Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Wat een scheetje! Ik zou zelf de aankomende twee maanden zo weinig mogelijk met Sam doen buitenshuis. Laat huis en tuin eerst maar 200% veilig zijn voor hem. Dat hij zichzelf kan zijn in alle duidelijkheid voor hem (ritme, alles bekend en volledig voorspelbare dagen totdat je merkt dat de tijd rijp is voor de twee straten om je huis heen met een op zichzelf op voortouw lopende geïnteresseerde hond).
Menig opvanghond dat uiteindelijk doordraait door geen rust, teveel willen.
SweetVanille schreef:Hannanas schreef:Wat een scheetje! Ik zou zelf de aankomende twee maanden zo weinig mogelijk met Sam doen buitenshuis. Laat huis en tuin eerst maar 200% veilig zijn voor hem. Dat hij zichzelf kan zijn in alle duidelijkheid voor hem (ritme, alles bekend en volledig voorspelbare dagen totdat je merkt dat de tijd rijp is voor de twee straten om je huis heen met een op zichzelf op voortouw lopende geïnteresseerde hond).
Menig opvanghond dat uiteindelijk doordraait door geen rust, teveel willen.
2 maanden? Dan zit dat hondje hopelijk allang bij het adoptiegezin.
De eerste dagen moet een hondje idd wennen in /aan huis en tuin, daarna moet je wel echt met hem gaan wandelen. Ook dat moet een hond leren voordat hij naar een adoptiegezin kan.
En 2 maanden niet wandelen met een hond kan ook echt niet..
Unbeatable schreef:Wat tof dat jij je daarvoor hebt aangemeld! Sam is een onwijs knappe hond, wat een spanning ook voor hem. Je kunt het haast niet voorstellen dat zo'n leuk beestje in een dodingsstation zit. Het enige wat ik mij afvraag, ben je niet té bang om aan hem gehecht te raken? En stel dat je zoiets hebt van ik kan hem echt niet meer kwijt en ik zou hem graag willen houden, zou dat mogelijk zijn en sta je daar voor open? Gewoon puur uit nieuwschierigheid hoor! In ieder geval super dat je Sam zo'n fijne start in Nederland wilt geven. Ik volg