Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gypsy schreef:Juridisch is deze kwestie glashelder, schade gemaakt door jouw dier draai je 100 % voor op. Dus idd haar die rekening presenteren, als ze het in haar portemennee gaat voelen gaat ze misschien wel maatregelen nemen.
Kmbrly schreef:Goof schreef:Ze is zelf verantwoordelijk voor haar kat dus als het zo niet gaat zal ZIJ een oplossing moeten bieden, niet jij.
Ik zou haar om te beginnen sowieso alles laten betalen.
Ts is ook verantwoordelijk want ze laat haar kat ook buiten
Gee schreef:Ik heb dit opgelost door hem een halsband te geven met twee luide belletjes. (Niet de standaard meegeleverde kleintjes)
Zodoende konden andere katten hem altijd horen en op tijd maken dat ze weg kwamen. Daarna zijn er nooit meer incidenten geweest.
Wellicht helpt dit bij jullie ook.
Billy schreef:Kmbrly schreef:
Ik heb ook last van loslopende katten in de buurt. Nou schijnen die beesten het leuk te vinden om ovrr de schutting te lopen als mijn honden buiten zijn. Mijn kruising Setter springt ernaar en als hij er een te grazen krijgt is hij dood. Mag ik dan mijn honden niet meer in mijn eigen tuin loslaten?
KimD schreef:Gypsy schreef:Juridisch is deze kwestie glashelder, schade gemaakt door jouw dier draai je 100 % voor op. Dus idd haar die rekening presenteren, als ze het in haar portemennee gaat voelen gaat ze misschien wel maatregelen nemen.
En hoe wil TS dan bewijzen dat het de buurkat was behalve "Ja, die van de buren was het!"?
Kan net zo goed een van die andere katten zijn in de buurt.
Indestal schreef:Mensen vergeten dat katten jagers zijn, hun eigen territorium hebben en als er veel katten in de buurt zijn, gaat dat fout..vaak hebben de katten een ritme met naar buiten gaan en gaan om en om, maar als er ge veel zijn, gaat jet foit.
Is niet de verantwoording van de buurvrouw, belletjes is een goed idee, maar als joiw kat het niet leert om niet in de jachttijden en territorium van zijn buurkat te komen, wordt het vechen...en de sterkste wint.
Je kat meer binnen houden en helaas is hij de piepel die korte buitenritjes mag maken in de territoria van de andere katten, of hij moet een gorde padvinder worden en zijn gebied ver buiten de buurt gaan zoeken..
Gypsy schreef:Ze schrijft in de op dat ze het hem heeft zien doen.
sneeuwpop schreef:Lekkere eigenaar als je principe belangrijker is dan de veiligheid van je kat... Daarbij kun je het blijkbaar ook nog prima betalen, zoals je zelf aangeeft.
Gypsy schreef:Juridisch is deze kwestie glashelder, schade gemaakt door jouw dier draai je 100 % voor op. Dus idd haar die rekening presenteren, als ze het in haar portemennee gaat voelen gaat ze misschien wel maatregelen nemen.
Lizzyy schreef:Het is jullie beide verantwoordelijkheid, jij laat je kat buiten op openbaar terrein en zij die van haar ook. Als je niet meer wilt dat je kat aangevallen wordt geef je je kat of een lesje weerbaarheidscursus of laat je hem binnen.
Dat van het bandje vind ik inderdaad wel een goed idee
Citaat:Ik heb ook last van loslopende katten in de buurt. Nou schijnen die beesten het leuk te vinden om ovrr de schutting te lopen als mijn honden buiten zijn. Mijn kruising Setter springt ernaar en als hij er een te grazen krijgt is hij dood. Mag ik dan mijn honden niet meer in mijn eigen tuin loslaten?
Wildgirl schreef:Christiene schreef:Moet je tuin wel ook zo afdichtingen dat hij er van boven of buiten af ook niet in kan
En dat is dus bijna niet te doen gezien onze huizen en daken dus aan elkaar grenzen(2o1).
Daarnaast, zo'n grapje kost mij een paar honderd euro en een hoop werk wat ik uiteraard er voor over heb maar ergens steekt het me omdat het haar kat is welke de problemen veroorzaakt...
Kmbrly schreef:Goof schreef:Ze is zelf verantwoordelijk voor haar kat dus als het zo niet gaat zal ZIJ een oplossing moeten bieden, niet jij.
Ik zou haar om te beginnen sowieso alles laten betalen.
Wildgirl schreef:Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk.
Als we er niet uitkomen dan gaat er een ijzeren hekwerk rond mijn tuin, jammer voor kat zijn zwerflust maar beter veilig en wel frisse lucht dan vrijheid en verwondingen of erger.
Nogmaals, dat staat los van mijn vraag.
Kan en mag ik wat verwachten van mijn buurvrouw hierin?
Jullie persoonlijke mening is niet relevant, ik zoek een stuk informatie en/of ervaringen van mensen met vergelijkbare situaties.
@sieltjuh en sneeuwpop, deze aanval heeft gisteren rond 23.00 uur plaatsgevonden, ik heb nog geen tijd gehad mijn tuin aan te passen
Ik heb vanmiddag vanuit alle openheid het gesprek met mijn buurvrouw gevoerd, als zij voet bij stuk houdt en niets aan wil passen zal ik dat inderdaad gaan doen. Ik laat mijn dier niet moedwillig aanvallen/ verwonden. Ik zeg nergens dat ik die aanpassing niet wil...ik wou echter eerst kijken of de buurvrouw maatregelen wil nemen gezien het haar kat is. Ik had dat nl als eigenaresse dan een agressieve kat wél gedaan.