Nieuwe hond gaat steeds harder en langer janken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:58

Veel buitenlandse honden hebben vaak al veel en lang in een hok gezeten, die willen in Nederland vaak niet in een bench zitten iets wat ik goed begrijp. Ik heb mijn Spanjaarden nooit in een bench gedaan zou ik alleen doen als ze mijn bank of zo zouden slopen. Honden uit het buitenland hebben vaak erge verlatingsangst, ik zou proberen de hond in de buurt te laten van je slaapkamer. Of gewoon los in de huiskamer met bv zacht een muziekje aan.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:59

We hebben onze hond zo'n 5 jaar. Altijd gewend om beneden te slapen. Eerst in bench, daarna los in huis in een mand. We zijn afgelopen zomer verhuisd naar een bungalow. De slaapkamerdeur staat altijd open. Het is een hond met zelfvertrouwen en toch heeft ze de eerste weken bij ons op de slaapkamer geslapen (in eigen mand). Na een aantal weken is ze steeds vaker zelfstandig in de woonkamer gebleven en slaapt ze tegenwoordig niet meer bij ons op de kamer :):)

Soms hebben ze het even nodig, net even dat beetje steun.
Zet anders een tijdje een bench (of mand) boven of ergens waar ze jullie kan zien.

rockwitch

Re: Nieuwe hond gaat steeds harder en langer janken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 12:28

De bench was allereerst omdat ik een duidelijke eigen plek voor haar wil creëeren. Ook voor de kinderen, als ze in de bench ligt moeten ze haar met rust laten. Verder ivm zindelijkheid. Ze was niet helemaal zindelijk en met laminaat zag ik het niet zo zitten dat ze ergens halverwege de nacht zou plassen en dat het dan lekker in het laminaat zou kunnen trekken. Ik ga 's avonds voor het slapen nog even een lekker met haar lopen. Maar afgelopen weekend vond ze het nog erg spannend om haar behoefte aan de riem te doen. Dit gaat wel elke dag met sprongen vooruit. Of ze sloopt weet ik nog niet. Maar ze komt soms wel met speelgoed van de kinderen aan. En we proberen alles echt goed op te ruimen. Maar ze is zo groot dat ze er ook bij kan als het speelgoed op de plank staat zeg maar. Die plank zit ongeveer op 50 of 60 cm hoogte.
Dus of ze sloopt weet ik nog niet.

4 jaar geleden hebben we een hond op proef gehad, dat was echt een fout van ons. Dit was een hond die 1.5 jaar in een buitenkennel en ren had geleefd en die vrat dus echt de stukken uit de tafel. In de gang heeft ze toen de trap aangevreten.
Nou is dit niet die hond, maar dat speelt nog wel in je achterhoofd. Al moeten we dat wel los laten natuurlijk. Kan geen 2 totaal verschillende honden met elkaar vergelijken.

Als we boven de kinderen naar bed doen mag ze overigens gewoon los blijven dat duurt niet zo lang. Maar dan ligt ze dus wel op de bank als je beneden komt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:28

Waar woon je rockwitch? Als het niet zover is heb ik wel een gratis leenbench voor je tot de hond gewend is, scheelt heen en weer slepen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:34

Ik zou een bench ook wel aanhouden. Veel honden vinden het namelijk echt heel fijn dat ze een eigen plekje hebben waar ze zich terug kunnen trekken en niet lastig gevallen worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:37

Radio zacht aan en een klein lampje, oud T-shirt erbij. Je zegt dat je kinderen bij de hond weg moeten blijven wanneer ze in de bench zit, gezien haar formaat en achtergrond zou ik de kinderen vertellen dat ze A niet met de hond op de grond mogen liggen en B alleen een kriebel onder de kin wanneer de hond bij hun komt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:39

Tinkermuts schreef:
Waar woon je rockwitch? Als het niet zover is heb ik wel een gratis leenbench voor je tot de hond gewend is, scheelt heen en weer slepen

Ik woon in Oosterhout Nb.

Dit vind ik dan weer zo knap. Gewoon alsof ze nooit anders gedaan heeft netjes naast de buggy meelopen. Ze trekt ook totaal niet aan de riem ofzo.
Afbeelding

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:44

Ik zit vlakbij Tiel, denk wat te ver naar als je wil welkom voor een leenbench

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:51

bigone schreef:
Radio zacht aan en een klein lampje, oud T-shirt erbij. Je zegt dat je kinderen bij de hond weg moeten blijven wanneer ze in de bench zit, gezien haar formaat en achtergrond zou ik de kinderen vertellen dat ze A niet met de hond op de grond mogen liggen en B alleen een kriebel onder de kin wanneer de hond bij hun komt.

Inderdaad. Een oud door jou gedragen shirt er bij. Deed ik bij mijn Griek ook als ik weg ging, al mocht die gewoon bij mij op de slaapkamer liggen.

En kijk eens naar training met RelaxoDog. Ideaal en rustgevend wanneer ze er mee getraind zijn en er later spanning of onrust is. Door de training werkt het later rustgevend.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:25

Het is niet erg hoor als je weet dat je hond weet wat de bedoeling is en het in andere situaties netjes kan om gewoon eens kwaad en met veel bombarie naar beneden te stappen en vragen waar de hond in hemelsnaam mee bezig is en jij gewoon wil slapen.

Geen geweld gebruiken maar gewoon even flink donderen.
Duidelijkheid is stuk relaxter, ook voor een hond dan moeten zwemmen en zoeken naar wat gewenst gedrag is.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:16

rockwitch schreef:
De bench was allereerst omdat ik een duidelijke eigen plek voor haar wil creëeren. Ook voor de kinderen, als ze in de bench ligt moeten ze haar met rust laten. Verder ivm zindelijkheid. Ze was niet helemaal zindelijk en met laminaat zag ik het niet zo zitten dat ze ergens halverwege de nacht zou plassen en dat het dan lekker in het laminaat zou kunnen trekken. Ik ga 's avonds voor het slapen nog even een lekker met haar lopen. Maar afgelopen weekend vond ze het nog erg spannend om haar behoefte aan de riem te doen. Dit gaat wel elke dag met sprongen vooruit. Of ze sloopt weet ik nog niet. Maar ze komt soms wel met speelgoed van de kinderen aan. En we proberen alles echt goed op te ruimen. Maar ze is zo groot dat ze er ook bij kan als het speelgoed op de plank staat zeg maar. Die plank zit ongeveer op 50 of 60 cm hoogte.
Dus of ze sloopt weet ik nog niet.

4 jaar geleden hebben we een hond op proef gehad, dat was echt een fout van ons. Dit was een hond die 1.5 jaar in een buitenkennel en ren had geleefd en die vrat dus echt de stukken uit de tafel. In de gang heeft ze toen de trap aangevreten.
Nou is dit niet die hond, maar dat speelt nog wel in je achterhoofd. Al moeten we dat wel los laten natuurlijk. Kan geen 2 totaal verschillende honden met elkaar vergelijken.

Als we boven de kinderen naar bed doen mag ze overigens gewoon los blijven dat duurt niet zo lang. Maar dan ligt ze dus wel op de bank als je beneden komt.

De enige veilige plek voor een hond, is bij zijn/haar roedel. Zeker slapen doe je samen. Je hebt een hond uit Roemenië gehaald. Deze woonde daar waarschijnlijk niet in een huis maar in een groep(je) op straat en je verwacht nu dat ze zich na een paar dagen in een nieuwe omgeving “veilig” voelt als ze moederziel alleen in een kooi zit. Of wellicht heeft ze lang in een hok gezeten, kan ook geen pretje zijn geweest. Laat haar eens gewoon los ‘s nachts en geef haar de gelegenheid om bij je op de kamer te komen slapen. Als ze echt op haar gemak is in je gezin, kan je haar leren om beneden te blijven.
Ik denk dat je te veel en te snel wil.
Leer je kinderen om haar met rust te laten, ongeacht waar ze ligt te slapen, laat haar haar eigen veilige plekje zoeken.
Wat dierenfan zegt hierboven en boos tegen je hond schreeuwen, absoluut niet! Beestje is net een paar dagen bij je, hoezo zou je haar over de zeik willen jagen....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:22

Die mening deel ik niet Ocean_Child. Hier kiezen ze bijvoorbeeld echt om te slapen of als ze even genoeg hebben van de drukte van de ander er juist voor om in de bench te gaan liggen. als ik de bench hele dagen open zou hebben staan (wat om verschillende redenen niet gaat) dan kiezen ze die boven hun mand.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:34

kiwiwitje schreef:
Die mening deel ik niet Ocean_Child. Hier kiezen ze bijvoorbeeld echt om te slapen of als ze even genoeg hebben van de drukte van de ander er juist voor om in de bench te gaan liggen. als ik de bench hele dagen open zou hebben staan (wat om verschillende redenen niet gaat) dan kiezen ze die boven hun mand.

Maar zijn jouw honden van de straat geplukt, of heb je ze van pup af aan geleerd in een kooi te slapen?
Een bench gaat enorm tegen het natuurlijke instinct van een hond in. Een pup die is opgegroeid in huis, kan je inderdaad prima leren om dit instinct te negeren. Een hond welke op zijn/haar natuurlijke instincten heeft moeten overleven, ziet het slapen als een sociaal gebeuren. Samen slapen is veilig, als je alleen slaapt ben je kwetsbaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:40

Hier ook ervaring met s nachts janken gehad en dat hield op toen ik naar beneden ging, mijn nachthemd uittrok en dat bij hem legde in zijn mandje. Elke 2 dagen kreeg hij een nieuw gedragen nachthemd. En nooit meer problemen gehad. Paar maanden later lieten we het hemd steeds langer liggen en op een gegeven moment had hij hem niet meer nodig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:41

Ocean_Child schreef:
kiwiwitje schreef:

Maar zijn jouw honden van de straat geplukt, of heb je ze van pup af aan geleerd in een kooi te slapen?
Een bench gaat enorm tegen het natuurlijke instinct van een hond in. Een pup die is opgegroeid in huis, kan je inderdaad prima leren om dit instinct te negeren. Een hond welke op zijn/haar natuurlijke instincten heeft moeten overleven, ziet het slapen als een sociaal gebeuren. Samen slapen is veilig, als je alleen slaapt ben je kwetsbaar.

Het is juist gebleken dat zwerfhonden overdag wel in (gelegenheids)roedels lopen, maar zich 's avonds vaak in 1-, 2- en 3-tallen verdelen. Dit zijn één van de dingen waarin honden significant afwijken van wolven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:44

Nee, mijn honden zijn niet van de straat geplukt. Van 1 hond weet ik dat die bij de fokker benchtraining had, maaaar, nooit alleen. Altijd met meerdere pups in de bench. Die hond was bij de vorige eigenaar ook altijd bij honden en koos ook daar voor de bench. De andere hond is hier als pup gekomen zonder benchtraining en koos uitzichzelf ook gewoon voor de bench als deze open stond.

Daarnaast is deze hond niet zomaar van straat geplukt. Het enige is dat de hond een buitenleven gewend is. Met vast wel iets van een schuilplek. De hond maakt ook geen drama van de bench, alleen het eerste deel dat ze er in gaat met het slapen van baasje. Verder is de bench voor de hond geen probleem. En daarnaast was er geen probleem met de bench bij de opvang snachts. En ook bij TS is ze verder de hele nacht stil.

Ik zie het dus heel anders dan jij doet. Wat ik alleen wel zie, en dat is iets wat onze pup zonder benchtraining ook deed, is een hond die in een nieuw huis zit, nieuwe dingen, nieuwe mensen en dus niet alleen wil zijn.

Dus is waarschijnlijk de optie om haar bij je te houden als je gaat slapen en dat steeds minder maken. Dus als het kan steeds verder weg leggen of gewoon eens kijken wat er gebeurd als je haar daarna gewoon terug in de kamer zet om te slapen en evt een kledingstuk van jezelf erbij legt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:46

Ze wordt nu niet over de zeik gejaagd door genegeerd te worden?? Soms draaft men door met negeren. Soms is niet alles met een koekhe op te lossen.

Duidelijkheid lost wel veel op en duidelijkheid is niet altijd enkel maar "braaf" en "goed zo" duidelijkheid is soms ook een "dit mag NIET"
Daar is geen geschreeuw voor nodig je kan het ook zachtjes maar zeer duidelijk maken.

Mijn pup slaapt in bench naast mijn bed. Al 5 weken en zo lang niet betrouwbaar zindelijk blijft hij s nachts in een bench. Ik woon in ern flat en moet ook gewoon dagelijks douchen. Uiteraard krijgt hij knaagwerk dan en de eerste 3 dagen breng ik hem naar vriendin voor ik ga douchen. Na die paar dagen moet ik gewoon 10 a 15 minuten kunnen douchen en hij heeft keuze tussen stil zijn en rustig/slapen of stil zijn en knagen of met speelgoed bezig zijn. Keuze tot gillen is er niet.

Kan hij het niet dan is het een ander verhaal. Echter hij kan het erg goed gelukkig. Een hond is niet bezig met hoeveel dagen hij ergens is en hoe het verleden was. Een hond heeft duidelijkheid nodig en maar zelf uit laten zoeken hoort daar niet bij. Het verleden is geweest en de toekomst komt nog.

Bij mij mogen ze uiteindelijk los slapen en als dat op bed het fijnste is dan komen ze lekker op bed. Mijn oudste gaat altijd mee het bed in maar eerdat het s ochtends is slaapt hij er achter op zijn matras. Mijn oudjes lagen altijd op de bank in de woonkamer.
Echter ik biedt ze dit aan omdat ik het oke vind.

Is er geen optie om op slaapkamer te nemen dan idd paar nachten bij de hond slapen. Eerste nacht direct naast bench en elke nacht verder weg. Daarnaast rust is een braaf en lawaai schoppen is stoppen nu direct.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:50

Heb je de kans om 's avonds nog een flinke wandeling te maken? Als de hond moe is heb je des te meer kans dat hij na 5 minuutjes janken lekker gaat slapen. Verder zorgen dat je 's ochtends voor hem wakker bent. Dan merkt hij elke morgen hij dat jullie er nog steeds zijn, en dat er dus geen reden tot ongerustheid is. Als je dat een paar dagen volhoudt is het waarschijnlijk opgelost.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:58

Clickeren, en eerst kijken hoe ze reageert en het snapt.
Dan met bench en zodra ze stil is, een click geven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 18:02

Ik ben niet echt van plan om met veel kabaal naar beneden te gaan heb ook nog 2 kindjes die dan liggen te slapen. Dus dat lijkt me hier even niet zo'n strak plan.
En om haar nou te laten schrikken terwijl ze al niet de meest zelfverzekerde hond is vind ik in haar geval niet de beste manier.

Ze is overigens niet pas net van straat geplukt. Ze is als pup van ongeveer 5 weken gevonden en is toen in een nest opgenomen van een hele lieve teef die haar gewoon accepteerde bij haar eigen pups. Zo heeft ze 6 maanden bij een vrouw in de tuin gewoont. Dus niet op straat. Maar natuurlijk wel met haar geadopteerde mama en broertjes en zusjes.
Dus ze heeft gelukkig niet haar hele leven rondgezworven ofzo.
Maar ik snap natuurlijk helemaal dat ze even compleet van de wijs is. Eerst lange rit gehad, daarna hier in de opvang met andere honden en na 2 weken bij ons in het gezin.

En idd ik wil denk ik te snel teveel. En dat moet ik heel rap los gaan laten. Ik wil gewoon heel graag dat het goed gaat en dat ze zich fijn voelt in ons gezin en huis.
En ik vind dan, omdat ik een tijd les heb gegeven op een hondenschool dat ik het allemaal moet weten en het goed moet doen, maar aan de andere kant heb ik nog nooit van mezelf een hond gehad. Toen ik geboren werd hadden we een hond, maar die hadden mijn ouders al opgevoed haha. Dus nu moet ik het zelf doen en dat gaat best lukken alleen moet ik ook van mezelf niet zulke hoge verwachtingen hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:09

rockwitch schreef:
Ik ben niet echt van plan om met veel kabaal naar beneden te gaan heb ook nog 2 kindjes die dan liggen te slapen. Dus dat lijkt me hier even niet zo'n strak plan.
En om haar nou te laten schrikken terwijl ze al niet de meest zelfverzekerde hond is vind ik in haar geval niet de beste manier.

Ze is overigens niet pas net van straat geplukt. Ze is als pup van ongeveer 5 weken gevonden en is toen in een nest opgenomen van een hele lieve teef die haar gewoon accepteerde bij haar eigen pups. Zo heeft ze 6 maanden bij een vrouw in de tuin gewoont. Dus niet op straat. Maar natuurlijk wel met haar geadopteerde mama en broertjes en zusjes.
Dus ze heeft gelukkig niet haar hele leven rondgezworven ofzo.
Maar ik snap natuurlijk helemaal dat ze even compleet van de wijs is. Eerst lange rit gehad, daarna hier in de opvang met andere honden en na 2 weken bij ons in het gezin.

En idd ik wil denk ik te snel teveel. En dat moet ik heel rap los gaan laten. Ik wil gewoon heel graag dat het goed gaat en dat ze zich fijn voelt in ons gezin en huis.
En ik vind dan, omdat ik een tijd les heb gegeven op een hondenschool dat ik het allemaal moet weten en het goed moet doen, maar aan de andere kant heb ik nog nooit van mezelf een hond gehad. Toen ik geboren werd hadden we een hond, maar die hadden mijn ouders al opgevoed haha. Dus nu moet ik het zelf doen en dat gaat best lukken alleen moet ik ook van mezelf niet zulke hoge verwachtingen hebben.

Een super groot compliment hierover. Tuurlijk hoef je het niet allemaal te weten. Iedereen leert en iedereen heeft ondanks ervaring altijd wel momenten dat je eens wil ''sparren'' met anderen en hoe ze denken.

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:30

Wat met mijn hond na de verhuizing goed geholpen heeft is een halsband van Adaptil. Deze bootst rustgevende feromonen na.

Mijn hond was na de verhuizing eerst helemaal van slag, complete verlatingsangst. Met die band om werd hij binnen enkele dagen veel rustiger en konden we eindelijk zonder gepiep en gejank naar bed.
Is misschien voor jullie hond ook het overwegen waard?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 23:46

Ze is voor het slapen nog lekker een half uur aan de wandel geweest met mijn vriend. Daarna hebben we haar in de bench gedaan, daar had ik mijn slaapshirt in gelegd en een varkensoor. Ik heb haar met een snackje in de bench gedaan en toen nog een tijd beneden gebleven. Er brand nog een klein lichtje en heb de radio op de tv aan gezet. So far nog geen geluid van haar gehoord. Ze lag ook al lekker relaxed toen ik eenmaal naar boven ging.
Dus we gaan zien hoe het verder gaat de komende tijd.
Ik neem alle tips mee ook die halsbanden met feromonen en dat andere ding met die geluiden. Maar goed als ze op deze manier ook gewoon lekker rustig gaat slapen vind ik het helemaal top.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:52

Als ze weer gaat gillen, ga gewoon bij haar liggen in de kamer. Even paar niet optimale nachten, maar dat is met een jonge hond in een nieuw huis.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 06:54

Toppie!!