Welke hondencursus gaan doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Welke hondencursus gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 20:47

Dat ziet er gaaf uit kosje.

Dat vindt ze ook wel leuk. Ik heb net nog een still gemaakt uit een instafilmpje toen we in het park waren
Afbeelding

Bij de kynologenclub hier in de stad heb je volgens mij geen a nodig maar ik wil die denk ik wel eerst gaan doen. Ondanks dat het er wel makkelijk uit ziet wat ze moet kunnen. Volgens mij kent ze dat allemaal al prima. Maar je wordt er nooit dommer van

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:10

capopjekop schreef:

Dat vindt ze ook wel leuk. Ik heb net nog een still gemaakt uit een instafilmpje toen we in het park waren
[ [url=m/Q02sXM.png]Afbeelding[/url] ]

Bij de kynologenclub hier in de stad heb je volgens mij geen a nodig maar ik wil die denk ik wel eerst gaan doen. Ondanks dat het er wel makkelijk uit ziet wat ze moet kunnen. Volgens mij kent ze dat allemaal al prima. Maar je wordt er nooit dommer van

Als je het over de KCA hebt dan moet je de A en B hebben voor je met Agility of flyball begint. Bij hondenschool Lingewaard kun je dacht ik na de jongehondencursus de basic Agility beginnen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:12

Wel verstandig ook hoor om beetje appèl erop te hebben, ook al kunnen ze wat dingetjes, tussen een groepje honden is het toch moeilijker voor ze om de aandacht bij jou te houden dan alleen in het park oid

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 21:24

Ja dat klopt. Maar die van ons is dus om te kopen :') als je wat lekkers in je zak hebt en je vraagt haar aandacht dan heeft ze voor niks anders oog. Laatst was ik in het hondenparkje aan het oefenen met haar. Ze werd half aangerand door een Maltezer leeuwtje en er rende nog wat honden om haar heen. Maar madam had alleen oog voor mij. Op de cursus die mijn vriend heeft gedaan moest ze ook los mee kunnen lopen etc. Dus ze beheerst dat wel. Het zal vooral voor mij leerzaam zijn. Ik doe nu alles op gevoel

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:09

Ik zou bij een aantal sporten gaan kijken. Vooral eerst ook zonder hond om de sfeer te proeven en kijken waar je eigen interesse liggen. Daarnaast kan gehoorzaamheid nooit kwaad en kan je hier sowieso mee starten.

Ipo vraagt best veel van je hond maar ook veel van de baas. Er gaat heel veel tijd in zitten. Wij hebben het ook een tijd gedaan en zou zeker eens eerst paar keer gaan kijken.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:30

Ik weet niet in welke plaats je woont misschien dat er dan mensen mee kunnen denken aan een geschikte trainings school :)
En even tussendoor, zowel de labrador áls de pitbull zijn gewoon werkhond rassen hoor.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:41

Bravura schreef:
capopjekop schreef:

[ [url=m/Q02sXM.png]Afbeelding[/url] ]

Als je het over de KCA hebt dan moet je de A en B hebben voor je met Agility of flyball begint. Bij hondenschool Lingewaard kun je dacht ik na de jongehondencursus de basic Agility beginnen.

Dit is niet meer het geval. Als de honden oud genoeg zijn mogen ze meteen naar de agility, mits ze los bij je blijven. A en B is niet meer verplicht :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 05:28

Wij wonen in Arnhem. Dus ik heb nu gekeken op de site van de kynologenclub Arnhem en omstreken. Die hebben binnenkort onderlinge wedstrijd agility dus als ik tijd heb ga ik mss wel even langs.