kiwiwitje schreef:Goof schreef:
Dat vind ik dan weer sneu. Wil je je hond de rest van zijn leven aan de riem houden dan?
Wat is daar sneu aan? Hier lopen ze altijd aangelijnd maar komen niks tekort hoor... aangelijnd lopen is niet zielig...
Aangelijnd lopen vind jij niet zielig, waarschijnlijk omdat je honden het accepteren. Hier zouden er een aantal stokongelukkig worden.
OT op dit moment eet je puppie poep. Ik zou er geen issue van maken en gewoon doorlopen. Niet corrigeren, geen aandacht aan geven, dan dooft het het snelst uit.
Sommige supplementen of voedingsstoffen lijken het probleem te kunnen verhelpen, ik denk dat je puppy er vanzelf mee stopt als je het gedraging laat uitdoven door er weinig aandacht aan te schenken.
Hooguit zou ik haar tersluiks in de gaten houden en als ze aanstalten maakt zou ik haar bij me roepen en belonen met iets heel erg lekkers.
Ik zou haar wel lekker los laten lopen, een JRT wordt echt niet blij van een aangelijnd leven (heb er zelf 2) en zeker op deze leeftijd kun je op vreemd terrein nog veel winst daarin behalen.