Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dipstaartje schreef:een kat nemen , zijn ze zo weg
Muisbal schreef:dipstaartje schreef:een kat nemen , zijn ze zo weg
Helpt ook niet altijd
Ik heb 2 katten in huis en af en toe is er nog een muis zo dapper om binnen te komen... Vroeg me eerst af waar ze vandaan komen, maar weet dat ze nu onder het keukenblok uit de houten vloer komen... Kan niemand bij zonder de boel uit elkaar te slopen... Dus wat doe je eraan...
Tilmar schreef:Ik heb ze in mijn schuur en dat vind ik al erg. Ze maken zo'n troep echt niet te geloven!
Alles wat eetbaar is (muesli, luzerne, Grasmix) heb ik nu ergens anders opgeborgen maar zelfs de baal vlas van de konijnen halen ze helemaal leeg.. Ligt door de hele schuur.
Laatst kwamen er 7 muisjes uit een gaatje in de Lucerne zak, ik had het moeten filmen.
Gif vind ik eng, heb ook 2 konijnen en 2 katten. Ik heb al een stuk of 6 muisjes gevangen in een dier vriendelijke muizenval. Die zet ik dan een stuk verder buiten.
Veel mensen zeggen dat ze gewoon terug komen...
Beretto schreef:Idd gewoon een bestrijder bellen.
En je kan zelf even controleren of je ventilatievoegen open zijn, zo ja meteen even bijenbekjes halen en er in slaan.
Al je etenswaren in afgesloten bakken bewaren en de gaten rondom je leidingen (in keukenkastjes en meterkast) afdichten met ijzeren pannensponsen.
En vooral schoonmaken met iets van chloor omdat muizen geen blaas hebben en hierdoor ook een geurspoor uitzetten voor de rest van de familie.
Fennadev schreef:Beretto schreef:Idd gewoon een bestrijder bellen.
En je kan zelf even controleren of je ventilatievoegen open zijn, zo ja meteen even bijenbekjes halen en er in slaan.
Al je etenswaren in afgesloten bakken bewaren en de gaten rondom je leidingen (in keukenkastjes en meterkast) afdichten met ijzeren pannensponsen.
En vooral schoonmaken met iets van chloor omdat muizen geen blaas hebben en hierdoor ook een geurspoor uitzetten voor de rest van de familie.
Daar geurspoor uitzetten doen ze inderdaad wel, maar ze hebben ook heus wel een blaas net als alle andere zoogdieren.
Wat hier goed heeft gewerkt zijn toch de ouderwetse klapvalletjes met pindakaas. En daarnaast een emmer met water met daarboven een rollende staaf waarop pindakaas gesmeerd is, ze kunnen wel zwemmen maar houden dat ook niet eeuwig vol.
Beretto schreef:Een muis heeft echt geen blaas zoals wij deze hebben, deze lekt hierdoor urine en dat in combinatie met het buiksmeer maakt dus het geurspoor.
Heel vaak zie je dus een soort vettige bruine aanslag op bv de stekker en de stroomkabel van de koelkast dit word vaak gezien Als gewoon een vieze vetlaag maar is dus gewoon muizenzeik met buiksmeer
jobamara schreef:Kwam vd week een filmpje tegen, emmer met water onderin een draaiend blikje, flesje pijpje of iets dergelijks erboven met pindakaas erop, muizen valken in het water. Ga zo is kijken heb het gisteren gemaakt en op stal gezet, ben benieuwd
Fennadev schreef:Beretto schreef:Idd gewoon een bestrijder bellen.
Daar geurspoor uitzetten doen ze inderdaad wel, maar ze hebben ook heus wel een blaas net als alle andere zoogdieren.
Wat hier goed heeft gewerkt zijn toch de ouderwetse klapvalletjes met pindakaas. En daarnaast een emmer met water met daarboven een rollende staaf waarop pindakaas gesmeerd is, ze kunnen wel zwemmen maar houden dat ook niet eeuwig vol.