Zodra het kon heb ik ze direct laten castreren, volgens mij waren ze toen 11 of 12 weken oud. Ik heb ze bij mij in de woonkeuken gehouden, super leuk en gezellig. Mochten altijd los als ik er was, en als ik weg ging gingen ze in een redelijk groot binnen hok. Ze knaagden wel aan de tafel, deurposten, kabels, en eigenlijk alles wel waar ze aan konden knagen.
Dat, in combinatie met dat ik de keukenvloer niet fijn voor ze vond en het feit dat ze in hoekjes piesten (ondanks dat ze hun vaste plekjes hadden hoor), heeft er voor gezorgd dat ik ze, zodra we de tuin op orde hadden, naar buiten hebben gedaan.
Ze zitten nu samen op een stuk van ongeveer 35m2, samen met de kippen. En heel eerlijk, ze krijgen wel minder aandacht natuurlijk, maar ze zijn zoveel leuker om naar te kijken. Ze rennen, springen, graven.. ik heb wel het hele stuk met gaas moeten onderleggen omdat ze zich uit gegraven hadden, maar nu dat gedaan is zitten ze veilig. Snachts sluit ik ze op in een veilig buitenhok, en smorgens gaan ze los als ik de pony’s ga voeren. Denk dat ze van 22.00 tot 7.00 opgesloten zitten en de rest los.
Ik zou zelf geen konijnen meer binnen houden, puur omdat ik ze buiten meer tot hun recht vind komen