Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Delphi schreef:In Ouwehands lopen ze volgens mij ook samen in het berenbos. Nu weet ik niet hoe groot het leefgebied in Nuenen is. Maar ik heb het idee dat het in Ouwehands echt wel ruim opgezet is en ze elkaar prima uit de weg kunnen gaan.
luuntje schreef:Vreselijk.
Dieren kunnen geen kant op, worden bij elkaar gegooid en zoek het maar uit.
In Hoenderdaell lopen wolven en beren ook samen.
Echter zijn er openingen waar de wolven door kunnen om naar een andere ruimte te gaan en de beren niet.
Thats_Me schreef:Interessant om te zien hoe er gereageerd wordt door de groep. Natuurlijk zit je als dierentuin niet op zo'n incident te wachten echter blijven het roofdieren die ook soortgenoten kunnen afslachten als ze ziek, zwak etc zijn. Wolf was duidelijk kwetsbaar doordat ze in het water lag dus helaas voor haar was dat een trigger van de beren om aan te vallen. De winter komt er aanndus wellicht dat ze nog wat extra vetreserves aan willen leggen voordag ze in winterslaap gaan?
Vind het vooral altijd bijzonder hoe wij mensen reageren op zo'n incident.
luuntje schreef:Vreselijk.
Echter zijn er openingen waar de wolven door kunnen om naar een andere ruimte te gaan en de beren niet.
Keet schreef:luuntje schreef:Vreselijk.
Welke opening bedoel jij dan? Kom er regelmatig maar zover ik weet kunnen ze beide overal komen
DezeNaam schreef:De wolven en beren blijven in deze dierentuin ondanks dit incident nog steeds bij elkaar zitten maak ik op uit sommige reacties..? Wat vreselijk zeg. Arm beest wordt levend uit elkaar getrokken...
En mensen die zeggen dat dit 'natuurlijk' is, een dierentuin is allesbehalve natuurlijk. Tenzij deze beesten zich kilometers ver van elkaar kunnen verwijderen oké, maar dat is hier niet het geval, want mensen moeten de dieren natuurlijk ook van dichtbij kunnen bekijken, dat gaat niet als de verblijven te groot zijn. (En te veel geld zou je er ook niet aan willen uitgeven natuurlijk. )
gerpiegorp schreef:Dieren houden is allesbehalve natuurlijk. Daar horen paarden en honden ook bij. Ik denk niet dat jij een idee hebt wat dierentuinen en verzorgers doen aan educatie, verrijking, voer, inrichting van verblijven en dergelijke. Het is jammer dat veel mensen zo negatief erover denken. Menig dierentuindier heeft het beter dan het gemiddelde paard dat zoveel uur op stal staat. Dit soort dingen kunnen altijd gebeuren, bij leeuwen kan de man net zo goed de jonge welpen plosteling doodbijten. Bij bavianen zijn kidnappingen geen uitzondering, waarbij soms het jong een ellendig lange dood tegemoet gaat. Dat gebeurt. Moet je daarom dieren preventief uit elkaar halen? Nee, ik denk van niet. Het is oprecht ontzettend zonde dat het is gebeurd, maar het kan altijd gebeuren, ook binnen diersoorten zelf. Dierentuinen zijn er niet alleen voor ons plezier, dan zouden ze namelijk allerlei leuke circustrucjes doen met strikjes om hun nek. Dierentuinen zijn er ook om ons dingen bij te brengen, hoe de dieren leven en dergelijke of wat voor invloed wij hebben op hun leefgebied.
Elisa2 schreef:Ik weet niet wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd..ik vind die andere wolven vreselijk dapper en loyaal dat ze blijven proberen hun soortgenoot te redden. Die word gewoon levend? opgegeten...heel erg triest.
gerpiegorp schreef:DezeNaam schreef:De wolven en beren blijven in deze dierentuin ondanks dit incident nog steeds bij elkaar zitten maak ik op uit sommige reacties..? Wat vreselijk zeg. Arm beest wordt levend uit elkaar getrokken...
En mensen die zeggen dat dit 'natuurlijk' is, een dierentuin is allesbehalve natuurlijk. Tenzij deze beesten zich kilometers ver van elkaar kunnen verwijderen oké, maar dat is hier niet het geval, want mensen moeten de dieren natuurlijk ook van dichtbij kunnen bekijken, dat gaat niet als de verblijven te groot zijn. (En te veel geld zou je er ook niet aan willen uitgeven natuurlijk. )
Dieren houden is allesbehalve natuurlijk. Daar horen paarden en honden ook bij. Ik denk niet dat jij een idee hebt wat dierentuinen en verzorgers doen aan educatie, verrijking, voer, inrichting van verblijven en dergelijke. Het is jammer dat veel mensen zo negatief erover denken. Menig dierentuindier heeft het beter dan het gemiddelde paard dat zoveel uur op stal staat. Dit soort dingen kunnen altijd gebeuren, bij leeuwen kan de man net zo goed de jonge welpen plosteling doodbijten. Bij bavianen zijn kidnappingen geen uitzondering, waarbij soms het jong een ellendig lange dood tegemoet gaat. Dat gebeurt. Moet je daarom dieren preventief uit elkaar halen? Nee, ik denk van niet. Het is oprecht ontzettend zonde dat het is gebeurd, maar het kan altijd gebeuren, ook binnen diersoorten zelf. Dierentuinen zijn er niet alleen voor ons plezier, dan zouden ze namelijk allerlei leuke circustrucjes doen met strikjes om hun nek. Dierentuinen zijn er ook om ons dingen bij te brengen, hoe de dieren leven en dergelijke of wat voor invloed wij hebben op hun leefgebied.
Sassy schreef:Elisa2 schreef:Ik weet niet wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd..ik vind die andere wolven vreselijk dapper en loyaal dat ze blijven proberen hun soortgenoot te redden. Die word gewoon levend? opgegeten...heel erg triest.
Tja, als een wolf een schaap pakt in de natuur dan wordt dat schaap ook levend uit elkaar getrokken en opgegeten. En als het arme schaap pech heeft leeft het nog urenlang, half opgevreten en wel.
Daar hebben mensen dan geen moeite mee, "dat is de natuur" hoor ik heel vaak, en nu is het opeens een drama?
Of is het eerder een kwestie van wat ik niet zie is er niet? En nu werd het dan toevallig gefilmd, en dat maakt het dan erg?
Wat ik erg vind is dat er überhaupt dieren in hokjes in een dierentuin opgesloten moeten worden om als vermaak voor mensen te dienen, mij krijg je dus geen dierentuin in, daar doe ik niet (meer) aan mee!