Welke halsband voor hond hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Welke halsband voor hond hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 04:23

Superpony, bij de website die ik hen gelinkt heb je veel opties. Politielijnen, met lus, met grip, zonder lus.

Zelf gebruik ik geen biothane lijn maar een hunter sliplijn. Ik heb wel gewerkt met biothane lijnen en zolang ze niet glad worden is dat goed te doen :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 05:27

Hier draagt alles rogz for dogz halsbanden of de chocker of gewone band. Choker als ze echt niet mogen ontsnappen maar ook als ze halsband niet fijn vinden zitten. Deze kun je namelijk omdat ze deel slip functie hebben wat losser om de nek doen.

Qua tuigen gebruiken wij tre ponti modellen en qua lijnen flexi 8 meter rollijnen en anders rogz for dogz lijnen of martin gaus riemen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 05:59

Wij hebben een leren band voor normaal.

Nu gebruiken we een K9 tuigje omdat er al her en der vuurwerk afgestoken wordt.
Hij heeft zich al een keer uit de halsband geworsteld toen hij in paniek raakte van het vuurwerk. Daarom hebben we nu een tuigje om.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 07:05

Neem voor een border aub geen halfcheck met ketting (tenzij je een korthaar hebt natuurlijk). Die ketting is de dood voor een border zijn vacht.
Ik heb met mijn beide borders een halfcheck gekocht bij dary animal shop (ze staan niet in hun webshop maar heel vriendelijke mensen via email). Hij is volledig van leer. Lekker zacht.
In huis dragen ze hem niet maar bij loslopen wel. En nog op geen enkel terrein een halsband verloren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 08:30

Ik gebruik van hunter de rondgenaaide elandleren riem en halsband. Nou ja gebruik. Meestal loopt hij “bloot” met een (ook hunter) jachtlijn in mijn zak.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 08:40

Ik heb voor mijn hondjes de leer gevoerde halsbanden met naam van vld Sweden

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:00

Wij hebben voor onze hond deze: https://dierencompleet.nl/product/ferplast-sport-dog-c/

Niet bij deze shop vandaan, dus geen idee of die webshop goed is.
Maar hij is fijn onderlegd en lekker zacht. Wij hebben hem vooral om huis rondlopen, dus hij heeft zijn halsband nu niet veel meer om. Maar als pup had hij deze ook al.

Afbeelding

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:30

Ik heb voor mijn hond een leren en neopreen halsband, die hij om heeft als ie t meeste losloopt. Verder nog een k9 tuig waar ik niet helemaal tevreden was ivm de bewegingsvrijheid dus nu een Y vorm tuig gehaald. ( hij is verwend, ik weet het). Die heeft je nu eigenlijk altijd aan met wandelen. In huis heeft ie vrijwel nooit iets aan. Vind het een kleine moeite om aan en uit te doen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:39

Die van ons heeft eigenlijk alleen maar goedkope aliexpres halsbanden :') draagt ze als we alleen even gaan plassen en terug.

Afbeelding

Maar in huis draagt ze niks en als we gaan wandelen heeft ze altijd haar Hurtta tuigje om.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:55

Kaus schreef:
Wij hebben deze. Van deze website.
http://www.biothaan.nl

Super fijne halsbanden. Kunnen met alle sluitingen worden gemaakt. Wij zijn voor de gesp gegaan.

De cattle dog had hiervoor een half slip maar die rinkelt constant dus draagt hij nu alleen nog op wandeling.

Je kan ze onderleggen met neopreen zoals wij hebben gedaan of gewoon alleen biothane.

[ [url=m/ehA0KE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto is trouwens niet erg duidelijk want ging eigenlijk om de penning. Mocht je betere foto's willen, kan ik doe sturen!

Edit: betere foto's toegevoegd en andere verwijderd.
[ [url=m/2dror6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/56Okla.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij gebruiken zelf geen halsbanden, hebben alles met slip, halfcheck of Quick releases. Maar Biothane is superfijn spul! :j

Blijft mooi, krijg je heel makkelijk schoon en kan onwijs veel hebben! Behalve een puppy die er ongegeneerd op kauwt. :+

Biothane is echt heel fijn!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:14

vevina schreef:
Die van ons heeft eigenlijk alleen maar goedkope aliexpres halsbanden :') draagt ze als we alleen even gaan plassen en terug.

[ [url=m/gslm1t.png]Afbeelding[/url] ]

Maar in huis draagt ze niks en als we gaan wandelen heeft ze altijd haar Hurtta tuigje om.

Wat een leuke hond! Is het een spaniel?

Halsband ook leuk.
Wij gebruiken van die goedkope van stof, waar honderden van hangen bij de dierenwinkel. In huis gaan ze af.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:37

Halfcheck is in principe een correctiehalsband, dus absoluut niet geschikt voor 24/7 om.

Hier draagt de ene hond 24/7 een simpele leren halsband, de ander draagt nu een nylon bandje, maar die heeft ook lang biothaan gedraag en een tijdje een leren bandje. De laatste hond draagt niets behalve met wandelen, de hond die recent herplaatst is droeg ook nylon.

De biothaan halsband zorgde voor de minste klitten, maar vond ik zelf niet zo mooi. Het leren bandje is ze uitgegroeid. De Rogz4Dogs halsband die ze nu draagt bevalt op zich prima, maar geeft iets meer klitten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:08

Onze cocker loopt binnen zonder halsband.
Buiten draagt hij een Julius K9 harnas.
En omdat hij steeds zijn penning verliest heb ik mijn telefoonnummer op een K9 tekstlabel laten zetten.

Ik wil graag een tuig van 4dox.nl

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:42

Ik heb geen ervaring met half check en ook nooit honden gehad die geen ''normale'' maat hadden. Maar nu 2 bull achtige type's en die kunnen uit hun halsbandje komen als ze echt zouden willen en wij niet alert zijn. Maar vind half check toch een beetje eng als die wat slap hangt. Net als de jachtlijn.
Omdat er in hun maat alleen smalle bandjes te koop zijn, keek ik rond naar iets van leer iets breder laten maken, wel dubbel gestikt.

Ik vind de lange lijn van K9 ook interessant. Lijkt me niet te glad en wel fijn bij regen en modder etc.

Wij maken ook verschil in waar we lopen, rondje bij huis lopen ze aan gewone riem. In bos aan lange lijn of rollijn. Bij rollijn aan een tuigje.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:55

Een “half check” / martingaal is niet voor gewoon gebruik.
Deze zijn bedoeld om hoog op de nek achter de oren vrij strak te zitten zodat je (of eigenlijk de hond zelf) een correctie kan geven en direct weer kan laten vieren. Als je ze naar beneden laat zakken is het grootste doel ervan af.
Een martingale of correction chain (sorry weet het nederlandse woord niet) moeten nooit dienen als “alledaagse” halsband. Als ze er achter blijven hangen op een of andere manier hangt je hond zichzelf op.

Mijn stafford draagt een leren halsband en mn kelpie pup nu nog een nylon, maar voor kerst ligt er voor haar ook een leren klaar. :)

Edit: als ik ga wandelen met de hond krijgt de stafford zijn half check om, en wanneer we thuiskomen gaat ie weer af. De leren blijft gewoon constant om. Die half check zit immers stukken hoger.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:59

Mijn border collie teefje had ook erg veel last van afbrekende haren, vooral bij nylon halsbanden. Nu draagt ze een leren halsband (niet onderlegd) van de discus en het gaat super.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:00

Ons vlinderhond-mixje heeft niet eens een halsband, die loopt altijd aan een tuigje ivm een christelijke is je irritatie aan het strottenhoofd.
De Corgi heeft een leren halsband die al ongeveer 40 jaar oud is. Van de eerste Corgi van mijn schoonmoeder geweest en sindsdien hebben alle corgi's hem omgehad. De windhond had een leren Hunter bandje, naast die past niet meer. Loopt nu tijdelijk aan haar mooie leren windhondenhalsband. Voor de zomer toch weer op zoek naar iets anders. Ze lopen trouwens ook regelmatig aan een jachtlijntje

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:02

Ik ben al even aan het rond kijken en bij dit soort model honden, wordt het wel vaak aangeraden als halsband die niet af kan gaan.
Zonder zwaar te corrigeren zou hij strak moeten trekken ipv dat de halsband over de kop uit kan gaan.

Ik heb er nog geen ervaring mee en vind het lastig om de goede maat te bepalen, want wil geen halsband die loshangt, omdat hun hals net zo breed is als de kop.
Maar heb wel jaren met mn hond getraind en begrijp wel de werking of het corrigeren etc etc.

Mijn Border Collie had na het trainen nooit meer een halsband om en alleen de laatste jaren een zacht tuig toen ze doof werd. Met trainen was er eigenlijk nooit spanning op de halsband en die hing dat ene uurtje vrij los. Die was wel nylon.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:03

Majabeestje schreef:
vevina schreef:

[ [url=m/gslm1t.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke hond! Is het een spaniel?

Halsband ook leuk.
Wij gebruiken van die goedkope van stof, waar honderden van hangen bij de dierenwinkel. In huis gaan ze af.

Bedankt! Ja het is een cocker spaniël, alleen de vele haren ontbreken bij haar.

Afbeelding

TS is het niet een optie om bij je border wel de halsband af te doen thuis? Want wat ik uit je tekst opmaak ontsnapt die niet zomaar?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:22

Zoe_97 schreef:
Neem voor een border aub geen halfcheck met ketting (tenzij je een korthaar hebt natuurlijk). Die ketting is de dood voor een border zijn vacht.

Ik heb Leonbergers en nooit problemen gehad hiermee? (Btw, puppies hebben bij ons geen half check ;) voordat ik iedereen over mij heen krijg)
Afbeelding

Wat ik eerder zei; deze halsbanden horen nooit zo strak te zitten dat jij je hond strot als hij aangetrokken wordt en ze kunnen zich daardoor nooit ophangen. Ze passen prima los over hun hoofd en nek heen. Als ze wat losser zitten, is dat ook prima.

Wat wel kan strotten zijn slipkettingen, jachtlijnen e.d.

Desondanks, ben ik zelf van mening dat halsbanden niet nuttig zijn binnenshuis :+
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 02-12-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:24

Bralindy schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik heb Leonbergers en nooit problemen gehad hiermee? (Btw, puppies hebben bij ons geen half check ;) voordat ik iedereen over mij heen krijg)
[ [url=m/4QdHh0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geheel offtopic, maar dat beertje in het midden! Aaaaaawh! Ik wil hem knuffelen! <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:30

Ik had er voor mijn hond eentje besteld op aliexpress :')
Gewoon een bruine leren, en ze maakten er een plaatje op waar je gegevens in gegraveerd werden. Was een topding, volgens mij heeft het me nog geen tientje gekost.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:40

Maar bij elke halsband kan het hondje last hebben. Als je soms ziet hoe honden trekken, hangen ze continu strak in elke vorm halsband. Als je hond netjes naast je loopt, is het nooit een probleem.

Waar ik heb gezocht, juist voor het model van onze honden, worden half check banden aangeraden voor windhonden en bull type's waar hoofd en hals weinig overgang hebben.

Onze honden trekken zich niet uit de halsbandjes, maar gister was er even wat spanning en mis communicatie en weet mn reu echt wel als hij wil hoe hij eruit zou kunnen komen als ik niet oplet. Waar ik moest oversteken, was een zeer asociale automobilist, dus ik moest even ietsjes meetrekken, waar mn reu op terugdeinsde. Maar was echt gevalletje, nood. Ik zag op tijd dat hij zijn ene oor er al uit had en kon met 1 simpele beweging de halsband terug krijgen. Maar vanwege de situatie, baalde ik wel even dat het in zo een situatie wel kan.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 19:27

Op wandel trekt ze ook helemaal niet, het is puur het krabben als ze hem omheeft. In huis kan doe ik hem nu inderdaad af :). Ik ga voor buiten in de tuin dan een gewone simpele lederen band halen in plaats van een half check. Hopen dat ze dan niet teveel last heeft!
Ik weet dat geen halsband nog steeds het beste is, maar in de negen jaar dat ik m’n lab heb heeft de penning toch al vaak dienst gedaan. M’n border onderneemt geen pogingen om te ontsnappen uit de tuin, maar laatst betrapte ik haar wel in het weitje van de kippen en het is me een raadsel hoe ze dat gedaan heeft :+ .

Bedankt voor al jullie raad en tips!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:15

superpony schreef:
Maar bij elke halsband kan het hondje last hebben. Als je soms ziet hoe honden trekken, hangen ze continu strak in elke vorm halsband. Als je hond netjes naast je loopt, is het nooit een probleem.

Helemaal mee eens. Opvoeding en training is alles vind ik. Soms zie ik ook honden zó hangen hun tuig en halsband. Vreselijk.