Pleeghond Sam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:04

Dat scheelt zoveel. Ook hier de angsthazen altijd gehad naast een of meerdere stabiele honden. We merkten echt na overlijden van oude bordercolle/greyhound dat de twee die ik nu heb wat zijn teruggevallen, nu twee angstagressie gevallen die wel al lang hier zijn toch niet helemaal stabiel zijn. Steken elkaar soms aan, al is het grappig dat beiden de andere ook corrigeren. Allebei een andere irritatie drempel. Maar de stabiele factor was het fijnste

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:14

Een stabiele hond erbij scheelt zoveel. Dat is echt fijn voor de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:19

Hier ook een Roemeentje opgevangen en die heeft ook echt steun aan mijn 2 andere honden.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 12:13

Sam durft zeker en fier naar buiten met Taco als begeleiding!
Echt een heel andere hond dan. Hij heeft, terwijl Taco los liep, even aan een lange lijn gelopen zodat hij even een beetje kon rennen.

We zijn tevens bezig met bench training; hij krijgt zijn brokken in de bench gestrooid, en als hij rustig aan het eten is doe ik het deurtje dicht. Als hij klaar is, wacht ik een moment, als hij stil is doe ik het deurtje open en doe ik alsof er niets gebeurd is.
Hij vind de bench erg spannend maar heeft nu wel al door dat dat de plek is waar lekkers gegeven wordt, en gaat over de dag heen soms even kijken of er iets in ligt. :)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:33

Spannend!

Hier geen opvangers maar wel drie adoptiehonden uit Spanje. Met de jongste aanwinst al het meeste te stellen gehad :D . Geen bange hond (wel bang van mijn zoontje) maar een soort van losgeslagen puber in een snoepwinkel :D
Alles wat los en vast zat moest er hier aan geloven.

Ze is nu bijna drie maanden hier en ik denk dat we stilaan ons evenwicht gevonden hebben. Ze is dikke vriendjes met mijn Mastin. Voor kortere periodes gaat ze in de bench (wel extra slotje op doen anders krijgt ze die open). Dagelijks een flinke losloopbeurt op onze eigen weide die omheind is voor schapen enzovoort.

Als ik op verplaatsing ga, zoals om te wandelen of om naar de hondenschool te gaan, is het nog altijd dubbele zekerheid: tuigje en halsband.

Bench was hier in het begin een ramp maar gaat nu goed, oef :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:11

Mijn rushond Marlin heeft echt een bench trauma. Volgens mij omdat hij zo in de vervoerskennel is gezet terwijl hij dit niet gewend was. En hup gelijk het vliegtuig in.
Het is ook een gevoelige en onzekere hond, dus dat helpt ook niet mee.
Maar gelukkig kan hij goed los blijven als hij alleen thuis is. Dus het is niet echt noodzakelijk.
Ik zou hem alleen graag aan de fietskar laten wennen, maar dat lukt nog niet helemaal.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:22

Ik volg, ontzettend mooi om te zien hoe hij groeit en leert!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 16:33

Tuigje is in the pocket, en we hebben een veldlijn van 5 meter gehaald zodat hij buiten ook lekker kan dollen. :D

Dit was nog van vanochtend;
Afbeelding

We hadden ook wat speeltjes gekocht in Sam-size, maar de helft is alweer vakkundig gesloopt door Taco :+
De rest hebben we maar even weggelegd totdat Taco's vakantie hier over is :p

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:53

Wat een scheetje! Ik zou zelf de aankomende twee maanden zo weinig mogelijk met Sam doen buitenshuis. Laat huis en tuin eerst maar 200% veilig zijn voor hem. Dat hij zichzelf kan zijn in alle duidelijkheid voor hem (ritme, alles bekend en volledig voorspelbare dagen totdat je merkt dat de tijd rijp is voor de twee straten om je huis heen met een op zichzelf op voortouw lopende geïnteresseerde hond).
Menig opvanghond dat uiteindelijk doordraait door geen rust, teveel willen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:00

Leuk! Ik heb me na aanleiding van dit topic, ook aangemeld als pleeggezin

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 13:39

Wat leuk Mossel!

Sams nieuwe eigenaren komen hem volgende zaterdag ophalen.

Hier is hij steeds stoerder aan het worden! Hij kent ondertussen "ga terug", "foei" (laag), "hierrrrr" en het begin van "plaats".

Hij is een enorme lieverd en wilt niets liever dan knuffelen, knuffelen en knuffelen.

Gisteren heeft hij in de voorraadkast gezeten en heeft hij ruim een kilo brok weggewerkt... Hij was tonnetjerond en opgeblazen, het arme ding.
Vanochtend heeft hij 3 enorme hopen poep geproduceerd := en nu is alles weer normaal.

Vandaag zijn we voor het eerst met d auto weggeweest, 5 minuten naar het dichtstbijzijnde bos en ondanks dat het erg spannend was in de auto, vond hij het heerlijk in het bos!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:46

Hannanas schreef:
Wat een scheetje! Ik zou zelf de aankomende twee maanden zo weinig mogelijk met Sam doen buitenshuis. Laat huis en tuin eerst maar 200% veilig zijn voor hem. Dat hij zichzelf kan zijn in alle duidelijkheid voor hem (ritme, alles bekend en volledig voorspelbare dagen totdat je merkt dat de tijd rijp is voor de twee straten om je huis heen met een op zichzelf op voortouw lopende geïnteresseerde hond).

2 maanden? Dan zit dat hondje hopelijk allang bij het adoptiegezin.
De eerste dagen moet een hondje idd wennen in /aan huis en tuin, daarna moet je wel echt met hem gaan wandelen. Ook dat moet een hond leren voordat hij naar een adoptiegezin kan.
En 2 maanden niet wandelen met een hond kan ook echt niet..

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:04

Wat tof dat jij je daarvoor hebt aangemeld! Sam is een onwijs knappe hond, wat een spanning ook voor hem. Je kunt het haast niet voorstellen dat zo'n leuk beestje in een dodingsstation zit. Het enige wat ik mij afvraag, ben je niet té bang om aan hem gehecht te raken? En stel dat je zoiets hebt van ik kan hem echt niet meer kwijt en ik zou hem graag willen houden, zou dat mogelijk zijn en sta je daar voor open? Gewoon puur uit nieuwschierigheid hoor! In ieder geval super dat je Sam zo'n fijne start in Nederland wilt geven. Ik volg :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:43

SweetVanille schreef:
Hannanas schreef:

2 maanden? Dan zit dat hondje hopelijk allang bij het adoptiegezin.
De eerste dagen moet een hondje idd wennen in /aan huis en tuin, daarna moet je wel echt met hem gaan wandelen. Ook dat moet een hond leren voordat hij naar een adoptiegezin kan.
En 2 maanden niet wandelen met een hond kan ook echt niet..

Ik lees het! Had niet begrepen dat ze een tijdelijk opvang adres was.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:50

Wat leuk, ik ga meelezen. Ik krijg maandag huisbezoek om een spoedhondje op te vangen. Inderdaad wordt er erg op gehamerd om ze dubbel aan te lijnen! En als je ziet hoeveel buitenlandse honden in Nederland ontsnapt zijn door een enkele band of een slecht omheinde tuin, is het echt een must om hem dubbel aan te lijnen de eerste maanden.

Het is een leuk hondje om te zien zeg. Gaat vast met veel geduld en snoepjes goedkomen! <3

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 19:11

Unbeatable schreef:
Wat tof dat jij je daarvoor hebt aangemeld! Sam is een onwijs knappe hond, wat een spanning ook voor hem. Je kunt het haast niet voorstellen dat zo'n leuk beestje in een dodingsstation zit. Het enige wat ik mij afvraag, ben je niet té bang om aan hem gehecht te raken? En stel dat je zoiets hebt van ik kan hem echt niet meer kwijt en ik zou hem graag willen houden, zou dat mogelijk zijn en sta je daar voor open? Gewoon puur uit nieuwschierigheid hoor! In ieder geval super dat je Sam zo'n fijne start in Nederland wilt geven. Ik volg :)

Ik houd mezelf wel voor dat we hem niet kunnen houden. Alsnog raak je verknocht aan zo'n dier, vooral omdat hij écht heel erg leuk is.
Zijn karakter, hoe hij met alles omgaat (o.a. de katten en de kippen), zijn zijdezachte oortjes en zijn intelligentie spreken mij heel erg aan. Tel daarbij op dat hij eigenlijk direct zindelijk was en nu al prima 3 uur alleen kan zijn... Als ik niet een partner had die niet deze klik voelt, wist ik het wel :+
Er zullen vast ook wel honden komen waar ik niet zo veel mee heb als met Sam.

Als er bij ons een pleeghond komt die nog beschikbaar is (Sam was in principe al onder optie toen hij hierheen kwam) en wij raken helemaal verliefd, mogen we dat aangeven en dan kunnen we hem zelf adopteren.
Als ik én mijn vriend allebei een enorme klik voelen bestaat die mogelijkheid voor ons ook wel.

Maarja, Sam gaat volgende week dus al naar zijn nieuwe baasjes.
Het is bizar hoe goed je zo'n hondje al leert kennen (en aan gaat hechten) in een week. Zal denk ik wel even heel erg leeg voelen als hij zaterdag vertrekt.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 01:01

Kan ik goed bij inkomen dat dat even slikken is als hij weer weg is. Gaan jullie nog een nieuw hondje in foster nemen?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 09:43

Als er weer 1 beschikbaar komt (geld is er om honden te vliegen, er is een vluchtbegeleider, de hondjes zijn gezond en ingeënt) zullen we zeker weer opvang zijn :)

Dat zal wel pas in het nieuwe jaar zijn, er komen geen vluchten meer waar nog extra honden meekunnen.

Als je dus overigens op vakantie gaat naar Gran Canaria, je kunt geheel begeleid vluchtbegeleider worden, en het is echt een peulenschil. De honden worden gebracht, samen met jou ingecheckt en er staat iemand op het vliegveld om ze te halen.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:50

leuk dat je het wilt blijven doen. De stichting waar ik een hondje voor ga opvangen, laten ook hondjes uit gran canaria komen. Wie weet zijn wij foster voor dezelfde stichting! Maandag krijg ik huisbezoek en dan kan ze komen :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:38

Het zou kunnen dat er deze maand nog een vlucht komt, maar inprincipe is de eerst volgende vlucht 20 januari. Ben benieuwd wanneer ik de eerste op kan vangen :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:47

Wat een heeerlijk koppie heeft Sam. Wij hebben nu sinds 1 jaar een hondje vanaf Samos geadopteerd. Via welke stichting weet ik niet exact...

Hij was aan het begin enorm bang, schuw naar alles en iedereen maar wel heeel vriendelijk. Hij is het afgelopen jaar echt uit zn schulpje gekropen en hij is het meest dankbare hondje wat je maar kan hebben. Hij woont bij ons samen met mijn andere hondje Pip van 5 en onze kat en dat gaat echt super goed.

We hebben ons ook opgegeven voor pleeggezin. Woensdag komen ze op huisbezoek :D

Ik ga jullie zeker volgen!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 09:53

Een verlate reactie, maar Sam heeft na 2,5 week een fijn thuis gevonden bij mensen in Groningen. Daar was hij vanaf dag 1 ontspannen en vrolijk en zijn nieuwe eigenaren zijn erg blij met hem.

Gisteren hebben wij Chico opgehaald, onze nieuwe pleeg.

Het is een blonde slungel van een maand of 6, nog heel erg pup.
Hij was 100 x meer relaxed als Sam in de auto en voelt zich al gelijk thuis.
Hij is een beetje brutaal, soms nog wat onzeker maar vooral heel erg lief en vriendelijk.

De katten zijn opnieuw geen probleem op het eerste contact, hij is nieuwsgierig maar niet opdringerig.

Tot nu toe ook al zindelijk, hij doet netjes alles buiten en heeft vannacht doorgeslapen in de bench, die we wel op de slaapkamer hebben gezet.
Ik denk dat hij na zijn wenperiode zó weg is!
Hij is dus ook nog niet gereserveerd (hint hint :D)

Ik zal zo ook even wat foto's posten.

Hoe gaat het met de mensen die zich aan hebben gemeld als pleeggezin?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 10:13

Gisteravond, net aangekomen gekomen thuis;
Afbeelding

Lieve lange benen
Afbeelding

Hier zie je goed hoe mager en lang hij is.
Afbeelding

Afbeelding

Bijna zijn hele lichaam is roze, zelfs zijn supersnoezige voetzooltjes <3

Afbeelding
En hij gaat al uitgebreid op z'n rug liggen voor buikkriebels.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:29

Ohhh wat een heerlijk dier <3
Fijn dat Sam al zo snel een vaste plek heeft gevonden...zal bij deze ook snel zo zijn.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:43

Wat een geweldige hond <3 . Die zal ook wel zo een baasje hebben denk ik.