Welke brok zoek ik? Katten Graanvrij, grote brok, dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:05

Natural Health graanvrij kattenvoer Adult Carnivore.
Katten zijn er gek op, wij iets minder want het ruikt nogal naar vis.... is verkrijgbaar in 2 brok formaten. De ene heeft het formaat van een contactlens, de andere een soort pepernoot.

Graanvrij etc etc

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:56

LoveUggs schreef:
Matheno schreef:
Ik voer zelf Applaws en ben hier super tevreden mee. In de ochtend droogvoer en s'avonds natvoer.

Hoe groot zijn die brokjes ongeveer? Ik kan daar alleen geen dieet versie van vinden.. :(

Niet erg groot, ongeveer een contactlens, maar mijn kat moet er wel goed op kauwen. Volgens mij is een dieet versie daar niet van nodig omdat het bijna zo goed als puur vlees is zonder granen.
Mijn binnenkat is goed op gewicht, mooie gladde glanzende vacht en geen stinkende ontlasting.

Ik kan je wel een klein beetje opsturen?

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:30

Matheno schreef:
LoveUggs schreef:

Hoe groot zijn die brokjes ongeveer? Ik kan daar alleen geen dieet versie van vinden.. :(

Niet erg groot, ongeveer een contactlens, maar mijn kat moet er wel goed op kauwen. Volgens mij is een dieet versie daar niet van nodig omdat het bijna zo goed als puur vlees is zonder granen.
Mijn binnenkat is goed op gewicht, mooie gladde glanzende vacht en geen stinkende ontlasting.

Ik kan je wel een klein beetje opsturen?

Applaws en Purizon zijn qua kwaliteit aardig gelijk. Kwaliteit/puurheid zegt helaas niks over het vetgehalte in een voeding. Op een goede kwaliteit brok maar met evengoed een hoog vetgehalte zal de kat niet afvallen.

De meeste soorten van Purizon en Applaws bevatten 20% vet. De Kip&Lam versie bevat 17% vet dus dat scheelt alweer.

Je kan het een beetje vergelijken met magere en volle melk. Beide melk maar volle melk heeft een hoger vetgehalte. Als je op je gewicht moet letten kies je voor de magere melk.

Zoveel katten met net zoveel behoeftes. De een groeit dicht op een brokje waar de ander te slank op blijft. De kunst is om uit te vinden wat geschikt is voor je kat. :D

Magrathea

Re: Welke brok zoek ik? Katten Graanvrij, grote brok, dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:42

Applaws grote brokjes? Ik voer dat ook en die van mij zijn klein :oo maar misschien heb je een andere variant?

Wat hier goed werkt (en waarvan ik me echt afvraag waarom ik het me niet eerder heb bedacht := ) is om de katten gezamenlijk een kleinere portie te geven en de kat die de neiging heeft tot weinig eten / aan de dunne kant is een extra bakje te geven op een plek waar de andere kat niet bij kan. Dat is hier op de kast, hij ligt daar graag te slapen maar de andere kat kan niet zo hoog springen :+
Zo krijgen ze beiden min of meer hetzelfde zonder dat ik moet gaan opletten wie wat eet (de kater is er zo een die juist niet eet als het echt een 'ding' is, dus alleen eten in alle rust ipv dat je staat te kijken of hij het wel opeet, dan begint hij te dralen en schrikt hij van elk geluidje)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:17

Naast eventueel een andere brok zou je het voeren misschien anders kunnen aanpakken. Ik voer bijvoorbeeld brok in een voerbal (https://tims.nl/_1-petsafe-slimcat-voer ... doQAvD_BwE). Hierdoor moet onze kater er moeite voor doen(=beweging) en omdat er maar 1 of een paar brokjes per keer uitvallen kan hij niet schrokken. Dit werkt voor ons heel erg goed.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 15:39

@Matheno, dat vind ik heel lief van je! Maar zooplus heeft ook mooie probeerzakjes zag ik al :D

Dat van die bal is een goede tip, maar is dat dan niet te vergelijken met het labyrinth dat ik heb staan voor ze? Ik wil binnenkort iig gaan kijken naar bakken die op chip werken. Dan kan ik controleren wie wat eet en daar mijn voerschema op aanpassen. Maar die bakken zijn €110/120,- per stuk en heb er dan 2 nodig dus dat is veel geld haha. Ik had ze laatst kunnen kopen als sammie niet tegen een stoelpoot was aangerend en hij geen hersenschudding had opgelopen :+