Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SweetVanille schreef:Wel vangen. Straks krijg je haar + evt kittens helemaal niet meer te pakken. Of de kittens wel en de poes niet, dan hebben ze geen melk..
Edit; en als je haar echt niet in huis kunt houden, naar een opvang doen die haar wel alles kan bieden wat dat betreft
dees_daan schreef:Ik zou toch nu al overleggen met een opvang/asiel over het castreren straks. Je kan plek hebben voor een aantal katten maar als de kleintjes ook weer kleintjes krijgen draag je wel bij aan het kattenoverschot. Wilde katten mogen nu al geschoten worden en dat is niet omdat er maar een paar rondlopen..
[ [url=m/m8tuxQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
dees_daan schreef:Die katers dekken wel weer de poezen in de omgeving. En in een agrarische omgeving lopen er daar genoeg van.
Het is gewoon echt een probleem, de katten die gedumpt worden in een landelijke omgeving en zich daar voortplanten, natuurlijk gaat er ook wel eens wat dood maar dat staat niet in verhouding met hoeveel katten er elk jaar bij komen.
Of de gemiddelde aantallen nou wel of niet helemaal kloppen, het geeft wel aan dat het niet bij een paar katten op eigen erf blijft als je niets doet.
Ik zou als ik TS was dan ook overleggen en vragen of het een mogelijkheid is om een afspraak te maken zodra de kittens voor castratie kunnen, het asiel plaatst verwilderde katten toch meestal terug dus het is niet zo dat je ze dan meteen kwijt bent.
IMJ schreef:Hoe gaat het met de poes?
A3a1 schreef:Als ze drachtig is
Gewoon laten, die vind wel een warm plekje in het hooi of stro.
Als je gewoon blijft voeren, zijn die kittens als ze straks 4 weken zijn, niet beter gewend en kun je erbij gaan zitten en handtam maken.
Wat je eventueel kunt doen is een oud konijnenhok van marktplaats, pootjes eraf halen, deurtje openzetten, stro erin.
Mooi beschut plekje!
Veel plezier
Als ze niet drachtig is, ff aankijken wat je wil, haar houden, anders handtam maken en naar asiel brengen....dan heb je wel kans dat ze weer schuw wordt en is het lastig.
Nicky1963 schreef:IMJ schreef:Hoe gaat het met de poes?
Hoi, met de poes gaat het prima, waarschijnlijk toch niet drachtig maar alleen een beetje bol door het goede leven en een dikke vacht
Ze is nog steeds gewoon los, heeft een lekker warm plekje in de stal, komt af en toe achter mij aan het huis binnenlopen en is graag in mijn gezelschap als ik op stal bezig ben.
Ze mag gewoon bij ons blijven, heb haar gisteren weer ontwormd en ontvlooid met pilletjes. Ze krijgt wat ze nodig heeft en ze voelt zich heel goed, want ze speelt!