Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:eclair98 schreef:Mijn hond is gelukkig niet heel erg bang, ze mag zoals altijd op een kleedje op de bank en dit werkt goed. Als het heel erg dichtbij is, vind ze het wel heel erg eng.
Ik wil mensen wel waarschuwen voor eventuele medicatie. Zo uit mijn hoofd weet ik niet over welke medicatie het precies gaat, maar sommige medicatie kan de alertheid verhogen, maar het lichaam wel verlammen. Het dier wordt hierdoor alleen nog maar banger en dit lijkt mij niet de bedoeling. Controleer even je medicatie voordat je het geeft!
Klopt. Die pillen gaven wij ook niet.
Wel andere medicijnen. Maar daar merkten we geen verschil mee. Ook de rustgevende band deed niks.
Delphi schreef:Ach wat een aangrijpend filmpje, vooral skylar de hulphond die zelfs in elkaar zakte. Voor de baas ook verschrikkelijk, omdat zij daardoor ook in vrijheid beperkt wordt.
Ik ben zelf gezegend met 2 shetlanders die graag vuurwerk kijken en een labrador waarvan ik verwacht dat hij er niets om geeft. Wij kregen de pup 16 dec. dus hij heeft 1 keer vuurwerk meegemaakt hier en hij gaf geen kik. De fokker heeft regelmatig eens een vuurwerk CD op gehad om ze aan dit geluid te laten wennen. Op de cursus laatst ook een oefening gehad met een alarmpistool en daar reageerde hij gewoon normaal op.
Maar voor mij mogen ze vuurwerk ook verbieden. Gewoon om 0:00 op een paar plaatsen georganiseerd vuurwerk en meer niet.
Angst negeren snap ik ook niet zo. De hond is toch al bang en wordt echt niet banger als je hem aait en gerust probeert te stellen. Sterker nog hopelijk kan hij zo wat nodige steun bij de baas vinden.
Op de fb pagina van onze DA zag ik laatst iets over een soort romper die aansluitend om de hond zit en een soort van inbakerd, net als je we eens bij baby's ziet. Dat zou ook een rustgevend effect geven. Al denk ik dat je bij honden die compleet van slag zijn er weinig aan zult hebben.
dierenfan schreef:Delphi schreef:Ach wat een aangrijpend filmpje, vooral skylar de hulphond die zelfs in elkaar zakte. Voor de baas ook verschrikkelijk, omdat zij daardoor ook in vrijheid beperkt wordt.
Ik ben zelf gezegend met 2 shetlanders die graag vuurwerk kijken en een labrador waarvan ik verwacht dat hij er niets om geeft. Wij kregen de pup 16 dec. dus hij heeft 1 keer vuurwerk meegemaakt hier en hij gaf geen kik. De fokker heeft regelmatig eens een vuurwerk CD op gehad om ze aan dit geluid te laten wennen. Op de cursus laatst ook een oefening gehad met een alarmpistool en daar reageerde hij gewoon normaal op.
Maar voor mij mogen ze vuurwerk ook verbieden. Gewoon om 0:00 op een paar plaatsen georganiseerd vuurwerk en meer niet.
Angst negeren snap ik ook niet zo. De hond is toch al bang en wordt echt niet banger als je hem aait en gerust probeert te stellen. Sterker nog hopelijk kan hij zo wat nodige steun bij de baas vinden.
Op de fb pagina van onze DA zag ik laatst iets over een soort romper die aansluitend om de hond zit en een soort van inbakerd, net als je we eens bij baby's ziet. Dat zou ook een rustgevend effect geven. Al denk ik dat je bij honden die compleet van slag zijn er weinig aan zult hebben.
Thunder shirt
Neonlight schreef:Ik heb Alprazolom gekregen bij de DA, haalde ook tranquigel voor de paarden (standaard op stal liggen, en heb het nodig de eerste uren na bevalling voor het veulen te laten drinken) en die mag ook aan honden gegeven worden.