Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
koetjeboe schreef:Ik heb hier een rooie die alleen maar brokjes wilt eten die voor de bak op de grond liggen.
Soms is de bak gewoon vol, of het bakjes van onze andere kat en dan zeurt hij net zo lang tot ik daar een handje uit pak en voor de bak neer leg. En dan is hij tevreden.
koetjeboe schreef:Ik heb hier een rooie die alleen maar brokjes wilt eten die voor de bak op de grond liggen.
Soms is de bak gewoon vol, of het bakjes van onze andere kat en dan zeurt hij net zo lang tot ik daar een handje uit pak en voor de bak neer leg. En dan is hij tevreden.
sannedeedee1 schreef:Zodra ik hem binnen haal ligt hij de hele avond bij me op schoot, maar mijn vriend vind hij maar niks. Zodra die hem aait terwijl die op mijn schoot ligt word hij direct wakker (terwijl ik hem de hele tijd aan het kriebelen ben) en gaat ie grommen of blazen, hij heeft nog nooit uit gehaald maar hij laat duidelijk merken dat hij hem niet aardig vind.
sannedeedee1 schreef:WoW wat een reacties al! Ik reageer even een beetje in het algemeen, meer tijd heb ik nu even niet, zal vanavond wat uitgebreider reageren.
Vannacht is dan plan stofzuiger in werking gegaan en voor vannacht was alleen de stofzuiger voor de deur al genoeg... maar heel af en toe heeft hij er zo nu en dan eens een nacht bij zitten dat het een keer goed gaat, dus dat zou ook toeval kunnen zijn.
Betreft het een keer goed straffen heb ik wel eens geprobeerd. Heb hem een keer heel erg laten schrikken (hij hing nog aan de deur terwijl ik de deur open gooide) en 10 minuten later hing ie er weer aan. Het zelfde gebeurden met toen ik hem onder de douche gezet had... hij heeft een mening, en dan moet het gebeuren, zo word je slaaf van je eigen kat.
Hij heeft ook genoeg plekken om te liggen, de openhaard is omgebouwd naar een kattenbed, hij heeft een mandje, een radiator mandje, en dan kan hij nog op de stoelen en bank gaan liggen.
Dat verhaal van Jolieen over dat dekentje, hilarisch
Sokje_6 schreef:sannedeedee1 schreef:WoW wat een reacties al! Ik reageer even een beetje in het algemeen, meer tijd heb ik nu even niet, zal vanavond wat uitgebreider reageren.
Vannacht is dan plan stofzuiger in werking gegaan en voor vannacht was alleen de stofzuiger voor de deur al genoeg... maar heel af en toe heeft hij er zo nu en dan eens een nacht bij zitten dat het een keer goed gaat, dus dat zou ook toeval kunnen zijn.
Betreft het een keer goed straffen heb ik wel eens geprobeerd. Heb hem een keer heel erg laten schrikken (hij hing nog aan de deur terwijl ik de deur open gooide) en 10 minuten later hing ie er weer aan. Het zelfde gebeurden met toen ik hem onder de douche gezet had... hij heeft een mening, en dan moet het gebeuren, zo word je slaaf van je eigen kat.
Hij heeft ook genoeg plekken om te liggen, de openhaard is omgebouwd naar een kattenbed, hij heeft een mandje, een radiator mandje, en dan kan hij nog op de stoelen en bank gaan liggen.
Dat verhaal van Jolieen over dat dekentje, hilarisch
Meen je dat je hem voor straf onder de douche hebt gezet? Dat is echt heel erg achterhaald en vooral een goede manier om je kat alleen maar onberekenbaarder te maken (naar je vriend ook).
Ook het gebruik van die stofzuiger vind ik geen handig plan, dan wordt stofzuiger = straf, dus als je dan gewoon in huis stofzuigt wordt dat ook gelinkt aan straf. Niet praktisch, maar vooral sneu.
Lees de blogs van deze praktijk even door, staan zeer bruikbare, goed onderbouwde tips in met een onderzochte achtergrond. https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/
Lukasje schreef:Toch ook even zeggen TS dat ik je volharding en inzet knap vind hoor. Bij menig ander was poeslief al laaaaang vertrokken
.