet vallen

Hier dat dus ook. Er ligt wat bij het drinken, maar ze lopen het door huis.

Bravura, dat hoeft niet bij een fontein. Wij hebben de catmate en die heeft onderin gewoon een bakje. OOk geen spuitend fonteintje, meer een soort watervalletje. Honden drinken gewoon uit het bakje.