Goed kattengrit met weinig uitloop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:53

Wij hebben een ikea hol kist gekocht. Bak staat tegen de achterkant en aan de ingang ligt een rubberen deurmat met nopjes. Doordat er een bocht in zit om naar buiten te gaan veegt ze altijd haar pootjes schoon. 1x in de week gooi in alles van op de mat weer in de kattenbak.
Het zand wat nu op de mat ligt is van een 5 tal dagen.

Onze reden voor de kist was omdat de honden zeer veel interesse hadden in haar uitwerpselen. Ik hou niet van gesloten bakken dus bij deze nog verluchting genoeg. En ruimte genoeg om haar pootjes te vegen.

Op de foto zie je wel dat onze bak omgedraaid staat maar dat is omdat ze aan de voorkant plast en daar weer alles overgooit en dus vaak al haar zand er uit gooide. Met omgedraaide bak hebben we daar veel minder last van.

Afbeelding

Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:58

Cynthia82 schreef:
Maar stappen jullie katten dan ook echt op dat uitloopmatje? Ik heb er ooit eens één gehad, maar die sukkels van mij springen er gewoon overheen _-:(

Hij zal wel moeten. Want de uitgang staat richting de muur. De bak staat bij mij in de gang en anders lag alles vol. Dit werkt perfect.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:15

Ik heb ze op houtkorrels en weinig uitloop.
Schiet wel eens een houtkorreltje baast uiteraard, maar heb voor die gevallen er een matje voorliggen. Verder dan het matje komt het iig niet.

maliejane

Re: Goed kattengrit met weinig uitloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:30

Ze lopen meestal over het matje, heel soms erlangs. Eroverheen springen doen ze hier niet

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:49

Hier was Tigro van Zooplus favoriet!
Geen witte pootjes op de vloer, en uiteindelijk, niet duur in gebruik.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:16

Cynthia82 schreef:
Maar stappen jullie katten dan ook echt op dat uitloopmatje? Ik heb er ooit eens één gehad, maar die sukkels van mij springen er gewoon overheen _-:(

Weet je zeker dat wij niet in het zelfde huis wonen? :')
Ook 2 katten die over het matje springen en overal liggen korrels (van de AH) als ik ze een dag niet op veeg..
Maar als ze dan savonds bij je op de bank liggen neem ik het maar voor lief <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 19:38

Ik zal eens zoeken of ik je kan vinden hier in huis. Als we dan om de dag het grit opvegen :+

A3a1, had je daar ook weinig uitloop van?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:42

Er zijn tegenwoordig meerdere soorten kattenbakken op de markt met een boveningang. Scheelt enorm!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:52

Ik zou zeggen Catsan. Als tie het er uitloopt gooi je het er zo in terug, blijft niet plakken in de vacht en ik kan er een week mee doen mits ik dagelijks poep eruit schep.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:59

Welke korrels maken echt hele goede klonten? Ik heb de Omega Paw gekocht, leek me ideaal, maar de kat plast langs de zijkant en zo blijft de nog natte klont aan de bak zelf vast zitten. Dan moet hij alsnog open om het los te steken. De rotzooi buiten de bak neem ik op de koop toe, dat mag de stofzuiger opslurpen.....

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:01

Margee schreef:
Welke korrels maken echt hele goede klonten? Ik heb de Omega Paw gekocht, leek me ideaal, maar de kat plast langs de zijkant en zo blijft de nog natte klont aan de bak zelf vast zitten. Dan moet hij alsnog open om het los te steken. De rotzooi buiten de bak neem ik op de koop toe, dat mag de stofzuiger opslurpen.....

Ik denk dat geen enkel soort grit dit kan tegen houden. Die van ons plast ook soms tegen de rand en dan zit daar een plakkaat.
Maar verder in de bak super goede klonten (ah huismerk grit).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:25

Wij hebben al heel lang deze; https://www.bol.com/nl/p/biokat-s-diamo ... 9FEALw_wcB
Nu die multiple cat dan, maar eerst de andere van deze lijn.

Onze bakken staan op een plateau voor de tuindeur. Hebben soort split level. 1 grote bak en 1 hoekbak, maar die begint wel te klein te worden, omdat kitten inmiddels ook volwassen is.

Ik heb echt andere steentjes geprobeerd en schep elke dag, maar vind andere altijd ruiken en deze absoluut niet.

Margee, dat doen ze bij ons ook en blijft het wat klei achtig helaas. Sowieso klontert het wel, maar minder goed dan sommige die echt perfect klontvormend zijn. Daarvoor dus wel geen luchtjes.

Voor de deur ligt een schoonloop mat van Action en daar liggen wat steentjes op. Gebruiken ze ook als krabmat, dus die zuig ik of ik veeg het de bak in.

Ik zie veel goede ideeen langskomen met zo een kistje er omheen. Doen jullie dan altijd een bak zonder deksel?? Ben echt bang voor luchtjes.

Onze honden kunnen niet bij de bakken en daar letten we ook op. Het zou ideaal zijn als zij er niet bij kunnen met zo een kist er omheen, maar hondjes zijn niet veel groter.

Gat in de bovenkant lijkt me voor iets oudere katten wel lastig??

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:17

Lizz schreef:
Margee schreef:

Ik denk dat geen enkel soort grit dit kan tegen houden. Die van ons plast ook soms tegen de rand en dan zit daar een plakkaat.

Op alle punten hiermee eens.

Grit kan zijn werk niet doen daar waar het niet is natuurlijk.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:20

Ook hier fan van de wat minder bekendere Catsan

Wel een merk waarbij de prijzen nogal uit 1 kunnen lopen dus vergelijken is lonend

Geurt nauwelijks wb vieze geur, neemt goed op en geeft geen uitloop
M
Wij willen niet anders meer

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:23

Wat mooi gemaakt Leen of is het gekocht?
Wij hebben houtkorrels maar die van ons zijn redelijk schoon op de bak.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:43

ik koop mijn kattengrit bij de Lidl en ik vind het heel goed. Maar uitloop van de grit ligt ook vaak je kattenbak.
Ik heb een hoge bak. Bewust voor gekozen

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:51

Ik gebruik houtkorrels van het eigen merk van de Deen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:21

Lizz schreef:
Margee schreef:

Ik heb nu een zak andere grit meegenomen. Volgens de dierenwinkel mevrouw is dat de best klonterende. En ik ga de bak maar eens licht met olie insmeren, misschien helpt dat.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:44

Stroomdraadje langs de zijkant :D

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:11

Ik gebruik die kartonnen doos van het eigen merk van de plus. De variant die 6x langer meegaat geeft weinig uitloop en absorbeert goed