Wat doen met leeg aquarium?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Wat doen met leeg aquarium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:45

Maar dat doe je de beestjes ook niet, dat is niet boos bedoeld, maar meer om jezelf erover te laten denken. Als je liever niet teveel bodembedekking wilt gebruiken. In ieder geval niet zo'n volle laag kun je beter kijken naar hamsters. Daar kun je ook meer mee scaping zoals de foto's die je deelt. Daar heeft een gerbil niet heel veel aan, zoals al eerder gezegd in het topic graven ze het liefst alles overhoop.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:50

Dit was het bakje van mijn gerbils, moet zeggen dat ik ze echt vreselijk gezellig vond.
Afbeelding

Op deze foto net vers verschoond, ik gebruikte een mix van hennep en zaagsel dat deed het het beste met graven voor mijn gevoel en niet te veel stof. Uiteindelijk verdeelde ze alle zaagsel en kwam het wat meer omhoog door de gangen erdoor. Geloof dat ik nog bodembedekking erbij heb gedaan na deze foto, was altijd een beetje gokken vooral omdat ze het molentje vol gooide als ik te veel deed. Bak was 1.20 breed.

Karakters waren heel verschillend. Ik begon met 3 zusjes maar 1 werd maar 1 jaar, dat was een knuffelkont die continu aan het "huishouden" bezig was. De bruine was altijd aan het graven en rond aan het rennen (in het molentje of de bak) en de grijze deed niets dan eten :+

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 10:58

KimD schreef:
Maar dat doe je de beestjes ook niet, dat is niet boos bedoeld, maar meer om jezelf erover te laten denken. Als je liever niet teveel bodembedekking wilt gebruiken. In ieder geval niet zo'n volle laag kun je beter kijken naar hamsters. Daar kun je ook meer mee scaping zoals de foto's die je deelt. Daar heeft een gerbil niet heel veel aan, zoals al eerder gezegd in het topic graven ze het liefst alles overhoop.

Ja inmiddels weet ik dat, maar wie zegt dat ik dat niet wil?
Zoals gezegd die dieren zijn er nog niet eens en komen ze pas zodra het verblijf tip top in orde is! ;)
De foto’s zijn ook maar voorbeeld ideeën die ik heb om ze bovengronds ook uitdaging te geven.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:33

Jaren geleden ook gerbils gehad, ontzettend leuke diertjes die makkelijk tam werden. :D
Hier maakten ze ook zeker wel gebruik van de speelplaats boven het strooisel, en ze vonden het ook leuk om op de kop aan het gaas dat als deksel op de bak zat te hangen.
Sowieso alles wat ze stuk konden knagen werd gewaardeerd, kartonnen doosjes gingen in een mum van tijd aan snippers. Prachtig zo geconcentreerd als ze daar dan mee bezig waren.

Ooit begonnen met vier 'mannen' wat er op uit liep dat ik uiteindelijk een mannengroep had en m'n zus een vrouwengroep nadat er opeens baby's lagen. :+
Bij mij nooit gedoe in de bak, maar ben wel eens gebeld door een paniekerige zus die een losse staart gevonden had... Die vrouwen waren duidelijk veel feller naar elkaar toe.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:30

Gerbils zijn onwijs leuke dieren om naar te kijken, heel actief.
Ik zou ook aanraden om de bodem iets dikker te doen vanwege het vele graven.
En je gaf al leuke voorbeelden maar let op dat dit enorme knagers zijn, iets waar je veel tijd in steekt om het te bouwen hebben zij in de kortste tijd weer gesloopt.
Er zijn natuurlijk ook verschillende soorten gerbils maar ik zou gewoon de Mongoolse gerbils nemen.
De bak is in ieder geval erg mooi :)
Kijk ook eens op de website LICG zij geven onwijs veel uitleg ook over gerbils en de huisvesting

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 13:01

XjesLiess schreef:
En je gaf al leuke voorbeelden maar let op dat dit enorme knagers zijn, iets waar je veel tijd in steekt om het te bouwen hebben zij in de kortste tijd weer gesloopt.
Er zijn natuurlijk ook verschillende soorten gerbils maar ik zou gewoon de Mongoolse gerbils nemen.
Kijk ook eens op de website LICG zij geven onwijs veel uitleg ook over gerbils en de huisvesting

Ik haal er morgen nog een pak zaagsel bij, dus het word nog een keer zp hoog dan :j

Ik zal zeker even op die website kijken, bedankt voor de tip :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:01

Wat dacht je van een mierenkolonie!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:02

x_Nadia schreef:
XjesLiess schreef:

Ik haal er morgen nog een pak zaagsel bij, dus het word nog een keer zp hoog dan :j

Ik zal zeker even op die website kijken, bedankt voor de tip :D

Als je ze tam wil maken zou ik zelf in het begin nog niet te veel zaagsel en huisjes doen, anders zie je ze nooit meer terug :')

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 13:46

Tam hoeft ik ze niet perse, vind het veel leuker om naar die diertjes te kijken en laat ze liever hun gang gaan :o

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 21:04

Helaas was het heel moeilijk om hier in de buurt een gerbil te kopen, ik wou absoluut niet een uit een winkel kopen.
Die wens had ik dus opgegeven en het is een hamstertje geworden *\%/*

Ik wist dat het zusje van iemand waar ik vroeger mee in de les reed een hamstery had, dus haar een berichtje gedaan.
Alleen was zij gestop met fokken, maar ze had nog wel een 1-jarig meisje zitten die wel weg mocht en ik was opslag verliefd <3

Zoek en vind :=
Afbeelding

Nu nog een naam bedenken voor dit meisje :o
Afbeelding
Afbeelding

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:20

Aww, superleuk! Veel plezier met haar <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:21

O wat leuk! Veel plezier met haar :D

Pfoeh, namen... Veurkeur voor NL, Eng of een andere taal? Ik vind het altijd zo lastig om namen te bedenken :')

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 21:28

Bubblewrap schreef:
O wat leuk! Veel plezier met haar :D

Pfoeh, namen... Veurkeur voor NL, Eng of een andere taal? Ik vind het altijd zo lastig om namen te bedenken :')

Het liefst niet Nederlands :=
Even al mijn dieren op een rij:
Honden: Deeks & Bimmer/BimBim
Katten: Kensi & Benji
Pony: Duplo

Allemaal namen die ikzelf niet vaak hoor bij (huis)dieren.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:16

leuke aankopen! In het geval van je hamstertje zou ik zeker kijken in het hamsterscaping topic of de facebookgroep hamsterscaping. Vooral in de facebookgroep staan documenten over een goede huisvesting met veel bodem! :) :)

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:33

Nou die heeft een prachtig onderkomen zeg voor zo’n klein ding.

Ons favoriete dwerghamster naam is Fratsie.
Momenteel woont er hier ook een Fratsie en zijn we op zoek naar een lieve Syrische hamster. Uiteraard apart van Fratsie

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:35

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:48

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:50

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 18:24

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 06:16