Pup eet ontlasting!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:33

kiwiwitje schreef:
Goof schreef:

Dat vind ik dan weer sneu. Wil je je hond de rest van zijn leven aan de riem houden dan?

Wat is daar sneu aan? Hier lopen ze altijd aangelijnd maar komen niks tekort hoor... aangelijnd lopen is niet zielig...

Aangelijnd lopen vind jij niet zielig, waarschijnlijk omdat je honden het accepteren. Hier zouden er een aantal stokongelukkig worden.

OT op dit moment eet je puppie poep. Ik zou er geen issue van maken en gewoon doorlopen. Niet corrigeren, geen aandacht aan geven, dan dooft het het snelst uit.
Sommige supplementen of voedingsstoffen lijken het probleem te kunnen verhelpen, ik denk dat je puppy er vanzelf mee stopt als je het gedraging laat uitdoven door er weinig aandacht aan te schenken.
Hooguit zou ik haar tersluiks in de gaten houden en als ze aanstalten maakt zou ik haar bij me roepen en belonen met iets heel erg lekkers.

Ik zou haar wel lekker los laten lopen, een JRT wordt echt niet blij van een aangelijnd leven (heb er zelf 2) en zeker op deze leeftijd kun je op vreemd terrein nog veel winst daarin behalen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 23:10

ellepel schreef:
Oh even reageren!

Mijn hond vroeger deed het ook die vrat ook de kattenbak leeg :+
Kreeg toen de tip om dagelijks een schoteltje biogarde tegeven.
Gewoon echt een klein beetje.
Dat hielp!

De tip van eierkoek geven was vroeger ook nogal vaak gegeven bij poep eten.
Maar biogarde. Wel echt biogarde e geen ander spul..dat hielp.
Kun je dus proberen

Dank je wel, ga ik proberen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:12

WeCo schreef:
Aangelijnd lopen vind jij niet zielig, waarschijnlijk omdat je honden het accepteren. Hier zouden er een aantal stokongelukkig worden.

OT op dit moment eet je puppie poep. Ik zou er geen issue van maken en gewoon doorlopen. Niet corrigeren, geen aandacht aan geven, dan dooft het het snelst uit.
Sommige supplementen of voedingsstoffen lijken het probleem te kunnen verhelpen, ik denk dat je puppy er vanzelf mee stopt als je het gedraging laat uitdoven door er weinig aandacht aan te schenken.
Hooguit zou ik haar tersluiks in de gaten houden en als ze aanstalten maakt zou ik haar bij me roepen en belonen met iets heel erg lekkers.

Ik zou haar wel lekker los laten lopen, een JRT wordt echt niet blij van een aangelijnd leven (heb er zelf 2) en zeker op deze leeftijd kun je op vreemd terrein nog veel winst daarin behalen.

:') dit ga ik dus niet eens serieus nemen. Hier valt gewoon niet eens een discussie over te voeren..

astridelise

Re: Pup eet ontlasting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 23:15

Ik zie dat het best vaak voorkomt en ook dat het net zo vaak weer overgaat, fijn om te weten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:30

Ik ben al flink wat jaar niet meer "in de dieren" maar toen ik dat nog wel was werd er vuile pens aangeraden aan honden die ontlasting aten. Is te koop in de dierenspeciaalzaak. Misschien dat eens proberen? Lijkt me wat vriendelijker dan met een muilkorf lopen of altijd aan de lijn.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 23:35

fohadie schreef:
Ik ben al flink wat jaar niet meer "in de dieren" maar toen ik dat nog wel was werd er vuile pens aangeraden aan honden die ontlasting aten. Is te koop in de dierenspeciaalzaak. Misschien dat eens proberen? Lijkt me wat vriendelijker dan met een muilkorf lopen of altijd aan de lijn.

Bedankt, kan ik ook wat mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:49

WeCo schreef:
kiwiwitje schreef:

Wat is daar sneu aan? Hier lopen ze altijd aangelijnd maar komen niks tekort hoor... aangelijnd lopen is niet zielig...

Als ik mijn hond losgooi, dan worden die van jou ook zwaar ongelukkig :+

Hier ging trouwens poep eten vanzelf over

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:03

Wij hebben een nest pups gehad, en moeder at dan waar mogelijk hun ontlasting op. En voorbeeld doet volgen. Toen de pups naar een eigen baas gingen kregen die dan ook de instructies ze nadat ze klaar waren met hun behoefte, ze naar voren/weg te lokken met een snoepje om zo de aandacht weg te halen, bij het anders omkeren en hun poep op te eten.

Doet ie het al langere tijd of sinds kort? En hoelang heb je hem al?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 00:24

Deni11 schreef:
Wij hebben een nest pups gehad, en moeder at dan waar mogelijk hun ontlasting op. En voorbeeld doet volgen. Toen de pups naar een eigen baas gingen kregen die dan ook de instructies ze nadat ze klaar waren met hun behoefte, ze naar voren/weg te lokken met een snoepje om zo de aandacht weg te halen, bij het anders omkeren en hun poep op te eten.

Zij is bijna 5 maanden en Wij hebben haar vanaf 8 weken. De ontlasting van onze andere hond is zij vrij snel gaan eten, maar dat was makkelijk te voorkomen. Het eten van poep van andere honden is sinds kort, maar dat laat ik niet meer gebeuren maar ze blijft het proberen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:25

astridelise schreef:
dierenfan schreef:
Hier 1 die het regelmatig doet. Ligt wel aan welk merk brok wij voeren hoeveel aandrang hij heeft. Hij pakt okk niet alle hopen maar kiest echt uit.
Soms overwegen we wel eens een korf want hij vreet veel van straat en kan niet aangelijnd lopen

Mag ik vragen wat voor brok/voer jullie geven?

Vanalles haha afhankelijk van aanbiedingen en budget wat ik er betreffende maand voor over heb.
Wij zijn volledig afgestapt van bepaald iets voeren en de honden doen het fantastisch. Afgelopen 2 maanden was het bewidog, royal canin, cavom, greenheart en lidl. De komende 2 maanden is het royal canin, greenheart en bozita

Verder altijd nog regelmatig vers en blik vlees. Niet allemaal kunnen ze alles verdragen dus daar houden we rekening mee maar ook dan is er altijd keuze. Wij voeren ook gerust elke maaltijd wat anders

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:27

Deni11 schreef:

Maar bleef de moeder de ontlasting dan opeten tot de tijd dat de pups naar een nieuw baasje gingen? Hier at de moeder de ontlasting op tot het moment dat de pups vast voer gingen eten. Ook leerden de pups om in een bak met zaagsel te poepen.
Vanaf het moment dat de pups vast voedsel aten liet de moederhond het liggen. De fokker ruimde het dan steeds op.

Ik heb een labrador van een jaar en die eet geen poep, nooit gedaan ook. Hij krijgt ProPlan dermacare zalm.
Hiervoor een labrador gehad die het wel deed, erg smerig. Zij kreeg Pedigree Pal dinervoeding (waar warm water bij moest). Nooit af kunnen leren en ook nooit een idee gehad waar het aan lag.
Er werd inderdaad wel eens gezegd dat het een tekort zou zijn, maar ik vraag me af of dat echt bewezen is. Ik denk dat het ook 1001 redenen kan hebben.

Persoonlijk zou ik het wel steeds afstraffen en niet negeren en je pup het op laten eten. In plaats van dat het uitdoofd, kan het ook goed zijn dat je hond er een gewoonte van gaat maken.

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:35

Wat voer je? Vers/barf/KVV of brokken ? En bij brokken, welk merk brokken? Hoe vaak per dag en hoeveel ?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 02:39

Onze hond deed dit ook en ook vanalles geprobeerd qua ander voer, afleiden, aanlijnen, muilkorf, afstraffen etc en niks hielp.
Grootste probleem was namelijk dat hij het 8 vd 10 keer weer in huis uitkotste en dat dat zo vreselijk smerig was... echt niet te doen zeker als hij ‘s nachts het eruit gooide en je het dan ‘s ochtends vond...

Nooit geweten waarom en ook nooit op kunnen lossen :( hij leek er echt aan verslaafd...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 07:49

De meeste jonge honden doet dit wel in het eerste jaar van hun leven. 9/10 keer is het een fase en heeft het niks te maken met tekorten. Poep eten is zelfbelonend gedrag dus je moet voorkomen dat hij poep kan eten. Even een tijdje kort aan de riem houden want als hij los loopt en hij eet poep kun je hem nooit op tijd corrigeren. Dus TS laat je alsjeblieft geen schuldgevoel aanpraten dat het zielig is als hij voorlopig even aan de riem moet. Iedere keer als hij poep wil eten zeg je gewoon heel duidelijk NEE of BAH en neem je hem mee, weg van de poep. Beloon hem als hij het goed doet. Zorg dat hij niet de kans krijgt het te eten, ook niet zijn eigen poep. Je moet dus echt heel erg goed opletten bij het wandelen.

Die van ons heeft het ook een tijdje gedaan maar dat was zo weer over.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:17

Dex is 8 maanden en heeft het nog nooit gedaan. Hij krijgt al vanaf 6 weken bij de fokker kvv

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:59

BeFunny schreef:
Dex is 8 maanden en heeft het nog nooit gedaan. Hij krijgt al vanaf 6 weken bij de fokker kvv

Die van mij krijgt vanaf 4 weken al kvv, maar in het nest werd het op een gegeven moment een spelletje elkaars poep zo snel mogelijk op te eten dus dat zal zeker niet helpen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 09:14

Ik denk dat het ook minder erg is om Cooper aan de riem uit te laten, dan dat zij poep eet van een hond die weet ik veel wat onder de leden kan hebben. Bedankt voor de tips en dat het dus echt veel voor komt.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 09:16

MariekeS_ schreef:
Onze hond deed dit ook en ook vanalles geprobeerd qua ander voer, afleiden, aanlijnen, muilkorf, afstraffen etc en niks hielp.
Grootste probleem was namelijk dat hij het 8 vd 10 keer weer in huis uitkotste en dat dat zo vreselijk smerig was... echt niet te doen zeker als hij ‘s nachts het eruit gooide en je het dan ‘s ochtends vond...

Nooit geweten waarom en ook nooit op kunnen lossen :( hij leek er echt aan verslaafd...

Yep!! Herkenbaar, heerlijk zo op de nuchtere maag even de keuken dweilen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 09:39

Luisa schreef:
Wat voer je? Vers/barf/KVV of brokken ? En bij brokken, welk merk brokken? Hoe vaak per dag en hoeveel ?

Ik voer puppy brokken van Kenner van de Welkoop. Van de DA heb ik al proefzakjes Royal Canin meegekregen en de tip om op Junior brokken over te stappen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:52

Pups die een moeder hebben die poep ‘opruimt’ tot en met de inprentingsfase aan toe, kopiëren dit gedrag.
Waar de moeder honden eerder stoppen met het nest schoonmaken, zie je dit probleem minder.
Daarbij ruiken honden wanneer er nog voedingsstoffen in drollen zitten en willen deze simpel weg recyclen. Daarom eten veel honden niet zomaar alle drollen, maar kiezen echt uit welke ze willen. Dit zijn meestal de drollen van goedkope voeding waar veel vulstoffen inzitten, die verteren namelijk veel minder.
Dan is er nog een gedeelte die het gewoon echt heel lekker vindt. Vooral met eenden en kattenpoep is dit een lastig ding.
Een tekort aan voedingsstoffen komt voor, waardoor ze gaan recyclen. Maar dan gaat het om het eten van eigen ontlasting. Eten van andere honden en dieren is eigenlijk altijd gedrag en zelden een tekort.
Eten van eigen ontlasting hoeft geen tekort te zijn,maar kan wel.
Een paar dagen vuile pens aanbieden eventueel aangevuld met zeewier of veendrenkstof kan hierin de darmflora helpen herstellen.
Al die diëten me eierkoeken en ananassen is best trickie. Veel honden verdragen de troep die hierin zit slecht en haal je met een beetje pech weer nieuwe ellende op de hals.

Ik ken iemand in Noordwijk die heeft een traingsmethode om honden het poep eten af te leren. Dit schijnt echt super goed te werken. Train ‘n Joy heet het bedrijfje die dit verzorgt.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:57

onze hond heeft het ook gedaan, die heb ik aangeleerd dat ie altijd wat in zijn bek heeft, een bal, een stok of een dummy,.
met de bek vol eet het rottig en hij doet het dus ook bijna nooit meer.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 10:27

Freggle_Edge schreef:
Pups die een moeder hebben die poep ‘opruimt’ tot en met de inprentingsfase aan toe, kopiëren dit gedrag.
Waar de moeder honden eerder stoppen met het nest schoonmaken, zie je dit probleem minder.
Daarbij ruiken honden wanneer er nog voedingsstoffen in drollen zitten en willen deze simpel weg recyclen. Daarom eten veel honden niet zomaar alle drollen, maar kiezen echt uit welke ze willen. Dit zijn meestal de drollen van goedkope voeding waar veel vulstoffen inzitten, die verteren namelijk veel minder.
Dan is er nog een gedeelte die het gewoon echt heel lekker vindt. Vooral met eenden en kattenpoep is dit een lastig ding.
Een tekort aan voedingsstoffen komt voor, waardoor ze gaan recyclen. Maar dan gaat het om het eten van eigen ontlasting. Eten van andere honden en dieren is eigenlijk altijd gedrag en zelden een tekort.
Eten van eigen ontlasting hoeft geen tekort te zijn,maar kan wel.
Een paar dagen vuile pens aanbieden eventueel aangevuld met zeewier of veendrenkstof kan hierin de darmflora helpen herstellen.
Al die diëten me eierkoeken en ananassen is best trickie. Veel honden verdragen de troep die hierin zit slecht en haal je met een beetje pech weer nieuwe ellende op de hals.

Ik ken iemand in Noordwijk die heeft een traingsmethode om honden het poep eten af te leren. Dit schijnt echt super goed te werken. Train ‘n Joy heet het bedrijfje die dit verzorgt.

Ik ga even kijken op hun site, dankjewel

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 10:28

Dana01 schreef:
onze hond heeft het ook gedaan, die heb ik aangeleerd dat ie altijd wat in zijn bek heeft, een bal, een stok of een dummy,.
met de bek vol eet het rottig en hij doet het dus ook bijna nooit meer.

Ook een goede tip, tijdens het wandelen maar meer gaan spelen, bedankt!

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:14

love_western schreef:
WeCo schreef:

Als ik mijn hond losgooi, dan worden die van jou ook zwaar ongelukkig :+

Hier ging trouwens poep eten vanzelf over

Als je hond niet los kan om wat voor reden dan ook, moet je dat uiteraard vooral niet doen.

Maar waarom zou iemand met een pup, een JRT pup, dat haar hond niet aan kunnen leren?
Ik zou mijn honden het plezier van lekker rauschen en rennen, daar waar dat kan
nooit af willen nemen.
Heb al meer dan 20 jaar JRT's en er nog nooit 1 gehad die niet verantwoord los kon lopen.
En ja ik heb ook andere rassen, molossers, herders en daar zaten soms ook hondagressieve of mensgressieve honden tussen. Maar ook die konden op overzichtelijke plekken prima los.

Met honden werken is mijn dagelijks werk, werkelijk elke hond gaat beter in zijn vel zitten van af en toe vrij kunnen rennen. En soms kan het niet, helaas en moet je het dus niet doen en alternatieven aanbieden. Maar op voorhand afraden? Nee, dat komt het welzijn van de hond niet te goede.

En zoals ik al zei, poep eten gaat meestal vanzelf over, dus niet teveel aandacht aan schenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:35

Heb 3 hectare land om huis, waar ze hele dagen kunnen rennen.

En raad het nergens op voorhand af. Maar dat honden die nooit loslopen, perse zielig zijn. Ben ik het niet mee eens.

Plus hier in de omgeving zijn amper losloopgebieden. En wil geen boete riskeren, want veel controle. Mag ook wel. Want zijn veel natuurgebieden, waar ook vee loopt.