Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinkermuts schreef:Waar woon je rockwitch? Als het niet zover is heb ik wel een gratis leenbench voor je tot de hond gewend is, scheelt heen en weer slepen
bigone schreef:Radio zacht aan en een klein lampje, oud T-shirt erbij. Je zegt dat je kinderen bij de hond weg moeten blijven wanneer ze in de bench zit, gezien haar formaat en achtergrond zou ik de kinderen vertellen dat ze A niet met de hond op de grond mogen liggen en B alleen een kriebel onder de kin wanneer de hond bij hun komt.
rockwitch schreef:De bench was allereerst omdat ik een duidelijke eigen plek voor haar wil creëeren. Ook voor de kinderen, als ze in de bench ligt moeten ze haar met rust laten. Verder ivm zindelijkheid. Ze was niet helemaal zindelijk en met laminaat zag ik het niet zo zitten dat ze ergens halverwege de nacht zou plassen en dat het dan lekker in het laminaat zou kunnen trekken. Ik ga 's avonds voor het slapen nog even een lekker met haar lopen. Maar afgelopen weekend vond ze het nog erg spannend om haar behoefte aan de riem te doen. Dit gaat wel elke dag met sprongen vooruit. Of ze sloopt weet ik nog niet. Maar ze komt soms wel met speelgoed van de kinderen aan. En we proberen alles echt goed op te ruimen. Maar ze is zo groot dat ze er ook bij kan als het speelgoed op de plank staat zeg maar. Die plank zit ongeveer op 50 of 60 cm hoogte.
Dus of ze sloopt weet ik nog niet.
4 jaar geleden hebben we een hond op proef gehad, dat was echt een fout van ons. Dit was een hond die 1.5 jaar in een buitenkennel en ren had geleefd en die vrat dus echt de stukken uit de tafel. In de gang heeft ze toen de trap aangevreten.
Nou is dit niet die hond, maar dat speelt nog wel in je achterhoofd. Al moeten we dat wel los laten natuurlijk. Kan geen 2 totaal verschillende honden met elkaar vergelijken.
Als we boven de kinderen naar bed doen mag ze overigens gewoon los blijven dat duurt niet zo lang. Maar dan ligt ze dus wel op de bank als je beneden komt.
kiwiwitje schreef:Die mening deel ik niet Ocean_Child. Hier kiezen ze bijvoorbeeld echt om te slapen of als ze even genoeg hebben van de drukte van de ander er juist voor om in de bench te gaan liggen. als ik de bench hele dagen open zou hebben staan (wat om verschillende redenen niet gaat) dan kiezen ze die boven hun mand.
Ocean_Child schreef:kiwiwitje schreef:Die mening deel ik niet Ocean_Child. Hier kiezen ze bijvoorbeeld echt om te slapen of als ze even genoeg hebben van de drukte van de ander er juist voor om in de bench te gaan liggen. als ik de bench hele dagen open zou hebben staan (wat om verschillende redenen niet gaat) dan kiezen ze die boven hun mand.
Maar zijn jouw honden van de straat geplukt, of heb je ze van pup af aan geleerd in een kooi te slapen?
Een bench gaat enorm tegen het natuurlijke instinct van een hond in. Een pup die is opgegroeid in huis, kan je inderdaad prima leren om dit instinct te negeren. Een hond welke op zijn/haar natuurlijke instincten heeft moeten overleven, ziet het slapen als een sociaal gebeuren. Samen slapen is veilig, als je alleen slaapt ben je kwetsbaar.
rockwitch schreef:Ik ben niet echt van plan om met veel kabaal naar beneden te gaan heb ook nog 2 kindjes die dan liggen te slapen. Dus dat lijkt me hier even niet zo'n strak plan.
En om haar nou te laten schrikken terwijl ze al niet de meest zelfverzekerde hond is vind ik in haar geval niet de beste manier.
Ze is overigens niet pas net van straat geplukt. Ze is als pup van ongeveer 5 weken gevonden en is toen in een nest opgenomen van een hele lieve teef die haar gewoon accepteerde bij haar eigen pups. Zo heeft ze 6 maanden bij een vrouw in de tuin gewoont. Dus niet op straat. Maar natuurlijk wel met haar geadopteerde mama en broertjes en zusjes.
Dus ze heeft gelukkig niet haar hele leven rondgezworven ofzo.
Maar ik snap natuurlijk helemaal dat ze even compleet van de wijs is. Eerst lange rit gehad, daarna hier in de opvang met andere honden en na 2 weken bij ons in het gezin.
En idd ik wil denk ik te snel teveel. En dat moet ik heel rap los gaan laten. Ik wil gewoon heel graag dat het goed gaat en dat ze zich fijn voelt in ons gezin en huis.
En ik vind dan, omdat ik een tijd les heb gegeven op een hondenschool dat ik het allemaal moet weten en het goed moet doen, maar aan de andere kant heb ik nog nooit van mezelf een hond gehad. Toen ik geboren werd hadden we een hond, maar die hadden mijn ouders al opgevoed haha. Dus nu moet ik het zelf doen en dat gaat best lukken alleen moet ik ook van mezelf niet zulke hoge verwachtingen hebben.