Haan is ineens een eikel geworden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Haan is ineens een eikel geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:29

Geweldig topic :D

Even iets anders, als een haan een eikel is geworden is zijn vlees dan nu ook vegetarisch? Dat zou wel een uitkomst zijn!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:36

Amyyy schreef:
Het is 1.10 snachts en ik heb zojuist 3 filmpjes gekeken over hoe je sporen bij een haan verwijderd. Ik moet over 6 uur opstaan, wat een leven.

Veel succes met je haan :D

_O- _O- _O-

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:55

Mars schreef:
Geweldig topic :D

Even iets anders, als een haan een eikel is geworden is zijn vlees dan nu ook vegetarisch? Dat zou wel een uitkomst zijn!

:')

Maar even serieus dit komt geheid door de rui. Dan is het hier ook ieder jaar ineens ieder voor zich. Zodra de rui er door is is het dan weer allemaal koek en ei.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:12

Amable schreef:
Ook net een filmpje gekeken van de haan, de spoor en de aardappel... Ik vraag me toch altijd af, wie is dat die zoiets als allereerste bedenkt? Dat je op een dag wakker wordt en denkt, ah, die sporen van die haan kan ik misschien wel verwijderen door de spoor in een gekookte aardappel te stoppen :)* Hoe dan?

Dat heb ik ook met de eerste mens die bedacht "hee, koeienmelk.."

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:19

Dat met de aardappel doen wij ook.We hebben een haan die tot boven onze knieën komt en niet naar de dames een eikel word maar naar ons.Als 1 van de dames haar bevallige snavel opent vind hij het een reden om zijn sporen in onze kuiten te zetten en zo'n joekel van minimum 7 kg is dan niet leuk.Dus op advies van een kippenfokker ook een halfgekookte aardappel o de sporen prikken en een poos laten zitten en dan valt er een groot gedeelte zo af.Wel zien dat de aardappel iets afgekoeld is voor je hem er op prikt en niet door koken anders werkt het niet.
Het eikel gedeelte zal door de herfst komen ,dan komen alle eikels weer te voorschijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:22

Snadrem schreef:
Dat heb ik ook met de eerste mens die bedacht "hee, koeienmelk.."

Nou. Ik kan me voorstellen als je kilometers moet lopen voor water en je bedenkt dat de dieren die je houdt gratis drinken geven, je sneller geneigd bent om eens wat te proberen. :D

Alleen hoe ze dan ooit bij boter en kaas gekomen zijn? :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:23

Mijn eerste reactie was: penopauze. Dat van die sporen of de rui klinkt een stuk aannemelijker. Heb net ook zo’n filmpje met een hete aardappel zitten kijken. Bijzonder.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:29

Dat van die aardappel schijnt een chemische reactie te zijn,is mij verteld.Dus of dat waar is laat ik in het midden,maar het werkt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 09:35

Ik ben blij dat het mensen heeft vermaakt in de tussentijd :)) :') , maar ben nog blijer met de mogelijke oplossingen. Sporen zijn erg lang dus is misschien sowieso een goede reden om te verwijderen ongeacht of het de oorzaak is van de huidige problemen. Nu nog even moed verzamelen :=

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:16

Iris82 schreef:
Snadrem schreef:
Ik volg even. Reuze benieuwd of meneer Haan ook weer onteikeld als hij ontspoord wordt.

De meesten worden er niet beter van als ze ontspoord raken. :=

Hoezo niet. ik heb niet het idee dat ze er weet van hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:22

pillow schreef:
Iris82 schreef:

Hoezo niet. ik heb niet het idee dat ze er weet van hebben.

8-) :D

http://www.vandale.nl

ont·spo·ren (ontspoorde, is ontspoord)
1 (van een trein) uit de rails raken
2 (figuurlijk) van het goede pad afraken <- :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:23

:+ :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:26

Iris82 schreef:

_/-\o_ gewéldig.

On topic: Sporen hebben geen effect op het gedrag. Alleen ietwat op de ernst van de gevolgen.

Helaas is het vrij normaal dat hanen hanig gesdrag vertonen.
Vier jaar is nog niet oud maar juist net volwassen.
Bij ons wordt de baashaan steevast agressief na verloop van een paar jaar. Ook naar mensen.
Erg jammer; dan zijn ze juist zo mooi.
Van de zomer de baas een kop gesneld en nu zijn de overblijvers nog aan het uitmaken wie baas wordt. Komend voorjaar is er weer een baashaan en zomer 2021 is het dan weer exit voor die haan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 10:47

Hij is ouder, maar ik heb nu 4 jaar het zelfde setje. De haan is een jaar of 6-7 nu. Ik kijk even hoe het verder gaat.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:36

IK vind het wel gek. Onze eerste haan was een 'legbatterijhaan', groot en gevaarlijk agressief, tegen de kinderen en de kippen. De tweede haan was altijd vriendelijk. Onze derde haan - nu een jaar of twaalf oud - is ook tijdens de rui gewoon heel lief en zorgzaam naar zijn hennen. Hij heeft destijds wel zijn toen 8-jarige vader omgebracht, maar verder is hij lief tegen mensen en hennen. Ze zien er momenteel allemaal heel sneu uit, maar zijn gedrag is onveranderd.

Misschien is hij niet in orde?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:47

[quote="Hevonen"] Onze derde haan - nu een jaar of twaalf oud - is ook tijdens de rui gewoon heel lief en zorgzaam naar zijn hennen. Hij heeft destijds wel zijn toen 8-jarige vader omgebracht, maar verder is hij lief tegen mensen en hennen.

Wie raapt mij op?? _/-\o_. Dit is waarom ik op mijn oude dag Bokt verslaafde ben

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:50

truus1957 schreef:
Hevonen schreef:
Onze derde haan - nu een jaar of twaalf oud - is ook tijdens de rui gewoon heel lief en zorgzaam naar zijn hennen. Hij heeft destijds wel zijn toen 8-jarige vader omgebracht, maar verder is hij lief tegen mensen en hennen.

Wie raapt mij op?? _/-\o_

Nee, ik snap je helemaal. Het klinkt erg raar. Maar het vechten tussen hanen staat duidelijk los van de rest van het gedrag. Zorgzamer dier is er niet. Hij plukt zelfs bessen voor zijn hennen, graaft wormen voor ze op etc.

En nee, ik heb het hem eerst ook echt wel kwalijk genomen dat hij zijn vader in een gevecht heeft verslagen. Die vader had overigens al eens met moeite de aanval van een andere zoon overleefd. Maar heb bedacht dat je dieren en mensen nu eenmaal niet kunt vergelijken... niet in positieve en niet in negatieve zin...