Tja, ik loop dus met zo'n irritante keffer

het is echt een ontzettend lieve boerenfox maar hij kan behoorlijk keffen soms, alleen als hij aan de lijn loopt trouwens. Als er mensen plots om de hoek komen, als er een hond recht op hem af loopt, als er iemand op wieltjes (skeelers, skateboard, etc) langs komt...
Verder luisterd hij super goed, trekt niet aan de lijn, is sociaal en niet opdringerig naar andere honden als hij losloopt. Ik vind het echt irritant dat hij vaak blaft, maar afleren is nog niet gelukt.
Bij de puppycursus hadden we geleerd om dit te negeren, het was onzekerheid en dat moet je niet straffen. Okee maar het werd niet minder. Als ik nee/stil zeg of hem streng toespreek is hij 1 tel stil, daarna blaft hij verder. Als ik hem een opdracht geef (zitten, liggen, rondje draaien) doet hij dat meteen, maar hij blijft wel blaffen. Hij blijft overigens wel dicht bij mij, hij vliegt niet op de hond of mensen af.
Het is ook niet dat hij heel de ronde constant keft hoor, maar bij onverwachte dingen laat hij flink van zich horen. Dus mocht iemand tips hebben hoe hier mee om te gaan, graag

. Flink streng toespreken bijvoorbeeld haalt niks uit.