Honden apart voor bezoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:49

TinkerTreas schreef:
XxLMMxX schreef:
Als je begeleider toch nog niet kent dan zou ik kijken voor een andere begeleider.
Dit is voor jullie beiden namelijk geen prettige situatie.
En het gaat om best wel wat uren in de week.
Wij hebben een hond thuis en ik verwacht toch dat begeleiding ermee in dezelfde ruimte moet kunnen zijn, knuffelen hoeft natuurlijk niet.
Gaat dat niet dan zijn we gewoon geen match.

Ik weet dus nog niet of dat mogelijk is. Of er iemand anders beschikbaar is.

Gewoon navragen TS en situatie uitleggen!

Ik vind echt dat als zorgvragers dit bij mijn organisatie terug leggen dat wij als organisatie een miscommunicatie hebben gemaakt en zo goed mogelijk behoren mee te denken naar een oplossing.

Hoe lief bedoeld van iedereen met tips ook, ik vind echt dat dit niet de zorg zou moeten zijn van TS.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:51

puppyren kopen?

die kan je gewoon opklappen,zo zitten ze gewoon bij je maar wel van bezoek verwijderd :)

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 12:52

Ik ga haar morgen wel even bellen, dan weet zij misschien ook wat meer of er eventueel een collega beschikbaar is.

Verder ga ik even bedenken hoe ik ze vast kan leggen bij hun mand. Dat is misschien sowieso wel handig om ze dat aan te wennen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:53

TinkerTreas schreef:
Ik ga haar morgen wel even bellen, dan weet zij misschien ook wat meer of er eventueel een collega beschikbaar is.

Verder ga ik even bedenken hoe ik ze vast kan leggen bij hun mand. Dat is misschien sowieso wel handig om ze dat aan te wennen.

Gewoon aan de riem en dan aan kachel, tafelpoot stoel, iets wat in de buurt van de maand staat.

Hopelijk word het snel opgelost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:54

De oplossing van kimmie is een goede!
Ik denk dat je hier van iedereen een andere mening krijgt :) Ik persoonlijk vind het niet meer dan normaal om je hond apart te doen bij bezoek, zeker niet wanneer diegene er is om jou te helpen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 12:55

kimmie261 schreef:
puppyren kopen?

die kan je gewoon opklappen,zo zitten ze gewoon bij je maar wel van bezoek verwijderd :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dat is ook een goede optie. Die zijn er waarschijnlijk ook wel hoger dan een traphekje. Zodat meneer er niet overheen springt.
Daar ga ik eens naar kijken.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik heb in ieder geval ideeën waar ik dan zelf niet op kom :D

Ik vind het trouwens in principe geen probleem om de honden apart te leggen. Maar ik zit natuurlijk niet te wachten dat Marlin helemaal over zijn theewater gaat.
En aangezien ik tot nu toe geen problemen heb gehad met mensen die hem (of Buusya) eng vinden. Lukt het mij op de een of andere manier niet om snel een oplossing te bedenken. Het lijkt wel of mijn hersenen dan blokkeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-18 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:02

Heb je niemand die ze wil uit laten als je begeleider komt?

_Aurora_

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:04

Ik zou ze inderdaad ook even apart leggen. Zeker een hond die blaft en gromt kan heel vervelend zijn voor mensen. En de meeste eigenaren geven aan dat ze niets doen maar dat is helaas niet altijd waar. Ik zou inderdaad even bespreken of een ander iemand mogelijk is en anders ze apart houden.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:10

Blijkbaar heb ik toch een andere mening dan de meesten... of ik ben gewoon niet coulant genoeg O:)

Tuurlijk, als er een monteur of iets dergelijks komt (wat niet vaak voorkomt), die er maar kort is, wil ik prima mijn hond even apart doen.

Maar voor iemand die er zo frequent is liever niet.
Onze hond is onderdeel van het gezin.
Zelf ben ik nu zwanger en is voor ons de kraamzorg straks wel een dingetje.
Wij hebben erg duidelijk aangegeven dat er iemand moet komen die met de hond om moet kunnen gaan, want de hond gaan we niet opsluiten.

Moet er wel bij zeggen dat het aan de riem vastleggen in de buurt van de mand nog wel een goed id kan zijn.
Misschien dat ze er zo aan kan wennen en dat ze na een tijdje wel gewoon los kunnen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:12

Nu vind ik iemand die een hond heeft en een kraamzorg voor een week in huis neemt wel anders. Ook vind ik het gedrag van de hond uitmaken. Als je hond niets doet en gewoon in een mand ligt is anders dan een hond die blaft of gromt als je binnen komt. Ik kan mij voorstellen dat iemand die wel van honden houdt dat niet prettig vindt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:14

Ik doe mijn hond of naar buiten of aan de lijn als mijn jobcoach komt die bang is voor honden.. een beetje elkaar tegemoet komen is een kleine moeite :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:16

Dat begrijp ik dan weer niet MariekeTV. Er komt iemand zijn beroep uitoefenen en de TS helpen. Uiteraard is die hond onderdeel van het gezin, maar betekent dat dan dat een hond overal bij moet zijn? TS krijgt 1x per week bezoek, dat is toch niet frequent? Totaal niet vergelijkbaar met kraamzorg krijgen. Onze hond weegt meer dan 60 kilo en kan qua uiterlijk zeer intimiderend overkomen, nou is het een watje en vindt hij iedereen lief, maar ik laat de visite niet onderkwijlen, lijkt me niet zo prettig voor ze. Dan heeft hond maar even pech en moet hij in de bijkeuken. En dat overleeft hij echt wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:17

Ik ben ook coach voor jongeren met ass en kom ook bij mensen thuis. Nou houd ik toevallig van honden en vind ik het geen probleem, maar ik heb ook collega's die er niets mee hebben of bang van zijn. Ik vind het heel normaal dat als zij komt voor jouw begeleiding dat zij mag vragen of je de honden even apart wil doen.
Dat ze het niet kunnen en blaffen is een kwestie van wennen. Vandaag meteen beginnen met oefenen, even apart, belonen en weer erbij. Morgen weer, de dag erna weer. Ze wennen snel zat.
Succes.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:32

Kinke schreef:
Dat begrijp ik dan weer niet MariekeTV. Er komt iemand zijn beroep uitoefenen en de TS helpen. Uiteraard is die hond onderdeel van het gezin, maar betekent dat dan dat een hond overal bij moet zijn? TS krijgt 1x per week bezoek, dat is toch niet frequent? Totaal niet vergelijkbaar met kraamzorg krijgen. Onze hond weegt meer dan 60 kilo en kan qua uiterlijk zeer intimiderend overkomen, nou is het een watje en vindt hij iedereen lief, maar ik laat de visite niet onderkwijlen, lijkt me niet zo prettig voor ze. Dan heeft hond maar even pech en moet hij in de bijkeuken. En dat overleeft hij echt wel.

Ts verteld dat ze 2 x per week ong 2 uren komt...

Wij hebben een rottweiler dus kan ook voor veel mensen erg intimiderend zijn.
Nou gaat hij ook nog eens heel blij zitten brommen als er mensen langs komen.
Het is totaal geen boze brom, hij is gewoon erg verbaal.
Ik sluit mijn hond in principe niet op voor visite.
Nou krijgen wij ook niet heel vaak visite, dus dat scheelt ;)

Nou ben ik niet in een situatie waarin er mensen langs moeten komen om mij te helpen die dan niet met mijn hond om kunnen gaan, misschien dat ik er dan ook wel anders over ga denken wie weet.

Vooralsnog sluit ik mijn hond niet graag op, maar dat is MIJN mening he.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:43

Zelf in een andere ruimte gaan zitten?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:48

Ik zou ze in een bench doen als ze komt. Als je daar tenminste ruimte voor hebt in je kamer. Zijn de honden er wel gewoon bij. Maar kunnen ze niet bij het bezoek.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:51

Even heel cru. JIJ wil begeleiding.
Ze geeft zelfs aan jouw honden niet prettig te vinden. Dan is het een kleine moeite even je honden apart te zetten. JIJ wil toch geholpen worden?

Ik vind het best asociaal dat je geen rekening wilt houden met iemand die jou komt helpen.

En ja, ik heb ook een hond, die agressief wordt en gaat blaffen als er een onbekende komt. Dus ik heb mijn hond geleerd dat de bench een veilige plek is.
Dus aan het trainen met je honden ;)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:53

SweetVanille schreef:
Ze geeft zelfs aan jouw honden niet prettig te vinden. Dan is het een kleine moeite even je honden apart te zetten. JIJ wil toch geholpen worden?

Ik vind het best asociaal dat je geen rekening wilt houden met iemand die jou komt helpen.

En ja, ik heb ook een hond, die agressief wordt en gaat blaffen als er een onbekende komt. Dus ik heb mijn hond geleerd dat de bench een veilige plek is.

(w)auw -O-

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:54

Ik zou er toch iets voor verzinnen. Oké jou honden zijn misschien braaf, maar als buitenstaander is dat heel moeilijk in te schatten. Ik kom voor mijn werk ook elke dag in 4 tot 5 huizen, en laatst is een collega van mij gebeten door een 'brave' hond. Ik ben er nu ook voorzichtiger mee. Als ik een hond niet vertrouw vraag ik ook om hem even buiten te laten, hoe lief hij misschien ook is.

De hond gaat niet dood van een uurtje apart.. Zou toch proberen een oplossing te vinden, vrouw moet haar werk ook in een voor haar fijne omgeving kunnen doen, helpt niet als ze dan angstig is. Je had evengoed iemand met een allergie kunnen treffen, of echt een fobie voor honden, dan hadden ze ook even aan de kant gemoeten..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:57

Een hond die niet apart kan zijn vind ik geen goed opgevoede hond. Lastige situatie, maar ik ben toch meer op de hand van de begeleidster. Zij komt bij mensen aan huis; bij de één is het een blaffende hond, bij de andere een grommende, weer een ander heeft er eentje die "wel haar tanden laat zien, maar écht niks doet hoor" en de laatste heeft zo'n akelige kruizenruiker.

Ik heb zelf een grote hond maar heb er een enorme hekel aan als er meteen een hond tegen aan je duwt, kwijlt, blaft of wat dan ook als je ergens komt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:00

SweetVanille schreef:

Wauw wat een kort door de bocht reactie.. TS heeft ASS en haar zoontje ook, en daar heb je nu eenmaal begeleiding voor nodig. Ik denk dat de TS er ook niet om heeft gevraagd en dat ze liever had gehad dat haar kind geen begeleiding nodig zou hebben. Dus ik vind dit echt een belachelijke reactie -O- . Daarnaast denk ik dat je zelf ook even aan het trainen mag als je hond agressief word als er mensen binnen komen, is niet echt normaal gedrag namelijk! En je hond in een bench proppen is niet trainen dus dat geld niet ;)

@TS ik snap dat als je bang bent van honden dat het niet prettig is als er een onzekere hond bij je komt snuffelen, en dat je ze zich daar niet fijn bij voelt. Maar ik struikel een beetje over het feit dat ze eist dat jij je honden opsluit. Ze had het ook netjes kunnen vragen en je kunnen helpen zoeken naar een oplossing die voor jullie allemaal goed werkt.

Ik snap van uit je ASS dat veranderingen die opeens worden geëist daarmee niet goed gepaard gaan, dus snap haar dan ook niet zo goed dat ze dit zo brengt, mijn aanpak zou het niet zijn in ieder geval..

Maar goed dan zit je nog steeds met het feit dat zei zich niet op haar gemak voelt als de honden aanwezig zijn, en zei daardoor misschien haar werk niet zo goed zou kunnen doen als gewenst is. Dus dan denk dat je of je honden even 2 uurtjes per week apart moet doen, of moet vragen om andere begeleiding. En daarnaast doe ik mijn honden (8 maanden en 2 jaar) dagelijks even een uurtje apart(soms zelfs wat langer), ze moeten namelijk ook gewoon alleen kunnen zijn.
Als je dit geleidelijk aanpakt, dus eerst 10 minuten en dan iedere dag 10 minuten langer, en dan natuurlijk goed belonen als ze lief zijn geweest.

Hoop dat jullie er uit kunnen komen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:06

Ik bendol op honden maarzodra ik ergens kom om te werken en er gromt er 1 naar mij dan is het of opsluiten of ik kom niet meer. Ik ben als kind gebeten door 1 hond dus die angst zit diep genoeg.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:11

Ik kom voor mijn werk ook veel bij mensen thuis. Wanneer zij grotere honden hebben vraag ik ook of ze achter een deur kunnen. Simpelweg omdat mensen soms geemotineerd raken (waaronder soms gefrustreerd) en dieren daar op (kunnen) reageren. Ik heb het niet zo op grote onbekende honden dus wil voorkomen dat ze hun reactie op de emotie van het baasje op mij afwenden. Er is nog nooit iemand geweest die weigerde of het niet oke vond. Als ik bij jou thuis zou komen zou ik het ook van je verwachten en je zou binnen de organisatie waar ik werk ook geen ander contactpersoon krijgen hiervoor.

Het kinderhekje tussen de deur lijkt mij een prima oplossing, iedereen blij. Succes!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:14

Als wij onze hond vast moesten maken. Legde wij ze aan de verwarming, tafelpoot of bankpoot vast. Weet niet of dat bij jou kan. Dan konden ze toch in de mand liggen en zaten ze toch vast. Evt van te voren de mand een andere plek geven.

Of als het mogelijk is een andere begeleiding. Maar zal even kijken hoe het de volgende keer gaat.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:20

Mijn blije ei adhd cockerpuber, moet ook weleens apart.
Als de werksters er zijn bijvoorbeeld. Of een monteur die iets komt installeren of afleveren.
Hond is reuze blij. Maar niet iedereen vindt dat leuk en dat is prima.

Ik zou proberen of je je honden vast kan leggen.
Er zal wel vaker iemand komen die honden niet zo kan waarderen of eng vindt.