Kat blijft zoeken naar eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

Re: Kat blijft zoeken naar eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:49

Mijn kat hoeft de voerbal nooit te zoeken. Ik vul hem 's ochtends met zijn portie brokjes voor de dag, dan staat hij uiteraard al achter me. De bal leg ik vervolgens op de grond, altijd op dezelfde plaats wel. Maar dat maakt eigenlijk weinig uit want hij volgt me overal tot hij de bal krijgt. Vervolgens gaat hij ermee aan de slag en na 15 tot 20 minuten heeft hij alle brokjes eruit gepeuterd en dan kijkt hij niet meer naar het balletje om. Het lijkt mij in elk geval gezonder om op deze manier te eten dan om alles in 30 seconden naar binnen te schrokken.
Nadeel is wel dat hij overal natte plekjes op de vloer maakt. Je moet dus wel regelmatig een keer dweilen. En ik denk dat het op vloerbedekking of met een vloerkleed minder goed werkt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 00:26

Heb gelukkig overal óf steen óf laminaat :) zal me er eens over gaan buigen wat er allemaal te halen valt qua dat soort dingen :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:33

Net zo'n poezel hier, heeft een maand of 2 geduurd voor ik eindelijk zittend kon eten en mijn medicijnen kon laten liggen, maar heb wel permanent voer daarvoor neer moeten zetten. Nou is ze wel een beetje een plofpoes (7 a 10 ons te zwaar, afhankelijk van het jaargetijde) en is dat nu ook wel een probleem omdat ze artrose heeft (13+ jaar) maar het is geen wandelende bom en verwacht ook niet dat ze dat gaat worden. Ze is helaas te slim voor speeltjes (of kotst er gewoon overheen). Ik hoop in ieder geval voor je dat het niet zo'n kat is XD. Maar je bent al goed op weg. Op den duur zal het probleem wel minder groot worden. Speeltjes + lightvoer kan wellicht op den duur de oplossing zijn... En vooral bezig houden als hij toch wat teveel eet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:05

Ik heb bij de action zn goedkoop roze voerballetje gekocht.
Ik doe daar de snoepjes in.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 07:41

Ik heb zo'n balletje ook gehad. Maar dat was zo klaar en vloog overal heen.
Onbeperkt voeren deed bij mijn kat ook de truc, maar ik had natuurlijk ook nog andere katten waar ik rekening mee moest houden.
Gelukkig vonden die de toren ook geen probleem. Ik hield de gaatjes wel wat groter voor hen.

Sommige katten zijn ook gewoon dieven. Ik heb er ooit 1 gehad die echt van alles pikte. Zelfs de vuile was. Kwam er bezoek lagen je sokken of ondergoed op de trap of op de bank haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:35

DideH schreef:
Bedankt voor de tips allemaal!

Ik ga eens kijken naar zo'n voerbal enzo. Er zit een jumper bij mij om de hoek, neem aan dat die ook wel zoiets moeten hebben?

Vind dat met die gedroogde snippers een beetje eng, heb ook wel eens van die horrorverhalen gehoord dat scherpe stukjes in de keel zijn blijven hangen bij honden/katten.

Bedoel je die die ik noemde? De meeste gedroogde snacks zijn nog relatief zacht, zeker die kipstukjes die ik geef. Het kan vast blijven hangen, maar niet met meer kans dan een gewoon brokje ofzo.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:09

Catnip koop je bij de dierenwinkel. Je doet een beetje in een speeltje en geeft dat aan de kat. Onze logé heeft een muisje waar hetvin kan. Hij is er helemaal gek op.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 19:12

Magrathea schreef:
DideH schreef:
Bedankt voor de tips allemaal!

Ik ga eens kijken naar zo'n voerbal enzo. Er zit een jumper bij mij om de hoek, neem aan dat die ook wel zoiets moeten hebben?

Vind dat met die gedroogde snippers een beetje eng, heb ook wel eens van die horrorverhalen gehoord dat scherpe stukjes in de keel zijn blijven hangen bij honden/katten.

Bedoel je die die ik noemde? De meeste gedroogde snacks zijn nog relatief zacht, zeker die kipstukjes die ik geef. Het kan vast blijven hangen, maar niet met meer kans dan een gewoon brokje ofzo.

Bedoelde inderdaad die, en dan met name zalmsnippers waar ik die horrorverhalen van hen gehoord. Denk dat die in dat verhaal vrij droog en scherp zijn geweest nadat er een stuk was afgebroken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 13:51

Misschien goed om even een update te geven: het spelletjes maken van eten, kopen van een voerbal en gedroogde snacks zijn helemaal top! Catnip vond hij alleen de eerste keer interessant, nu lijkt het hem niet meer zoveel te doen.

Merk met die voerbal wel dat hij echt ontzettend slim is en het heel snel heeft uitgevogeld hoe hij ze er zsm uit krijgt (lees: ram met je poot zo hard mogelijk die bal door de kamer en volg het spoor van brokjes). Dus ik denk dat ik binnenkort weer moet gaan zoeken maar meer uitdaging.

Had gedroogde zalmstrips gevonden die niet zo extreem hard & scherm zijn, als je die hem geeft dan kijkt hij je eerst aan alsof hij echt niet kan geloven dat dat écht helemaal voor hem alleen is en vervolgens gaat hij dan vakkundig likkend proberen dat ding op te eten :')

Mochten jullie nog meer goede tips hebben: ze zijn nog altijd welkom!

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:31

fijn dat het al wat beter gaat.
ik heb 2 katten, ( poes en kater) die deze zomer bij ons op stal geboren zijn. moeder en kittens hebben altijd voer genoeg gehad.
het katertje heeft ook echt een voer obsessie.
hij eet alles wat hij krijgen kan. groente, boterham, hondenbrokjes. ook eet hij stukken fleecedeken, handdoeken, veertjes van poezenspeelgoed...…
zijn zus heeft dit helemaal niet.
ik laat dus nergens niks meer liggen. en geen dekentjes meer.
ze krijgen 3 keer per dag vlees en 1 keer per dag brokjes, ( power of nature). ze blijven niet mauwen om eten gelukkig.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:44

DideH schreef:
Misschien goed om even een update te geven: het spelletjes maken van eten, kopen van een voerbal en gedroogde snacks zijn helemaal top! Catnip vond hij alleen de eerste keer interessant, nu lijkt het hem niet meer zoveel te doen.

Merk met die voerbal wel dat hij echt ontzettend slim is en het heel snel heeft uitgevogeld hoe hij ze er zsm uit krijgt (lees: ram met je poot zo hard mogelijk die bal door de kamer en volg het spoor van brokjes). Dus ik denk dat ik binnenkort weer moet gaan zoeken maar meer uitdaging.

Had gedroogde zalmstrips gevonden die niet zo extreem hard & scherm zijn, als je die hem geeft dan kijkt hij je eerst aan alsof hij echt niet kan geloven dat dat écht helemaal voor hem alleen is en vervolgens gaat hij dan vakkundig likkend proberen dat ding op te eten :')

Mochten jullie nog meer goede tips hebben: ze zijn nog altijd welkom!

Wij hebben deze, die is echt te zwaar om heel hard door de kamer te rollen. En de moeilijkheidsgraad kun je ook instellen.
https://www.zooplus.com/shop/cats/cat_t ... mes/174453