Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Balou_k schreef:De katten komen niet buiten, dus van egels lijkt me onwaarschijnlijk.
De bouwput gaan we een Belgische bom ingooien. Dat kan nu nog gewoon! Van de week eens omgaan. Wie weet komt het daar potverdikkie wel van heen! De schoenen gaan dan wel onder aan de trap uit, maar als ik langs beneden kom als ik man eens een kop koffie breng kan dat wel via shirt oid mee komen.
Van het wassen/ontvlooien ben ik me bewust. Verder inderdaad alles lekker inspuiten.
The wrath of the human against the fleas is begonnen.
Indestal schreef:Vlooien springen over, je hoeft maar ergens te zijn waar iemand kattenvlooien heeft en hoppa...de dierenspeciaalzaak vertelde mij dat kattenvlooien net zo goed op honden zitten, dat er meer kattenvlooien zijn en dat deze overheersen..
De eitjes kunnen jaren overleven in spleten en gaten..ook jouw schoenen moet je inspuiten en bedenk bij wie je bent geweest de afgelopen periode met huisdieren, zeker als de dieren weg zijn geweest ivm vakantie of als je katten hebt eten gegeven tijdens vakantie bj iemand.
peach2001 schreef:Veerust, ja die we op stal gebruiken, bevat dezelfde werkzame stoffen als anit-vlo-middelen. Wij gebruiken het zowel voor de omgeving als op de beesten zelf. De halve naakthond van zusje trekt ze aan als een magneet en ze vallen er gewoon dood vanaf. De omgeving sprayen, even een paar uur laten zitten en dan stofzuigen. Als ze niet sterven maar alleen verdoofd raken dan komen ze weer tot leven na 8 tot 12 uur, dus voor die tijd even stofzuigen iig.
Ils_K schreef:Ik lees dat de hond een pil krijgt die 3 maanden werkt, Bravecto?
Waarom geef je de katten die ook niet? Want die is er in een pipet voor de kat en werkt zeer goed.
henny_w schreef:Vooral niet vergeten om na het stofzuigen even wat antivlo spuitmiddel in de stofzuiger te spuiten zodat het ook in de stofzak terecht komt. Eventuele vlooien of larven gaan dan in de stofzuiger alsnog dood.
Niqui schreef:Wij gebruiken al jaren Program injecties voor de katten. Werkt echt super, geen vlo meer gezien sinds die tijd. De dierenarts gaf ons destijds mee dat je eerst nog een keer druppels moet gebruiken. Want het duurt even voordat het werkt. Gewoon even geduld hebben, denk ik.
Jolliegirl schreef:Kijk wel uit met Permetrine als werkzame stof...
Heet dat zo? ben ff de naam kwijt..
GDG schreef:Vooral ook even een tijd niet dweilen, enkel stofzuigen.
Donkydonkje schreef:Balou_k schreef:De katten komen niet buiten, dus van egels lijkt me onwaarschijnlijk.
De bouwput gaan we een Belgische bom ingooien. Dat kan nu nog gewoon! Van de week eens omgaan. Wie weet komt het daar potverdikkie wel van heen! De schoenen gaan dan wel onder aan de trap uit, maar als ik langs beneden kom als ik man eens een kop koffie breng kan dat wel via shirt oid mee komen.
Van het wassen/ontvlooien ben ik me bewust. Verder inderdaad alles lekker inspuiten.
The wrath of the human against the fleas is begonnen.
oooh ja die blijken goed te zijn die bommen, dan komt het echt overal. Zorg wel dat je dan tegelijk de dieren ontvlooit en de rest van je huis en dieren meeneemt met het ontvlooien.
En inderdaad, alles helemaal lekker onderspuiten, zorg wel dat jullie en de dieren uit het huis zijn voor minimaal een uur. En dat je ze eerst behandeld voordat je ze terug in huis zet. Maar ik denk dat je daar al wel van op de hoogte was.
Succes met de vlooien oorlog.
maitestar23 schreef:Vergeet niet dat als de larve eenmaal in zijn cocon is gekropen deze nergens van dood gaat.
Niet van schoonmaakmiddelen, gif, stoom en noem maar op.
Deze kunnen echt een eeuwigheid blijven liggen en kiezen zelf een moment uit waarop ze uitkomen.
Dit is nu echt weer zo'n periode, de kachels gaan namelijk af en toe weer aan.
Dus aan af en toe een vlo zul je helaas niet ontkomen.
peach2001 schreef:Veerust, ja die we op stal gebruiken, bevat dezelfde werkzame stoffen als anit-vlo-middelen. Wij gebruiken het zowel voor de omgeving als op de beesten zelf. De halve naakthond van zusje trekt ze aan als een magneet en ze vallen er gewoon dood vanaf. De omgeving sprayen, even een paar uur laten zitten en dan stofzuigen. Als ze niet sterven maar alleen verdoofd raken dan komen ze weer tot leven na 8 tot 12 uur, dus voor die tijd even stofzuigen iig.
Balou_k schreef:Ik spuit ruimte voor ruimte. Vandaag de boven, trap, gang. Morgen de woonkamer. En dan wissel ik de katten en onszelf om met de ruimte waar we komen.
Ik stofzuig juist. Dan spray ik en dan stofzuig ik twee dagen niet. Dan stofzuig ik weer en dan spray ik weer en stofzuig ik wederom 2 dagen niet. Anders zuig ik het spul toch direct weer op..?
annepaardoes schreef:peach2001 schreef:Veerust, ja die we op stal gebruiken, bevat dezelfde werkzame stoffen als anit-vlo-middelen. Wij gebruiken het zowel voor de omgeving als op de beesten zelf. De halve naakthond van zusje trekt ze aan als een magneet en ze vallen er gewoon dood vanaf. De omgeving sprayen, even een paar uur laten zitten en dan stofzuigen. Als ze niet sterven maar alleen verdoofd raken dan komen ze weer tot leven na 8 tot 12 uur, dus voor die tijd even stofzuigen iig.
Pas op met wat je adviseert. Buitenom je niet weet of de hoeveelheden niet schadelijk zijn is perimetrin sowieso giftig voor katten.
Donkydonkje schreef:robert45 schreef:Ga inderdaad lekker je dekbedden inspuiten met vergif. Heerlijk om eronder te gaan slapen.
Dan lig je dus met je neus erin...
.
Doe is niet zo raarNatuurlijk moet je daarna de boel luchten. Met alleen wassen kom je er niet hoor.