Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:52

Vergeet niet dat als de larve eenmaal in zijn cocon is gekropen deze nergens van dood gaat.
Niet van schoonmaakmiddelen, gif, stoom en noem maar op.
Deze kunnen echt een eeuwigheid blijven liggen en kiezen zelf een moment uit waarop ze uitkomen.
Dit is nu echt weer zo'n periode, de kachels gaan namelijk af en toe weer aan.
Dus aan af en toe een vlo zul je helaas niet ontkomen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:53

Stronghold werkt heel goed voor honden (antivlo en ontworming in 1) is er volgens mij ook voor katten.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:57

Balou_k schreef:
De katten komen niet buiten, dus van egels lijkt me onwaarschijnlijk.

De bouwput gaan we een Belgische bom ingooien. Dat kan nu nog gewoon! Van de week eens omgaan. Wie weet komt het daar potverdikkie wel van heen! De schoenen gaan dan wel onder aan de trap uit, maar als ik langs beneden kom als ik man eens een kop koffie breng kan dat wel via shirt oid mee komen.

Van het wassen/ontvlooien ben ik me bewust. Verder inderdaad alles lekker inspuiten.

The wrath of the human against the fleas is begonnen. :+

oooh ja die blijken goed te zijn die bommen, dan komt het echt overal. Zorg wel dat je dan tegelijk de dieren ontvlooit en de rest van je huis en dieren meeneemt met het ontvlooien.

En inderdaad, alles helemaal lekker onderspuiten, zorg wel dat jullie en de dieren uit het huis zijn voor minimaal een uur. En dat je ze eerst behandeld voordat je ze terug in huis zet. Maar ik denk dat je daar al wel van op de hoogte was.

Succes met de vlooien oorlog.

GDG

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:14

Vooral ook even een tijd niet dweilen, enkel stofzuigen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:22

Indestal schreef:
Vlooien springen over, je hoeft maar ergens te zijn waar iemand kattenvlooien heeft en hoppa...de dierenspeciaalzaak vertelde mij dat kattenvlooien net zo goed op honden zitten, dat er meer kattenvlooien zijn en dat deze overheersen..

De eitjes kunnen jaren overleven in spleten en gaten..ook jouw schoenen moet je inspuiten en bedenk bij wie je bent geweest de afgelopen periode met huisdieren, zeker als de dieren weg zijn geweest ivm vakantie of als je katten hebt eten gegeven tijdens vakantie bj iemand.

Honden vlooien komen indd zeer weinig voor
Vlooien kan je overal mee vandaan nemen, maakt niet uit of je je schoenen in de gang uit doet, ze zijn dan al binnen. Ook kunnen ze indd jaren overleven als larve.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:41

Kijk wel uit met Permetrine als werkzame stof...
Heet dat zo? ben ff de naam kwijt..

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:58

Wij gebruiken al jaren Program injecties voor de katten. Werkt echt super, geen vlo meer gezien sinds die tijd. De dierenarts gaf ons destijds mee dat je eerst nog een keer druppels moet gebruiken. Want het duurt even voordat het werkt. Gewoon even geduld hebben, denk ik.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:09

Vooral niet vergeten om na het stofzuigen even wat antivlo spuitmiddel in de stofzuiger te spuiten zodat het ook in de stofzak terecht komt. Eventuele vlooien of larven gaan dan in de stofzuiger alsnog dood.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:28

peach2001 schreef:
Veerust, ja die we op stal gebruiken, bevat dezelfde werkzame stoffen als anit-vlo-middelen. Wij gebruiken het zowel voor de omgeving als op de beesten zelf. De halve naakthond van zusje trekt ze aan als een magneet en ze vallen er gewoon dood vanaf. De omgeving sprayen, even een paar uur laten zitten en dan stofzuigen. Als ze niet sterven maar alleen verdoofd raken dan komen ze weer tot leven na 8 tot 12 uur, dus voor die tijd even stofzuigen iig.

Pas op met wat je adviseert. Buitenom je niet weet of de hoeveelheden niet schadelijk zijn is perimetrin sowieso giftig voor katten.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:38

Ik lees dat de hond een pil krijgt die 3 maanden werkt, Bravecto?
Waarom geef je de katten die ook niet? Want die is er in een pipet voor de kat en werkt zeer goed.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 20:46

Ils_K schreef:
Ik lees dat de hond een pil krijgt die 3 maanden werkt, Bravecto?
Waarom geef je de katten die ook niet? Want die is er in een pipet voor de kat en werkt zeer goed.

Die krijgt de hond inderdaad!

Omdat twee van mijn katten daarna overgeven: werkzaam: Nope. En het dan makkelijker is ze dan maar allen te pippeten + program. :)

Althans, van ontwormingspillen gingen ze kotsen. Ze krijgen ontwormings pasta. Nu dus allemaal sowieso weer in verband de vlooien:lintworm.

Anders had ik dat inderdaad zeker gegeven!

henny_w schreef:
Vooral niet vergeten om na het stofzuigen even wat antivlo spuitmiddel in de stofzuiger te spuiten zodat het ook in de stofzak terecht komt. Eventuele vlooien of larven gaan dan in de stofzuiger alsnog dood.

Ik was van plan die opvangbak schoon te maken en dan omgevingsspray er in te doen!

Niqui schreef:
Wij gebruiken al jaren Program injecties voor de katten. Werkt echt super, geen vlo meer gezien sinds die tijd. De dierenarts gaf ons destijds mee dat je eerst nog een keer druppels moet gebruiken. Want het duurt even voordat het werkt. Gewoon even geduld hebben, denk ik.

Hier hebben ze het dus 8 september gehad (in combi met vlooien druppels).
Werkt dat nog niet dan..?

Jolliegirl schreef:
Kijk wel uit met Permetrine als werkzame stof...
Heet dat zo? ben ff de naam kwijt..

Dat spul komt hier NOOIT meer in huis nee.....

GDG schreef:
Vooral ook even een tijd niet dweilen, enkel stofzuigen.

Ja klopt. Vocht vinden de lekker schijnt!

Donkydonkje schreef:
Balou_k schreef:
De katten komen niet buiten, dus van egels lijkt me onwaarschijnlijk.

De bouwput gaan we een Belgische bom ingooien. Dat kan nu nog gewoon! Van de week eens omgaan. Wie weet komt het daar potverdikkie wel van heen! De schoenen gaan dan wel onder aan de trap uit, maar als ik langs beneden kom als ik man eens een kop koffie breng kan dat wel via shirt oid mee komen.

Van het wassen/ontvlooien ben ik me bewust. Verder inderdaad alles lekker inspuiten.

The wrath of the human against the fleas is begonnen. :+

oooh ja die blijken goed te zijn die bommen, dan komt het echt overal. Zorg wel dat je dan tegelijk de dieren ontvlooit en de rest van je huis en dieren meeneemt met het ontvlooien.

En inderdaad, alles helemaal lekker onderspuiten, zorg wel dat jullie en de dieren uit het huis zijn voor minimaal een uur. En dat je ze eerst behandeld voordat je ze terug in huis zet. Maar ik denk dat je daar al wel van op de hoogte was.

Succes met de vlooien oorlog.

Ik spuit ruimte voor ruimte. Vandaag de boven, trap, gang. Morgen de woonkamer. En dan wissel ik de katten en onszelf om met de ruimte waar we komen.

maitestar23 schreef:
Vergeet niet dat als de larve eenmaal in zijn cocon is gekropen deze nergens van dood gaat.
Niet van schoonmaakmiddelen, gif, stoom en noem maar op.
Deze kunnen echt een eeuwigheid blijven liggen en kiezen zelf een moment uit waarop ze uitkomen.
Dit is nu echt weer zo'n periode, de kachels gaan namelijk af en toe weer aan.
Dus aan af en toe een vlo zul je helaas niet ontkomen.

Maar dan moeten ze toch direct op mijn katten dood gaan door de pipet en zich vanaf dan door de Program zich niet meer kunnen voortplanten? Dan moet het toch eens stoppen..?

peach2001 schreef:
Veerust, ja die we op stal gebruiken, bevat dezelfde werkzame stoffen als anit-vlo-middelen. Wij gebruiken het zowel voor de omgeving als op de beesten zelf. De halve naakthond van zusje trekt ze aan als een magneet en ze vallen er gewoon dood vanaf. De omgeving sprayen, even een paar uur laten zitten en dan stofzuigen. Als ze niet sterven maar alleen verdoofd raken dan komen ze weer tot leven na 8 tot 12 uur, dus voor die tijd even stofzuigen iig.

Ik stofzuig juist. Dan spray ik en dan stofzuig ik twee dagen niet. Dan stofzuig ik weer en dan spray ik weer en stofzuig ik wederom 2 dagen niet. Anders zuig ik het spul toch direct weer op..?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 20:50

Net weer de katten gekamt.. Vang ik een vlo, yay, ontsnapt dat mottig beest me. -O-

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:55

De Bravecto kat is er alleen in pipet vorm, niet in pil vorm ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 21:08

Ils_K schreef:
De Bravecto kat is er alleen in pipet vorm, niet in pil vorm ;)

Dan vergis ik me met een andere pil of toch de ontwormingstablet. :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:15

Jolliegirl schreef:
Hmm, zijn ze niet resistent?

Kan niet, het ene middel werkt wel veel sneller dan het andere middel.

Resistentie is in geen enkel onderbouwd onderzoek aangetoond.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:16

De program werkt wrs wel maar er zullen ongetwijfeld nog eitjes en larven in huis zijn. T duurt even voor je die cyclus helemaal kwijt bent en kan bouwen op de vlo die zich niet voort kan planten...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 21:16

wendy1987 schreef:
De program werkt wrs wel maar er zullen ongetwijfeld nog eitjes en larven in huis zijn. T duurt even voor je die cyclus helemaal kwijt bent en kan bouwen op de vlo die zich niet voort kan planten...

Vlooien zijn stom, aldus mezelf.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:26

Balou_k schreef:
Ik spuit ruimte voor ruimte. Vandaag de boven, trap, gang. Morgen de woonkamer. En dan wissel ik de katten en onszelf om met de ruimte waar we komen.

Ik stofzuig juist. Dan spray ik en dan stofzuig ik twee dagen niet. Dan stofzuig ik weer en dan spray ik weer en stofzuig ik wederom 2 dagen niet. Anders zuig ik het spul toch direct weer op..?

Je moet dus juist in 1 keer je hele huis doen. als je de ene dag boven doet en de andere dag beneden helpt het niet effectief genoeg. Hele huis in 1 keer!

NIET van tevoren stofzuigen, eerst je hele huis van top tot teen sprayen, je dieren behandelen, van mij part na twee uur kun je je huis weer in. Zorg ook dat je dus je stofzuiger, dekbedden, echt alles insprayt, anders kom je er niet vanaf in jullie situatie.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:29

annepaardoes schreef:
peach2001 schreef:

Pas op met wat je adviseert. Buitenom je niet weet of de hoeveelheden niet schadelijk zijn is perimetrin sowieso giftig voor katten.

Dat zit niet in veerust

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:30

Ga inderdaad lekker je dekbedden inspuiten met vergif. Heerlijk om eronder te gaan slapen.

Dan lig je dus met je neus erin...

Eventueel uitwassen die handel. Meer is niet nodig.
Stofzuigerzak of weggooien of in de vriezer. Ook niets erin spuiten. Elke keer dat je dat ding aanzet komt het zo weer in de lucht.

Verder als je kinderen hebt onder de 4 jaar dan NIETS gebruiken als bestrijdingsmiddel. Dan kan je van sectolin een gebruiken op basis van dimethicone. Oftewel een soort van siliconen wat veilig is voor mens en dier en kind.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:32

robert45 schreef:
Ga inderdaad lekker je dekbedden inspuiten met vergif. Heerlijk om eronder te gaan slapen.

.

Doe is niet zo raar :+ Natuurlijk moet je daarna de boel luchten. Met alleen wassen kom je er niet hoor.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:38

Donkydonkje schreef:
robert45 schreef:

.

Doe is niet zo raar :+ Natuurlijk moet je daarna de boel luchten. Met alleen wassen kom je er niet hoor.

Luchtwegproblemen zijn ook te creëren... Bestrijdingsmiddelen zijn geen lekker spul. Daar helpt luchten niet tegen.

Niet voor niets mag je het niet gebruiken bij kinderen onder de 4 jaar. Ook niet als ze een dagje wegblijven en daarna weer terugkomen. Gezond is het gewoon niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:45

Ts, las ik het goed en ben je zwanger? Veel bestrijdingsmiddelen zijn ook no go tijdens zwangerschap (vb bom)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:06

Donkydonkje schreef:
NIET van tevoren stofzuigen, eerst je hele huis van top tot teen sprayen, je dieren behandelen, van mij part na twee uur kun je je huis weer in. Zorg ook dat je dus je stofzuiger, dekbedden, echt alles insprayt, anders kom je er niet vanaf in jullie situatie.

Waarom niet?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:19

Zie al veel tips voorbij komen maar hier nog een tip, dweilen met afwasmiddel erin. Afwasmiddel dood de larven/ vlooien. Ook ideaal om een bak met water en afwasmiddel naast je te zetten zodra je de beesten kamt. Elke vlo die je vangt in dat water doen zodat ze gelijk dood gaan.