Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DideH schreef:Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ga eens kijken naar zo'n voerbal enzo. Er zit een jumper bij mij om de hoek, neem aan dat die ook wel zoiets moeten hebben?
Vind dat met die gedroogde snippers een beetje eng, heb ook wel eens van die horrorverhalen gehoord dat scherpe stukjes in de keel zijn blijven hangen bij honden/katten.
Magrathea schreef:DideH schreef:Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ga eens kijken naar zo'n voerbal enzo. Er zit een jumper bij mij om de hoek, neem aan dat die ook wel zoiets moeten hebben?
Vind dat met die gedroogde snippers een beetje eng, heb ook wel eens van die horrorverhalen gehoord dat scherpe stukjes in de keel zijn blijven hangen bij honden/katten.
Bedoel je die die ik noemde? De meeste gedroogde snacks zijn nog relatief zacht, zeker die kipstukjes die ik geef. Het kan vast blijven hangen, maar niet met meer kans dan een gewoon brokje ofzo.
DideH schreef:Misschien goed om even een update te geven: het spelletjes maken van eten, kopen van een voerbal en gedroogde snacks zijn helemaal top! Catnip vond hij alleen de eerste keer interessant, nu lijkt het hem niet meer zoveel te doen.
Merk met die voerbal wel dat hij echt ontzettend slim is en het heel snel heeft uitgevogeld hoe hij ze er zsm uit krijgt (lees: ram met je poot zo hard mogelijk die bal door de kamer en volg het spoor van brokjes). Dus ik denk dat ik binnenkort weer moet gaan zoeken maar meer uitdaging.
Had gedroogde zalmstrips gevonden die niet zo extreem hard & scherm zijn, als je die hem geeft dan kijkt hij je eerst aan alsof hij echt niet kan geloven dat dat écht helemaal voor hem alleen is en vervolgens gaat hij dan vakkundig likkend proberen dat ding op te eten
Mochten jullie nog meer goede tips hebben: ze zijn nog altijd welkom!